Bränner svenska flaggor

Diskussion i 'Off Topic' startad av Matenrou, 26 mar 2010.

1. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Jag hatar rasister, sådetså.

2. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Schyst att hata alla muslimer bara för att nån dåre har brännt en flagga.
    Hur mycket jag än ogillar folks beteende så hatar jag aldrig.
    Hat föder bara mera hat.
    Det kanske folk ska lära sig mer utav. Att försöka diskutera och lösa konflikter utan hat.

3. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Saken är den att det är inte bara 1 muslim. Det är inte första gången de bränner flaggor. De gör detta dagligen.

Jag hatar muslimer, jag med. Jag försvarar varken kristendom eller judendom men muslimerna är de som är minst "up to date" jämfört med dagens samhälle. De finns flera radikala kristna eller judar, men de är lika illa de med. Men när man fortfarande stenar folk i vissa muslimska länder visar hur jävla långt efter de är. Och till skillnad emot de andra religionerna så stor det faktiskt i deras koran att de otrogna ska utrotas.

4. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    *suck*

5. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 222
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ptja, det finns religiösa dårar överallt. Det är ju inte bara Islamister som hatar Sverige...
    Finns ju grupper i USA som hatar oss för vår liberala syn på homosexualitet, de har till och med en jättefin hemsida: http://www.godhatessweden.com/

6. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Håller med Mist

*suck*

7. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Det var den sjukaste sida jag sett.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

huh? Danmark var före oss med Homosexuella äktenskap. (Dessutom så är det lagligt att ha sex med djur där...)

9. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Och hur många följer koranen till punkt och pricka? Lika många kristna och judar som följer alla testamenten och bibeln till punkt och pricka. Är det dumt att stena de som är otrogna, är det inte då lika dumt att diskriminera homosexuella? De som är extremt trogna sin religion finns det antagligen lika många av bland de tre största religionerna.

10. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Exakt var i koranen står det? Det räcker om du säjer rätt sura så kan jag leta själv.

11. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Många muslimska länder gör detta och de går till och med längre än Koranen (tex finns inget om slöja för kvinnor). Och fortfarande säger jag inte att de extremister i kristna sekter eller judiska är bättre de heller. Finns extremister inom Hinduismen också. Och sen får du se till om du menar kristendomen som Protestantisk eller Katoliker? Jag hatar i princip alla religion men nog fan är muslimer värst. Om det beror på IQ nivån på de svarta och araber som utövar religionen eller hur religionen är grundad på kan jag inte svara på.

De personer som bor i dessa muslimska länder och inte är muslimer har jag all respekt för. De är egensinnande.

12. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Och rasister rasister. Jag är uppväxt i norrort, född 90-tal och växt upp med många "tredje generationens invandrare". Jag hatar många av dem. De är slöa, kaxiga och jag har bråkat med många av dem. Men jag har också många invandrare som kompisar men de är fan mer rasister än jag är.

Jag har verkligen växt upp med många som är riktiga skiten, svenskar som invandrare. Och tro mig, de finns inget mer jag hatar än svenskar som tror sig vara turkar.

Btw, ett exempel. Jag åker bilen vid hässelby, vägen utanför. Kör om en bmw, X5 elr ngt med min lilla volvo och då ska så klart turkjäveln leka tuff. Han gasar om mig och bakom sitter hans döttrar och sharabi dansar emot mig och hånler? Sätt på dina barn säkerhetsbälte istället för att låta dem dansa? Nej, blir ett finger och sedan kör jag om cpet igen.

13. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Idag finns inte ett land som följer Koranens lagar. Det finns däremot grupper som påstår att dom följer dessa lagar (vilket dom i många fall inte gör).
    Dom har heller inget stöd av någon regering.

Många tolkar islam utifrån det dom ser och hör. Tyvärr visar många muslimer fel bild av islam.
    Det första islam förbjuder är våld och terrorhandlingar. Däremot så står det klart och tydligt i Koranen att man ska försvara sig själv vid angrepp.
    Detta är en självklarhet för varje land, nation och folkslag, oavsett religion.

En sak som står i Koranen är tex. En soldat som tages tillfånga skall behandlas med respekt och får absolut inte skadas eller torteras på något sätt. Soldaten skall bara användas för utbytte av fångar.
    Allt detta står i Koranen, och mycket mer därtill.

I Koranen står det att kvinnan ska bära slöja, men hon måste inte om hon inte känner sig mogen. Islam förbjuder alla metoder som tvingar folk till något.

Jag lovar Er, islam är feltolkad av många.

Ha en skön fortsatt kväll allihopa

F*n.....längtar efter min Desire:P

14. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Menar du att det bara är de muslimer som är svarta eller araber som du ogillar? Så du gillar Jihad-Jane t.ex.?

15. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Precis, media ger en helt felaktig bild av islam. Inte så konstigt att man tycker dom är knäppa när det enda man får se är självmordsbombare och stenkastare.

Nu är det ju dock så att de har en annorlunda syn på individer i muslimska länder, därmed den kulturkrock som uppstår när de flyr/flyttar hit. Vi svenskar är i regel rädda för att göra bort oss och tycker inte om att störa andra, vi vill sköta oss själva och inte sticka ut. I många muslimska länder beter man sig på ett annorlunda sätt, som vi svenskar tycker är helt galet.

Jag har alltid undrat om inte världen skulle vara så mycket bättre om religion inte funnits, någonsin. Vad tror ni?

16. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur långsynta får människor vara egentligen. Det där hände ju för f.n för mer än ett år sen.

17. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De flesta av dessa protester är väl arrangerade? Någon radikal iman piskar upp stämningen med smörja under en fredagsbön, och sen går församlingen ut på gatan och lever loppan. Vanliga muslimer är i väl högst lite sura på Vilks, om de ens bryr sig.

18. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är svårt att säga med bestämdhet om en religiös skrift är feltolkad eller inte då det handlar om tolkningar. Man kan däremot föra fram mer eller mindre bra argument för sin sak. En liberalare tolkning är inte nödvändigtvis en bättre tolkning bara för vi finner den mer lättsmält. Den mjukistolkning som de flesta kristna har runt Bibeln nuförtiden har inte varit den dominerande historiskt.

Tolkningar har alltid påverkats av tidsandan och den agenda som tolkaren har.

19. Gecko

Gecko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har svårt att sen en värld utan religion. Människans benägenhet att tro allehanda saker är stor.

20. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väl jag gillade detta , och jag :D:D:D:D:D:mad:
    Jag tycker alla bör tro på mig så ingen hatar andra, då det är lika dumt att tro på gud och all andra religioner, och tro på mig, så varför inte tro på en levande, snäll Gud som kommer att se till att alla blir älskad, får mat och sex , och android mobiler ... vad mer vill ni ha ? jag berättar ju inte allt det kommer allt eftersom, men det blir bra som fan som Gais i Battelstar galaxica <3