Buggar i 2.3.3

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Grotesco, 30 aug 2011.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja, i sig kan jag hålla med herr Grotesco, lustigt egentligen, men å andra sidan. Finns ju vissa som har X10 som inte har hackljudsproblemet? Så man kan ju undra vad som är orsaken, ibland. Men troligen kommer du få två erbjudanden, om reklamation blir godkänt.

    1: Byte av mobil, men till samma märke av samma prisklass och om möjligt samma funktionalitet. Lurig grej, t ex om man reklamerade NOKIA 5800 så fick man t ex byta ner sig mobilen som såg likadan ut men hade sämre funktioner t ex ingen Stereohögtalare. Så se upp lite där. Händer detta, skall man ta det andra erbjudandet som bruka se ut så här:

    2. Reklamation av abonnemang. VIlket innebär att du får bryta abonnemanget i förtid, och om du vill knyta om allt igen med en ny mobil av valfri-modell.

    Dessa brukar 3 köra med iallafall.

    Själv blir man förvånad på hur Anovo testar lurar? Jag kan få fram fel på morsans lur hur lätt som helst. Men Anovo kan inte det. Vad kan det beror på? Är det jag som är felet tro? Jag anser att något är fel, men i själva verket är det inte det? Jag anser då att när skärmen INTe vaknar till liv, utan att man behöver reboota mobilen (i det här fallet X10 mini) för att få igång skärmen. Ok en gång kan vara ok kanske, men inte flera gånger under samma dag. För mig är det en bugg, eller ett fel. Vi får se vad de gjorde med min X10 också, som också är på gång hem. :-)
     
    Last edited: 13 nov 2011
  2. Johlor

    Johlor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, det är det hackande ljudet jag felanmält.
     
  3. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Anovo testar inte mobilerna alls... :( Jag hade en C902 på reparation för 2 år sen flera gånger för ett fel med att knapparna slutade fungera efter ett tag. Tre gånger kom den tillbaka med endast uppdaterad mjukvara, vilken hela tiden var samma som jag haft från början.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    PRecis, jag slår vad om att vi kunder skulle bli mer välvilliga mot Anovo om de faktiskt kanske testade mobilen 1-3 dar innan de skickar tillbaka den. Hellre en hel mobil, än att behöva skicka iväg dem igen. Tycker iallafall jag. De har ju minst 5-10 arbetsdagar på sig (ca 7-14 egentligen). Har också råkat ut för det som du säger som sagt. Jag upptäckte t ex fel på mammas och min lur, redan samma dag. Men uppenbart gör inte anovo detta.

    Får mig undra, hur de testar lurarna. Kollar de bara om de går igång, rör lite i menyerna, och öppnar någon app, och sedan stänger ner mobilen igen, å stämplar : "KLAR"? För det verkar ju tyvärr inte bättre. De hade garanterat märkt felen, om det kört mobilen någon timme, eller några timmar.

    Edit: De bytte något skrev de. Nytt mainboard och så verka det som man fått nytt imeinr. Betyder det att de i princip bytt ut min mobil?

    Edit 2: Har nu hämtat mobilen efter reparationen. Överlag kände jag mig nöjd, sedan började de jädrans hacken igen. Orsak, jag skulle öppna albumavdelningen. Då hackade musiken plötsligt som en skiva igen. Överlag så är det mycket bättre annars. MObilen känns trimmad. Hade lite kul när jag faktiskt upptäckte e-mail funktionen som är densamma i Arc verisonerna. Hade faktiskt missat den. hehe. Me tyvärr, vi får se om jag orkar göra något åt saken. Hacken finns alltså kvar, men framkommer mindre sporadiskt, men fortfarande för ofta och på ställen där det inte borde ske. Detta trots byte av moderkort. Förstår inte hur vissa kan ha X10:or mobiler som saknar denna bugg?
     
    Last edited: 15 nov 2011
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har kanske inte med ämnet att göra, men blev nyfiken. Går det att se statistik på reparationer och sådant?
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nä, nu blir jag fans lack. De som säger att de inte har hack i musik och problem med BT måste ju ljuga. Min mobbe är ju till stor del en ny enhet i och med utbytt mainboard. Men likt förbannat kvarstår buggarna. Och ni som inte har problemet måste i sådana fall antingen har annan hårdvara eller mjukvara. Är nu så trött på saken.
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nu verkar det som att Anovo talat om för 3 att jag får byta ut mobilen till en ny. :-) Glada nyheter. :-) Får se vad det kan bli. :-)


    Edit: Ok, ropade nog YEH!!! Lite för tidigt. Det byter bara ut min gamla X10 mot en ny X10. Så denna historia fortsätter nog tyvärr lite till. :(

    Edit 2: Nä, nu ger jag upp. Nya luren samma problem. Reklamera de inte detta nu fjärde gången, vilket enligt lag är efter andra gången. Trött på hack i musiken.
     
    Last edited: 30 nov 2011