Bra abonnemang med SGS3?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Mozze, 17 jun 2012.

  1. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du får ju med Galaxy S3 för 389 kr med Volym Hög och för 289 med Mellan. :cool:
     
  2. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    jo, men när jag klickade så funkade det inte just runt 12slaget.. berodde på en ombyggnad av deras hemsida tror jag, dem säger sig ha kommit med nya erbjudanden om 1200kr prissänkt osv men det är exakt samma som tidigare :P kanske insett att de ger bort mobilen lite billigare och därför skrivit 1200kr prissänkt?;P

    iaf, ska prova länkarna på mecenat igen nu:)

    edit.....
    Tele2s mecenat erbjudanden är EJ inklusive mobil... lol? varför länkade du ens?
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du bläddrar ner lite på Tele2s Mecenat sida så finner du Samsung Galaxy S3, klicka på Välj abonnemang så kommer följande ruta upp:
    [​IMG]

    Där kan du välja det abonnemang du vill teckna. Tänk på att IP-telefoni endast ingår på Volym Hög för 389kr/månad. Eftersom du skrev det i ditt första inlägg :)
     
  4. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    hahah, fan, börjar märka att jag ska ta och lägga mig nu... =p my bad! såg det nu, ser faktiskt mest prisvärd ut och iptelefoni är kanske inte hela världen men det innebär även att man inte kan använda sin mobil som wifi-hotspot så det känns nästan måste ändå ;p tack för all hjälp!:)
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det sista vart kanske lite luddigt, eller så är det bara jag också som är lite trött. Att IP-telefoni inte är tillåtet i abonnemanget innebär att om Tele2 väljer att spärra VoIP i nätet så kan de spärra din tillgång till det också.

    Det kommer inte att påverka din möjlighet att internetdela - det är bara Telenor som har en tillvalstjänst för det och ska införa en spärr i sitt nät mot internetdelning.
     
  6. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    okey, hmm. då kanske man kan köpa en låg volym då om wifi-hotspot fungerar på tele2. eftersom som student så kan jag få loss en sgs3 med volym låg för 239kr/månaden :P inklusive priset för mobilen.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du tycker att 300minuter, 300SMS/MMS och 1GB surf räcker. Tänkte du använda mycket Viber, Skype osv kommer det dra iväg relativt snabbt, tänkte du använda WiFi Hotspot några ggr/månad drar det iväg ännu snabbare! Jag som mest bara surfar i mobilen tycker att 1GB är för lite (använder den sällan som typ hotspot) använder ca 2-3GB/månad. Med surfar menar jag typ Facebook, Twitter, Instagram, Tapatalk, vanlig surf och några spel som kopplar upp sig.

    Har du någon koll på hur mycket du använder idag? :)
     
  8. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vill bara ge dig info att det INGÅR IP TELEFONI I TELIAS NYA ABONNEMANG. Såg inte att nån skrivit det. Ingår även 4G, så ska du ha extrasim till Mbb kanske så går det lite fortare. Eller köper en LTE lur sen...

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  9. Mr_Svahn

    Mr_Svahn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fan, jobbar du på telia eller? Här försöker du sälja in telia och i en annan tråd klankar du ner på en grabb som är sur för att Telia ljuger. o_O

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=75908
    "Måste kännas bra att få skriva ut detta, la du det som Facebook status? Kanske skulle prata med butikschefen?
    / hur f*n orkar man gnälla!

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2"
     
    SEW995 gillar detta.
  10. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    vilket av abonnemangen syftar du då på? den som kostar mig skjortan? =p lär ju knappast teliamax 25 surf för 99kr/ månaden inte.

    jag har fortfarande inte gjort ett köp just för att alla och då menar jag ALLA inklusive TELIA inte tillåter ip telefoni på deras billigare alternativ... det står ju där -.- vet inte var du har kollat..


    Telia mobil flex Liten : I abonnemanget inkluderas 0,5 GB/månad och du kan surfa i en hastighet upp till 6 Mbit/s. Om den inkluderade datamängden tar slut finns möjlighet att köpa till extra datamängd. I abonnemanget inkluderas inte stöd för IP-telefon.

    jag har inte råd med mellan och stor.. + kostnaden för en NY mobil också.. bara dåliga alternativ ;p jag håller mig till min telia max 25 med surf för 99kr/ månaden, 1gb data mängd och ip telefoni osv ingår. enda dem har gjort är att försämra alternativen... alla operatörer... :/
     
    Last edited: 23 jun 2012
  11. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Svårt det där tyvärr. Du får hoppas att det kommer något trevligt erbjudande nu under sommaren. Men tyvärr är det ganska dyrt att köpa en mobil, som är nysläppt, med abonnemang :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  12. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    det måste kunna slå ju fortfarande telias överpriser iaf=P får vänta, det blir ju bara billigare med trafik osv..
     
  13. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag jobbar på Telia, jag vet! Pma mig ditt nummer så kan jag kolla upp o skicka några alternativ om du vill.

    S3an + mellan 449. spotify 12 månader..
    Hur billigt hade du tänkt att det ska vara och vad vill du att det skall ingå typ? :-).


    Btw så ingår inte IP i det abonnemanget du har.
    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fast det priset var ju inte så väldigt bra egentligen, lägg till en 50-lapp/månad så får du 2GB ytterliggare surf (upp till 32Mbit/s) och 3000 minuter samt 3000SMS/MMS med 3. Eller för 399kr/månad så får du en SGS3 samt 5GB (upp till 10Mbit/s) surf och får använda 250kr ;)

    Grejjen är ju med det abonnemanget han har idag så kommer inte IP-telefoni att spärras (när ni väl lägger in spärren) - men förlänger han idag med ett abonnemang där det inte ingår kommer det ju spärras (iaf enligt Telias pressavdelning).
     
