Boxer slutar med programkort

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Holabanarne, 14 maj 2024.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.035

MINA ENHETER

Jaha, så kan det säkert vara. Men dubbelkolla gärna när du ringer till kundtjänsten så du vet vilken operatör det är. Kanske värt att kolla Tele2:s täckningskarta innan du gör en beställning? Alternativt säkerställa så du/din far kommer ha ångerrätt.

Jag hade Teracom i huvudet och kom då att tänka på Net1, fast de har väl gått samman nu, så det bara heter Teracom. Men om Boxer och Tele2 hör ihop så kan din gissning säkert stämma.

2. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181

MINA ENHETER

Tele2 är detsamma som Boxer.

3. Beast

Beast Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Har du hört något?
    Vore intressant att veta vad som erbjuds till kunderna.

4. Boris92

Boris92 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    969
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T

MINA ENHETER

Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus 7T
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Degoogled med MicroG
    Telefon 2:
    Oneplus 3T
    ROM:
    DivestOS
    Telefon 3:
    Samsung Gakaxy S2 i9100
    Lite tidigt men kanske tänker tele2 lägga ner marksänt TV i området tidigare, slutdatum är 31 december 2024 enligt mediamyndigheten:
    Boxers sändningar i marknätet förändras från årsskiftet

Kolla om din far kan köra Teracom men även dom kan sluta med marksänt tv så antenn skulle vara möjligt om din far är analog och vill inte köra IPTV via operatörer. annars, om du har Telia Play och han har lite bredband med en mediaspelare som har stöd för appar, dela med dig inloggningen för Telia, tele2, allente play

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.219

MINA ENHETER

Gäller betal-tv-kanaler

Boris92 och Kristy gillar detta.
  6. DLS

DLS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Har ringt o pratat med dom. Dom kommer upphöra med betalkanalerna på marknätet till årsskiftet men dom fasar redan ut dom kort där det är dags för förnyelse som farsans kort som tydligen har sista oktober.
    Han får faktiskt obegränsad streaming via tele2 för 49kr/månaden i 2 år som sen blir 149kr/månad. Inga andra krav o routern får man till låns.
    Så det är ju rätt smart av boxer för att inte tappa massa kunder som inte har fast uppkoppling o binda upp dom ett tag till.

StayPuft, Beast, Buzz och 3 andra gillar detta.
  7. Beast

Beast Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Vad blev det för totalsumma med mobila bredbandet och det tvpaket som valdes?

8. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4.908
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag måste tacka er som postat information i den här tråden. I och med det kunde jag kolla med min granne, en dam som fyller 90 i januari som har en tendens att ignorera information hon inte förstår. Nu har jag kunnat koppla in hennes barn och de har varit i kontakt med Tele2 och fått dem att skicka paket med router (eller om det är TV-box eller både och...) en gång till (första gången lät grannen det bara ligga så det gick i retur) och jag hjälper till när det mobila bredbandet ska på plats. Toppen att jag kunde läsa här om 49 kr/månad erbjudandet så familjen kune kolla upp det extra. Swedroid leverar (som vanligt)!

Knorkas, KTM, ecsjjgg och 3 andra gillar detta.
  9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Samma här. Mamma hade redan kastat alla mail och info utan att bry sig eller förstå
    Kul att ligga lite i framkant

Asawi gillar detta.
  10. DLS

DLS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    49kr för mobilt bredband + 329kr för kanalpaket standard. Vet inte om man kan deala till sig erbjudandet på 12 månader för endast 199kr också.

11. N6290

Mottagna gillanden:
    2.035

MINA ENHETER

En sån historia värmer att läsa, att man hjälper sina grannar. Bra jobbat! ;-)

Dune1 och Asawi gillar detta.
  12. DLS

DLS Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Håller på o installerar router och tv Hub hos farsan.
    Blev lite fundersam när det bara var en 4g router och jag testade bredbandskollen och fick 20Mbit/ ner och 17Mbits upp.
    Känns lite lågt men läst lite o det ska räcka till fullhd i allafall?

13. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Ja, så länge det håller sig kring 20 så är det okej, det klarar sig med 10, om han inte gör annat som drar data samtidigt. Jag har också bara en 4G-router, och streamar ganska mycket mha Chromecast på SVT play, och det är helt OK kvalité på tittandet ner till 10 Mbit.

DLS och Asawi gillar detta.
  14. N6290

Mottagna gillanden:
    2.035

MINA ENHETER

Vad händer om du har för låg hastighet, typ under 10 Mbit?
    Blir det sämre kvalitet på bilden (men ljudet hörs konstant), eller börjar den hoppa över segment i sändningen så att vissa delar försvinner helt?

15. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Det som kan hända om jag har väldigt låg hastighet är i första hand att bilden kan bli lite kornigare och gå ner i kvalite, men det blir sällan så dåligt så att det inte går att se alls. Blir det under 5 Mb/s så kan bilden hacka och "frysa" korta stunder, men det är undantag att det blir så dåligt. Jag kan också tipsa om att det kan spela stor roll var man sätter routern, och t.o.m. på vilket håll den står. Om du vet var det finns en mast, så sätt routern i en fönsterkarm på samma sida som masten är. och experimentera lite med hur du riktar den! Lycka till! för mig gjorde det så stor skillnad som att jag hade 15 som minst, men när jag vände routern 90 grader så kom jag upp i omkring 100!

16. Beast

Beast Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Nu har jag installerat det obegränsade bredbandet och kopplat in hub minin(eller vad den nu hette).
    Även jag upplever en något seg uppkoppling via 4g,det svajar mellan 8-9 och upp emot kanske 30 som mest beroende vilket humör nätet är. Men det bör sägas att tvkanalerna fungerar utan problem trots det,hittills iallafall.
    Kan man på något sätt ta reda på var närmsta mast är så man åtminstone har routern riktad åt rätt håll?

17. paycheck

paycheck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    168
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag (min mor) får ut ca 5mbit en lördagkväll med Huawei-routern som följde med, med 3 av 3 täckningspluppar på routern. Täckningskartan visar "Mycket god täckning" på 4g-nätet. På den tidigare och betydligt äldre TP-link krämar vi ut ca 8 mbit. Enligt specifikationen hos Tele2 ska man få 10-50 mbit. Trots full(?) täckning, är det värt att investera i extern riktningsantenn för att eventuellt kunna få ut mer hastighet? TV-kanalerna fungerar som det ska och det är ju det viktigaste

18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Testa att köra med den gamla routern?

19. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    561
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Mina föräldrar har kört med Hub mini några månader nu, och som befarat har det varit en del krångel. Periodvis är det problem med tjänsten. Tv-bilden slocknar och texten "ett fel har uppstått..." syns.
    Just nu när detta skrivs är det så, och det har krånglat till och från senaste dagarna.

När problemet uppstår blir det samma fel även i appen Tele2 Play, som är ett annat sätt att se kanalerna man betalar för.

De har stabilt internet 100 Mb och en bra router. Andra strömningstjänster funkar när Boxers fallerar.

Jag blir bara så trött, för att det (tyvärr) blev som jag trodde, och för att jag får agera support för ännu något teknikrelaterat som inte är senioranpassat, eller knappt ens anpassat för sitt syfte i det här fallet, att leverera kanaler pålitligt när de är i sändning.

Antar att det är flera här som är i samma situation. Hur har det gått för er eller era anhöriga som har gått över till Tele2 Hub mini?

Pfefe gillar detta.
  20. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Mottagna gillanden:
    20.235
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop