Bra ställe för project hosting?

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by Kaj, Jul 20, 2009.

1. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Men du kan väl lägga in Dreamhosts DNS-servrar?

2. Smergo

Smergo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Flytta hur då menar du? Det låter skumt.

3. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

303

Det går ju alltid att redirecta á la 303! :)

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad jag menade är att jag just nu har levonline och loopia som "registrars", och jag ville flytta allt till dreamhost. Nu måste jag vänta 60 dagar innan dreamhost kan ta över allt. Vet inte varför det är så, kanske beror på att det är lång byråkrati någonstans när man precis har reggat den domän och någon gjort sig till registrar för den.

5. kigurai

kigurai Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men det är väl som andra redan påpekat inga problem att från Loopia styra om din domän till rätt servrar ändå? Har för mig att man har ganska goda möjligheter att ställa in DNS själv. Jag har förstås själv inget annat än ett vanligt "A" record där som pekar mot mitt IP, men har för mig att jag såg fler alternativ.

Men jag håller med om att det är surt med 60 dagars flyttid oavsett :(

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för alla era svar. Det fick mig att tänka om lite. Hade först tänkt flytta allt till en och samma plats, men jag valde istället att flytta alla domäner till loopia, och hosting till dreamhost. Just nu hade jag domäner registrerade lite varstans :)

7. Smergo

Smergo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då förstår jag :) Vettefan varför de gör så, det kan vara så enkelt att det bara är i kontraktet med Loopia?

Men precis, det är ju bara att peka om. Jag har faktisgt mina domäner hos Loopia och sköter DNSerna via dem, och sedan hostar jag lite varstans. Det är inte alltid jag vill ha alla subdomäner till samma ställe o.s.v. ändå.

Egentligen vill jag köra DNSerna själv men det blir antingen dyrt om man vill ha det stabilt och bra eller så blir det inte tillräckligt redundant :)

8. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var hos dreamhost det stod att man inte kunde flytta nyregistrerade domäner till dem. Man kunde först flytta dem efter 60 dagar.

Nåja, nu pekar closed-source.com till dreamhost :)
    Har fixat till subversion och trac, men inte ens orkat göra en förstasida än.