Budbilsföretagens dåliga villkor

Diskussion i 'Off Topic' startad av svenix, 27 dec 2024.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 229

MINA ENHETER

Förutsätter väl att brevbäraren ändå åker sin tur. Tidigare var det utdelning både förmiddag och eftermiddag. Även lördagar, kanske till och med söndagar? Nu är det varannan dag och det pratas om att minska ytterligare. Vad händer framöver när brevbäraren slutar åka?

2. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 303

MINA ENHETER

Det går ju dock välja närmsta vid beställning. Iaf för mig

3. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    509
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Sant. Men 1:a klass varubrev delas ut varje (var)dag, så det drabbas tack och lov inte av föränderlig varannandagsutdelning. Ännu i alla fall. Riskerar väl å ändras det också. Å även på tömningssidan har det blivit avsevärt sämre; minns hur jag, när de hade skiftat från 18 till 17, inte fick i väg ett kort i tid, minns hur jag en annan gång stannade till på vägen (hem), vilket inte ska behövas vid normala anständiga tider, för att lämna annat brev/kort vid sorteringsstation. Förr kunde man på större orter, i residensstäder, ofta slänga in ett brev vid dessa postsorteringsställen framåt 20-22:00. (Än mer förr fanns även postvagnar, förvisso på ett fåtal ställen i landet, där man kunde slänga in ett brev ganska sent på järnvägsstationen.) Sedan dess har de skiftat till 16:00 på postlådorna, slopat tömning på helger, dragit in postlådor etc. Allt givetvis för mindre brevvolym (men å andra sidan sker mycket sortering helautomatiskt sedan flera decennier, men inte tömning). (Vi människor måste ha blivit bra dyra i drift, försök hitta stora volymer svensksydda kläder numera; man funderar på att slopa tågförare i vissa situationer, lastbilschaufförer, taxiförare etc. Som om det vore lön å personalomkostnader som sabbade hela kalkylen. D kanske det gör i viss utsträckning, vi har ju högre löner i västländer, men det är ju ett generellt skifte i hela samhället, även om vissa grupper lyft sin nivå relativt andra under 1900-talet.)

4. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 336
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    angående Airmee så märks det hella klart att det inte verkar vara speciellt glada... Med det sagt har det funkat bra de gångerna jag beställt från amazon... gillar att de leverar efter arbetstid... och att den uppskattade leveranstiden stämmer bra... hade önskat man hade kunnat välja tid och dag för leverans själv dock...

Aniquibobo gillar detta.
  5. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 206
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Samma snabba leveranstid till ett paketskåp eller ombud vore prima.

Oceanic gillar detta.
  6. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 336
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja det vore bra.. Hemleverans har sina brister ska det funka bra måste kunden kjbds välja tid och dag... Risken är stor att man inte är hemma