Browserstats på Swedroid

Diskussion i 'Off Topic' startad av mannyb, 20 jun 2009.

1. deadline

deadline Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan ni nite lägga upp besöksstatistik, och märka datum, så att man ser när det har gått upp :P

2. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Kan defintivt hålla med om det där, tycker Vista får oförtjänt mycket dålig kritik. Visst är det kanske onödigt tungt, men har man rätt hårdvara så fungerar det riktigt bra. Kör också Vista x64 på desktopen hemma och det rockar, betydligt snabbare och stabilare än XP lyckades vara på samma burk (en dualcore på 2,0 ghz, 4 gb ram).

Men Windows 7 är förstås ännu bättre och det kan nog komma att omvända en del som varit griniga pga Vista. Kör Windows 7 RC x64 på laptopen (en nästan 3 år gammal HP) och det flyter finfint.

3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det är ju helt upp till var och en att köra den webbläsare de trivs bäst med, men det har hänt mer än en gång att jag när jag surfat med IE fått konstiga extensions installerade utan att jag gjort något. Jag hatar sådant, desvärre bestämde sig Microsoft för ett tag sedan för att även göra det sämre Firefoxsurfare också:

http://annoyances.org/exec/show/article08-600

"The Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 update, pushed through the Windows Update service to all recent editions of Windows in February 2009, installs the Microsoft .NET Framework Assistant firefox extension without asking your permission.
    This update adds to Firefox one of the most dangerous vulnerabilities present in all versions of Internet Explorer: the ability for websites to easily and quietly install software on your PC. Since this design flaw is one of the reasons you may've originally choosen to abandon IE in favor of a safer browser like Firefox, you may wish to remove this extension with all due haste.

Unfortunately, Microsoft in their infinite wisdom has taken steps to make the removal of this extension particularly difficult - open the Add-ons window in Firefox, and you'll notice the Uninstall button next to their extension is grayed out! Their reasoning, according to Microsoft blogger Brad Abrams, is that the extension needed "support at the machine level in order to enable the feature for all users on the machine," which, of course, is precisely the reason this add-on is bad news for all Firefox users."

Om ett företag har så sjukt dålig syn på säkerhet så ser jag ingen anledning till att använda deras browser.

4. Danqwish

Danqwish Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jobbar pebe292 för Microsoft?? ;)

Ang. tillägg till Firefox

Körde länge med IE pga av att jag behövde den motorn för att komma åt vissa sidor i jobbet. Men jag tycker att IE har blivit så segt. Sedan så hittade jag IE tab som man kan öppna vissa fönster/flikar med IE motorn.

Sedan så är Xmarks riktigt bra om man har som jag en stationär dator hemma + en laptop + en laptop i tjänsten. Synkar mina favoriter

5. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Nä, men han kanske är trött på allt automatiskt gnäll på IE. Som webbutvecklare så kör jag alla senaste versionerna av webbläsare (och äldre via Virtuella maskiner) och inte fan har jag fått massor av "konstiga" extensions automatiskt installerade när jag använt IE7 eller IE8. Just nu så använder jag nog Chrome, IE8 och FF lika och tycker alla har sina plus och minus-sidor.

6. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tja ang Vista

Så hade vi en kille i från Microsoft på besök på jobbet för ca 1 månadssedan för att presentera div tekniska lösningar i Windows 7.

Efter han var klar fick han frågan av våra chefer.
    "Kommer Windows 7 vara lika slöt som Vista ?"

Svaret var nej, och han medgav att Vista inte var ett vidare lyckat OS
    fick bla redan på av honom att Vista har (kommer exakt tal) 64 alt 68 servicear som snurrar i bakgrunden.
    Vilket resulterar att man lastar ner maskinen något oerhört.

Är själv ingen fan av Vista, jag kör XP på samtliga burkar hemma.

Men när till och med folk i från Microsoft erkänner att Vista inte är något vidare,
    så kan nog dom mest inbitna Vista fansen får dra ner natt mössan. :rolleyes:

7. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nej, inbitna vista-fans har fixat bort hälften av servicearna, och tagit bort hälften av programmen som följer med i installation, vilket gör det till ett riktigt trevligt OS (jämfört med xp i användarupplevelse iaf). Windows 7 Rc är däremot nice out of the box, verkar bli riktigt lyckat! :)

8. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det säger ju allt om man måste stänga av funktionerna i operativet för att få det att fungera. :D

9. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Japp, så sant. Jag har dock, trots alla tänkbara optimeringar, aldrig lyskats få Vista lika rappt som XP. Det rullar helt enkelt tyngre, men inte så tungt som ryktet gör gällande. Men det krävs som sagt verkligen att man är hemma på datorer för att få det att flyta ordentligt, så för gemene man är det inte direkt optimalt.

W7 är ljusår bättre redan, blir nog det första OS:et jag köper "löst". Alla andra OS jag har ägt har följt med datorer (OEM) som jag har köpt.

10. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Kan för övrigt meddela att browsertrenden håller i sig. pebe påpekade att siffrorna kanske var skeva för att jag kör FF och uppenbarligen surfar runt mycket på sajten.. men med tanke på att vi har närmare 400 aktiva medlemmar nu så gör mina besök knappast någon skillnad alls på det stora hela.

Dagsaktuella stats:

Chrome, Safari och Opera har alla tappat litegrann, vilket har gagnat IE. FF ligger kvar som obestridd härskare.

11. deadline

deadline Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, min bror fick höra detta av en microsoft-snubbe: Och installationene kommer ta några minuter, microsoft-minuter då, så vi kan gå på lunch så länge.

12. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 148
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi har lagt ut sajten på sis-index.se, så att statistiken blir tillgänglig för de som är intresserade.

http://sis-index.se/analys/Swedroid.se

En gång i veckan, vanligtvis tisdagar, så uppdateras statistiken. All statistik på SIS-index kommer från Google Analytics.

I skrivande stund innehar sajten en fantastisk 236:e-plats!

13. Profetengus

Profetengus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ha ha ett gott skratt, precis vad jag behövde idag :D