Buggar i Hero-tråd.. och ev lösningar?

Diskussion i 'Hero' startad av DrT, 1 aug 2009.

1. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    929
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Bugg: SMS signaler etc ringer inte om man satt "ringer volume" till min med upp/ner tangenten på sidan.

2. deekay

deekay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan ej connecta till market? Loadar terms of service, tips?

3. spazz

spazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det är första gången och du försöker ansluta via wifi så testa att ansluta via 3g istället. Efter du lyckats ansluta med 3g kan du komma in med wifi också.

4. J0cke

J0cke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bugg: Webbläsaren är så plågsamt seg på större delen av sidor som innehåller bilder eller flash. Webbläsaren klarar inte ens av att gå in på htc.com/hero som finns länkat i programlistan.

Lösning: HTC får ta och optimera, borde ju inte vara alltför svårt att få webbläsaren fungera lika snabbt som Steel.

Bugg(?): Med Peep-widgeten igång som hämtar nya meddelanden på Twitter igång så segar telefonen ner märkbart.

Lösning: HTC måste optimera den.

Bugg: Signalmottagningen verkar vara väldigt märkligt eftersom den ligger på 1-2 prickar bra länge för att sedan gå upp till 5 prickar när jag fortfarande är inom samma område. På tidigare mobiler så har jag haft full täckning med en tilltagen radie där jag befinner mig.

Lösning: Kanske är hårdvarurelaterat men känns som mjukvara eftersom kvaliteten på samtal fortfarande är god.

Bugg: Alla kontakter ville ej synka till Google contacts
    Lösning: Sök efter "contacts" på Market så finns det en app som löser det hela.

5. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Testa detta.
    Settings->Sound & display->Ringer volume->Use incoming call volume for notifications
    Kryssa ur.

6. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När man har qwerty tangentbord i porträttläge föreslår den inte ord med åäö när man skriver a eller o, t.ex. när man skriver "pa" så föreslår den "på" i landskapsläge, men inte i porträttläge.

Syncar inte födelsedag med google contacts.

När man tar bort en event i kalendern på telefonen så tas det ej bort från google calendar.

Ljudet klickar till ibland när man byter låt i musikspelaren.

Fått samma sms flera gånger även fast avsändaren bara skicka det en gång.

Inte fått MMS som har skickats till mig.

När jag skickade ett sms så segade telefonen till när jag tyckte på Send, så jag tyckte en gång till innan det hann försvinna, då fick jag upp att jag hade skickat två sms som var likadana. (Vet ej om det sändes två sms dock, visades dock två i konversationen)

Fick notification att jag fått MMS men dom gick inte att ladda ner, gick först efter en omstart av telefonen.

Trackballen fortsätter blinka även fast det inte finns några notifications.

Tog ett foto och såg bilden i displayen, innan bilden hann försvinna och jag såg bilden genom sökaren igen så fick jag ett samtal, bilden som jag hade tagit och såg i displayen sparades ej.

Tappat länkningen till facebook på mina kontakter så alla bilder etc försvunnit (hände troligtvis efter en omstart).

Susar lite i bakgrunden när man pratar i telefon. Inget som stör mig, men har inte funnits på tidigare telefoner jag har haft.

7. fristil

fristil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Känns inte som bug, kan var problem med koppling till facebook, kan ta en stund innan den får connection och kan parsa ut rätt saker.
    Kan säker optimeras för att få det bättre, men ingen bug.

Håller med dig om att trackbollen blinkar fast man kollat igenom allt som kommit, lösning = dra ner notification bar!!! Tycker inte det är en bra lösning, ska räcka med att öppna allt man fått så ska den slockna.

//Micke

8. Pilen

Pilen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du har rätt, väntade några timmar så kom det tillbaka. Men tycker det borde gå lite snabbare med tanken på att den har haft wifi-uppkoppling hela tiden. Dessutom när jag gick in på kontakterna så fanns valet att länka till facebook, vilket inte finns när all info är hämtad. Tycker det borde stå att den uppdaterar då istället för valet att länka, eftersom den redan är länkad. Så jag skulle ändå vilja kalla det bugg till viss del.

