Brickad?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Timpppa, 7 okt 2010.

1. emilh

emilh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

När du säger att du försökt lägga in en bootloader enligt guiden, enar du då att du försökt dig på steget som heter "om du saknar treknapps-kombo"? för det är den du skulle gett dig på, efter du har den så är det bara att flasha via odin.
    Du kan ju prova en usb-jigg, men tvivlar på det funkar om inte ens skärmen går igång, dock värt ett försök.

2. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Japp, det är precis det jag menar. Fanns ingen treknapps kombo så jag letade mej genast fram till Elofs guide. Har gjort detta en gång innan och det funkade klockrent.

Vad jag förstår så är det bootloadern man ändrar eftersom Elof skriver: "Här använder man sig av SDK ADB på sin Windows-dator för att via det köra kommandon som startar upp telefonen i Download-läge. Väl där flashar man in en ny korrekt bootloader mha Odin."

När jag fixat allt enligt guiden så tvärdog luren trots att det stod "passed" i Odin. Tror inte heller att en USB-jig är lösningen men hur som helst så har jag via kontakter på mitt jobb kollat upp det hela och har jag tur så löser det sej.

Only time will tell!