Bra handsfree?

Diskussion i 'Hero' startad av nachoman, 18 nov 2009.

1. nachoman

nachoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är på jakt efter ny handsfree då jag har tröttnat på den grymt dåliga kvaliten på mitt nuvarande, HTC RC E100. Vill ju ha en handsfree i den stilen då man lyssnar på en del musik. Någon som har något bra tips på nå schysst handsfree i liknade stil?

2. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gärna med 3.5mm plugg istället för extUSB. :)

3. Robbish

Robbish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dessa har säkert nämnts i tidigare posts:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=link_product.html&link=&artnr=110427&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=&title=Creative%20EP-630i

Har själv dessa och tycker de är alldeles utmärkta. Svarsknappen är 1 tryck för att pausa och unpausa musik, 1 för att svara och tror det är hålla inne för att ringa senaste uppringda nummer.

Mitt enda problem med dem är att iom att de är in-ear så blir man väldigt avskärmad från omgivningen och när man försöker prata i telefon så hör man inte sig själv. Risk för hög samtalsnivå dvs. :D

4. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ahhh glömde även tillägga att jag ska kunna plugga i mina lurar jag redan har. Dvs vi är bara ute efter "fjärren"

5. danneman78

danneman78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder mina gamla Iphone 3G (ej 3GS) stereohörlurar. Inte det bästa ljudet men bra mycket bättre än HTC's egna. Knappfunktionen fungerar också skapligt. Svara (kort tryck) lägga på (långt tryck) parkera (kort tryck) och musik av och på (kort tryck).

6. nachoman

nachoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ingen som har koll på vilka märken som är kompatibla med HTC utöver HTC:s egna grejjer?

7. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Edit: Jag kör nu HTC RC E100 fast tillsammans med ett par Sony-Ericsson handsfree in-earlurar... dj-igt skönt att kunna hoppa låtar, höja/sänka volym o.s.v...

Helt otroligt att man kan leverera såna mull-lurar med ett handsfree idag... Det är bala logiskt; Alla öron är olika men alla har en hörselkanal, ergo: In-ear.

Mer info i https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3517

Så osannolikt som det kan låta så är ju handsfree till Iphone som sagt semi-kompatibla iaf... Vet inte hur det är med lurar som har fram- och tillbaka-knappar dock...

Nu har jag hört att detta inte gäller handsfree till Iphone 3GS utan fram till 3G - men kan informera om att HTC's handsfree fungerar i tjejens 3GS - bortsett från just fram- och tillbaka knapparna då... Så där är jag lite förvirrad över huruvida det verkligen är skillnad mellan Iphone 3GS och tidigare Iphones...

Aah, och vi pratar om 3.5mm plug här såklart.

Jag personligen gjorde såhär: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3517

:D

Last edited: 2 dec 2009