Fråga: Bra 5G router?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av monavis, 14 augusti 2025.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.589
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Testa att få den utbytt? Uppenbarligen fungerar det ju inte som det ska idag och då skadar det väl inte att ha en annan lösning? Du kan testa att placera utomhusmottagaren även inomhus, det fungerar ju också och de bygger på olika modem så du kan få en bättre anslutning ändå. Antar nämligen att du inte skulle betala något för detta och att din mesh fungerar med den inomhusdel som MC889 kommer med.

Funkar det inte bättre, testa med en router från annan tillverkare eller fundera på fiber.

2. monavis

monavis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Låter som jag är i samma båt även om Telenor vill inte säga att routern är värdelös…

BE65-5G är lite för mycket och för dyrt för vad jag behöver. Tyvärr har jag inte sett lite enklare wifi 7.

Inomhus blir det kanske lite rörigt med utomhus mottagare + router på samma plats men jag kan prova. Jag har inte så mycket tid att testa dock.

Det går också att bara köpa en router på Amazon och om det funkar inte som det ska så är det enkelt att skicka tillbaka.

3. monavis

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Jag har hittat en NX500 för bara 1700kr (Elgiganten Outlet). Jag provar den nu och hoppas att det blir bättre.

4. monavis

Mottagna gillanden:
    182

MINA ENHETER

Det verkar fungera som det ska nu med NX500.

Jag får en mycket stabilare uppkoppling (5G och wifi) och ping. Jag har inte haft problem med Teams och HomePod än så länge.

KTM och Cupcakes gillar detta.