10. Tompalaz

Tompalaz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Absolut inget jag märkt av. Hur märker du det?

Mitt egentligen ända problem är att landscape inte är så snabbt på att växla läge. Sen vet jag inte om min telefon tar emot mail med 3G uppkoppling, det vill jag att den bara ska göra när jag är WiFi ansluten.

11. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Har skrivit i en annan tråd, men nu verkar det ha förvärras lite för min del så lägger in det här i buggtråden.

Kalender har börjat strula.

Det började med att htc:s widget slutade fungera, det står bara att det inte finns några möten de närmsta två dagarna, trots att det gör det. Om man lägger in androids calender widget så kommer de bokade möterna upp, men alltså inte i htc:s.

Nu precis upptäckte jag att påminnelserna även de har slutat fungera, hade lagt att finnkampen började 16:50, med alarm 10 min innan, men ingen påminnelse har kommit ännu.

Har provat att starta om mobilen.
    Provat all lägga in i kalendern i mobilen
    Provat att lägga in i google kalender

Alla möten syns i kalendern och under agendavyn, men inga påminnelser och inget i widgeten.

Några förslag på lösningar?

12. askthomas

askthomas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC Mail, hänger segar sig med IMAP till Domino server, både med SSL eller inte. K-9 mail app funkar fint. Även iPhone funkar fint till samma server.

Någon som har liknande?

13. Gaerd

Gaerd Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tar jättelång tid att boota. Efter Androidtrollen har vinkat o pipit så flashar htc loggan säkert 1-2minuter om inte mer ibland.
    Detta uppstod efter rootning (en misslyckad root med 1-click-root, tydligen ska allt återställas om man startar den vanligt direkt efter "Klicket" som jag gjorde.

När jag trycker på home så får jag välja mellan touchflo och home. Har försökt få bort det men de går inte. Det har varit så sen jag tog den ur förpackningen. (Min far har en likadan lur och han försöker få fram den funktionen.)

Kan vara fel tråd men jag upptäckte detta nu...
    Min trackball kan inte scrolla vänster längre. :'( Jag bryter ihop.
    Har man garantin kvar om man har rootat den?
    Om inte, kan man "unroota" den? Köpte den via Telia.
    Och slutligen. Vilken app ska jag använda för backup av rubb o stubb???

14. b.lindahl

b.lindahl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Bugg: Ibland när man söker i Android market listas inte träffarna trots att det finns träffar. Träffar finns då antalet står längst upp på sökresultatsidan samt att de visas om buggen inte infinner sig så att säga.

15. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Vet inte om det är bugg eller fel i konstruktion. Men min Hero har de senaste dagarna ibland fått för sig att den ska röra sig åt höger/scrolla i scenes åt höger. Samt att den kan fastna så den scrollar neråt konstant.

16. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Kan inte ansluta till wifi som kör wpa2, nån mer?

17. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Angående facebook-syncningen. Den laddar inte ned någon data "lokalt" utan skapar bara en koppling mot facebook. Så fort man loggar ur Facebook försvinner alla bilder etc, värdelöst men dock bra då den funktionen laggade ner hela kontaktlistan. Går knappt att browsa nedåt och då har jag bara 50kontakter inlagda.

Bugg: När man ska skriva sma laggar det som bara den, tar ett par sekunder innan man kan skriva med.
    Annars laggar det när man skriver så det blir massor med felval av ord, dock rättar den ju allt.
    Kanske löser sig om man stänger av autogissning av ord?

Hoppas verkligen uppdateringen som kommer löser all lagg som man dras med nu, jobbigt när scrollning etc inte är mjuk som på iphone :<

18. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta är icke Hero-specifikt och upplevs bara då du redan har sökt på något och söker en gång till. Backar du till Markets startskärm och söker får du upp dina resultat.

19. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Detta är verkligen störande. Förstår inte varför man inte skulle välja ha det på compact QUERTY tangentbordet.

20. Dea

Dea Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker logga in på market, (har ett google konto) men får fail hela tiden..."cant establish a reliable data conenntion...