Problem: Brus med hörlurar

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Kikoelz, 6 apr 2012.

1. Winstonsthlm

Winstonsthlm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok men då bör vi se till att vi alla kontaktar HTC Support och kräver fix av detta :) Skicka länken till denna tråd till HTC Support.

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har inte lyssnat på så mycket musik och liknande på min HOX ännu men märkte nu när jag satt o lyssnade på en Podcast med litet lägre volym hur framträndande "hsssss" ljudet är. Irriterande när man är van vid det fantastiska ljudet Galaxy S + Voodoo gav.

3. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

DOa hur mycket ni vill men detta fel är inget fel för detta händer på ALLA HOXAR, det är väl att "Beats" har överdrivet höga uteffekter från hörlur ingången därför det gå ger sånt konstigt ljud.
    Jag har testat med 10 lurar samma sak, har också testat 4 stycken HTC och det e samma sak, tror det är för mycket effekt så att det brusar, så som tex i bilen, om du höjer till max och pausar musiken så hör du samma brusliknande ljud.

Kanske någon mjukvara fixa detta men tvivlar på det.
    Dock upplever jag bara detta ljudet när jag inte har musik på samt om jag bläddrar i menyer osv, då hör man ljudet, men när man lyssna på musik hör inte jag något brusande.

Glömde säga att jag bara upplever detta med Beats by Dre Pro/studio lurarna då man verkligen kan höja mycket.

Last edited: 14 apr 2012
  4. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Måste säga att jag faktiskt är lite besviken efter att ha gått från en GS till denna rent ljudmässigt. Dessutom skulle det vara intressant att veta vilka olika typer av lurar man använt vid test av ljudkvalitén samt hur EQ-inställningarna sett ut för respektive genre. Det brusande ljudet i bakgrunden förstör bland annat helt upplevelsen av klassisk musik om man kör ett par in-ear av bättre kvalité. "Vanliga" lurar har ju inte alls samma problem med detta, varav jag drar slutsatsen av att det är i huvudsak sådana man använt i tester också.

När detta ska vara deras flaggskepp ljudmässigt också kan man tycka att ett ljudkort som faktiskt presterar därefter borde satts in i telefonen. Tyvärr är ju känslan nu att man tyvärr kommer få lov att köra separat mediespelare för god ljudkvalité, alternativt behålla GS:en med Voodoo.

Att notera är att inte ens HTC Flyer plattan dras av samma bakgrundsbrus även om det finns även på den.

5. Kikoelz

Kikoelz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 +

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 +
    Platta:
    Ipad Pro
    Jag DOA:de min telefon och fick en ny, samma problem där. Men tycker inte det är lika framträdande som med den andra. Säger som två posts uppåt, hoppas på en firmware uppdatering. Rezound fick en som hjälpte många! Annars, underbar telefon.