    Last edited: 23 jun 2012
  15. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER



    Skrev inte att det var billigt... men du har ju även en pott på 299kr i flex mellan.
    Jo det kommer det, inga utav dom gamla ab formerna har IP inkluderat. Eftersom det abonnemanget ts har inte finns på telia.se så kan jag inte länka villkoren. Men det stod på alla gamla ab formerna.

    Men frågan är ju OM man behöver 3000 min o sms när man har IP inkluderat samt vad skall du ha 32mbit/s till en telefon? räcker det inte med 10 och 4G?

    Sen undrar jag varför det alltid skall vara så billigt som möjligt? Finns ju en anledning till att köpa en Bmw ist för Skoda ;-).

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    W
    Telias presstjänst har sagt att endast kunder som tecknar nya abonnemang skulle påverkas - inte befintliga.

    Mobilen klarar ju 16Mbit/s så varför inte kunna ta möjligheten att maxa uppkopplingen utan begränsa den? 4G är ju onödigt nu eftersom mobilen inte ens klarar det. Sen var det ju det där med mer datatrafik hos 3 jämfört med Telia.

    Betalar ju hellre mindre för något som är minst lika bra, om inte bättre (pratar nu om surfen och 3G-nätet) än mycket för något som inte är fullt lika bra. Befinner man sig dock i Norrland är Telia det självklara valet. I övriga Sverige så är det bara onödigt dyrt, skulle jag säga.

    Sen att jämföra Skoda och BMW hade ju varit rättvist om Telia hade varit bättre än 3 på allt, men så är ju inte fallet nu. Folk köper ju inte en BMW bara för att den är dyrare, eller? ;)

    Sen att TS inte ville ha ett så dyrt abonnemang verkar du ha bortsett från? :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Last edited: 24 jun 2012
  17. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Om du nu hade läst mitt allra första inlägg så hade du förstått lite av vad du borde prata om... det är kul att du inte vet något om vad som gäller på ditt eget jobb ... vill inte ha hjälp från dig tack!:)

    Du jobbar på Telia och DU vet inte... sad sad, en av mina bästa vänner jobbar på telia så jag behöver inte hjälp från dig som verkar ha så dålig koll.. Telia sa solklart att endast NYA kunder påverkas av detta... och igen, ingen hjälp från dig, jag har flera gånger skrivit att jag gärna vill ha ett pris på runt 300kr i månaden INKLUSIVE mobil. Jag förstår inte hur telia får det att gå runt egentligen.. kan inte vara stor vinstmarginal på mobiltelefoni-segmentet... kanske hos företag men ej privat då.

    Varför ens köpa 4G när era enda 4G mobiler är LG som alla håller sig ifrån och SGS2 som visserligen är en vass lur men lite gången till åren..

    Jag kan få tele2s deal med Volym HÖG inklusive SGS-3/ONE-X för 389kr/månaden och då får jag mobilen gratis och det ingår ALLT slipper till och med betala öppningsavgifter och sånt skit och även om jag lyckas spendera alla 3000minuter så är det inga öppningsavgifter efter det heller, detta är då en studentdeal. bästa student deal man får hos telia är telia max 25 fast bantad till size zero med 0,5gb surf och sämst hastighet och för 75kr och då tar telia ändå fullt betalt för mobilen.. Håll telia ifrån detta ämne är ni snälla! =p börjar få rage.. Lutar MKT åt tele2. jag bor ändå i sthlm, trots deras problem så funkar tele2 rätt bra där.

    Och det ingår IP telefoni.. deras volym mellan som motsvarar telias flex mellan kostar MED SGS3 289kr/månaden och då har jag 1000 fria min osv.. visserligen ingen ip telefoni men mobil + abb för 289/månaden?` ja tack..

    Deras Volym låg är till och med bättre än flex liten, flex liten tar 0,69öre/min + öppningsavgift på 1kr.. medan volym låg gör detta först efter att du spenderat alla 300min. och även efter det är det inga öppningsavgifter! och då får jag volym låg + SGS3 för 239k/månaden.

    Vem behöver spotify... Jag använder amerikanska Grooveshark som kostar mig 30$ / år :D Fungerar minst lika bra som spotify, har miljoner fler låtar och är billigt som fan!:) behöver inte ladda ner grejen, kan använda det på vilken webbläsare som helst på datorer också, min lista är överallt. Man behöver inte ens vara medlem om man bara vill använda den, väldigt väldigt mycket mindre reklam än på spotify på gratisversionen( www.grooveshark.com ) och inga begränsningar:)
     
    Last edited: 23 jun 2012
  18. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tele2 år totalt värdeläst doock, de kommer ej expandera sitt nät något heller.

    Satsa på telenor eller tre.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tyvärr är det du säger sant. De satsar väl mest på sitt 4G nät just nu, vilket gör att det lidande 3G nätet blir ännu mer lidande. 3 eller Telenor är de som jag skulle vilja säga är bäst, 3 har oftast lägre priser (kan dock skilja sig beroende vad man har för behov). Deras surf är iaf flera ggr bättre än både Tele2 och Telias!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 352
    Mottagna gillanden:
    17 829
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Dem är fan inte värdelösa! Jag har haft dem i 8 år har har nästan aldrig haft problem! Inte ens nu på sista tiden som folk säger att dem är så dåliga nu för tiden:mad: