Tips: Bra och prisvärt trådlöst hemma larm för lägenhet med bra app/utan abbonemang

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 18 apr 2021.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 007

MINA ENHETER

Det var ju tråkigt, såg meddelandet på deras hemsida om finansiella problem, så antar att de är nära konkurs. Verkar vara ett amerikanskt bolag. Jag såg dock att företaget har hittat en tredje part (annat företag) som sagt att de kan driva molntjänsterna i ett år, men att inga garantier lämnas för att funktionaliteten är 100 % och att de kan avsäga sig det åtagandet när som helst om de vill. Och känns även lite spooky att anförtro denna tredje part med sin data, vi har ju ingen aning vad de kan tänkas göra med ens data. Man måste godkänna en ny integritetspolicy för att kopplingen till det företaget ska ske. Har din far funderat på att göra det?

Med det sagt: Google lade ju ner en av sina satsningar i Nest-serien, minns inte exakt vad. Var det larmsystem de lade ner? De lovade dock att befintliga kunder fick behålla funktionaliteten, tror jag.
    Om inte deras larmprodukter är nedlagda, vad erbjuder Google för produkter gällande hemmalarm, och finns det i Sverige?

TookieDroid gillar detta.