Buggar och andra störningsmoment

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mrNoodles, 31 mar 2011.

1. popfarmor

popfarmor Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som har problem att hämta hem appar? Vet att detta ju snarast beror på market men undrar om fler har samma problem. Lyckas bara få hem cirka 50% av apparna jag försöker ta ner, resten blinkar bara "hämtar ner" ikonen förbi och sedan ingenting. Har försökt upprepade gånger på vitt skilda tider och dagar att få hem t.ex. svt play men den vägrar. Inga framgångar med att hämta hem dem via datorn heller.

Någon mer som upplever detta?

2. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har aldrig upplevt detta tyvärr. Testade precis ta hem SVT play och det gick bra här.

3. Sayurii

Sayurii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har inte läst hela tråden, så det kanske har avhandlats redan, men:
    Det har hänt mig två ggr nu att när skärmen släcks så låses den inte. När jag trycker på homeknappen så är det upplåst på direkten. Har varit tvungen att starta om för att få tillbaka låset.
    Har det hänt nån annan? Vad kan det bero på? Vad ska jag göra?

4. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag såg några posta att de hade problem att connecta wifi till hemmanätet. Jag kan connecta men den tappar kopplingen hela tiden så jag nästa starta om wifi. Tex extremt ställt när jag ska synca spotify. Då syncar den en låt sen slutar det fungera. Kör jag pingtest så får det inte längre. Någon som har liknande?

Sent from my LT15i using Tapatalk

5. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade vissa problem under en tid, särskilt vid användning av Market på min desktop.

I mitt fall var det dock relaterat till att ha bytt ut min första arc, som startade om sig själv i tid och otid, och Market var lite oklar över vilken enhet som saker skulle skickas till.

När jag väl sett till att dölja den gamla enheten i Market, och döpa den nya till något unikt, så har jag inte upplevt några ytterligare problem dock.

Vill också minnas att bakrundsdata måste vara igång.

6. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Provat att ge din telefon ett fast ip i routern? Kan vara så enkelt så att det löser ditt problem.

Sent from my LT15i using Tapatalk

7. ihpv

ihpv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jepp testat det. hjälpte tyvärr inte.. Men jag misstänker det ändå är modemet som har en historik av att tappa kopplingen till datorer som är problemet. Och sen att telefonen kanske inte återupptar kopplingen

8. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har också problem med wifi som dör! Sätta fast ip skulle väll bara hjälpa hemma, men man vill ju kunna använda wifi överallt. Har jag rätt angående fast ip eller är jag bara krockad!! ;)

9. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

* Problem med att telefonen får för sig att USB anslutningen är kvar fast man har dragit ut sladden.
    * Skärmen flimrar en hel del ibland. Misstänker att den kanske är för att belysningen är i läget Auto
    * FM Radion ger ifrån sig ett ganska kraftigt klickljud när den låser frekvensen på en kanal. Första gången jag testade radion höll jag på att skita på mig, det var riktigt obehagligt och säkert inte helt nyttigt för mina öron. Verkar vara helt oberoende av volymen.
    * Har problem med att ljud från t.ex. applikationer och annat hörs från högtalaren trots att telefonen är satt i ljudlöst läge. Har inte haft detta problemet på någon annan Androidtelefon tidigare.
    * Har också problem med att telefonen inte verkar synka ordentligt med mitt gmail konto, både mail och kalender. Måste ibland själv gå in och stänga av och slå på synken för att det ska fungera. Har inte haft problem med detta på mina andra android telefoner så jag antar att det är något skumt med Sony Ericssons bygge.

Har förövrigt uppdatera min Arc till senaste firmwaren, men det gör ingen skillnad.

10. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Att ljud från spel och apps är på trots ljudlöst handlar ju om att ljudlös är ju för aviseringar såsom mail, sms, samtal, medan apps och spel styrs av medievolymen som är en annan. Så hade jag på min gamla android och har varit så på alla andra jag också testat.

Uppdaterat din arc ? menar du att du testat att uppdatera och du inte kunde då du hade senaste ? för jag har inte fått nån updatering :(

11. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det finns väl ingen 'ny' uppdatering, än!?
    Däremot kan återställa/nollställa telefonen genom att uppdatera mjukvaran. :)

12. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

När jag varit ute på fb och sen stänger ,om jag då kommer på att jag måste kolla nåt på fb igen så fungerar inre widgeten för fb utan jag måste öppna med genvägen! bara jag som har det problemet?

13. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har upplevt rätt så många buggar första veckan me arcen..någon annans som telefonen hängt sig vid användningen av kameran??..varit tvungen att starta om ca 5ggr första veckan,tror dock problemet ligger hos android..

14. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Prova blade wifi fix I market. Har den på min x10 och tablet.

15. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Berätta för SE buggarna ni upplever.
    Självklart sitter de här och läser trådarna osv.
    För, både med mini och x10 var det lite saker hit och dit. OTA kom och lagade felen.
    Detsamma lär hända här.

Dock tror jag att MYCKET++ ligger i Android snarare än arcen självt för det ni ibland skriver
    om är något jag upplever på min lur med.

16. fiddejoh

fiddejoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nån mer som upplever att ringsignalen hörs väldigt dåligt om telefonen ligger på ett bord eftersom högtalaren på baksidan då täcks för?

Tycker att det är en stor skillnad i ringvolym om telefonen ringer och jag lyfter upp den från bordet.

17. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jo, det blir lite tystare om det är en duk eller annat mjukt den ligger på. Min ligger alltid i läderfordralet som följde med. Ljudet snarare förstärks då, testa även då du lyssnar webradio eller nåt. Klart mycket bättre än utan.

18. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever de inte så,
    lägger den generellt på läderfodralet. Men när jag lägger ner den för kvällen så lägger jag den fritt ovanpå laptopen, för att singnalen av alarmet inte blir så hög som jag vill om jag har den på fodralet :)

19. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

hmm idag när jag var ute så var wifi avstängt och mobilt nätverk av. Dock så visade ikonen att wifi va på och inte mobilt nätverk ? det blev alltså tvärt om....:S Kunde dock inte surfa för det..

20. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Det som lestander säger är helt rätt. Du SKA få byta den, enligt lag.
    Är du seriös med att de laddade ned appen "task killer", jag garvar ihjäl här framför dataskärmen, task killer hjälper knappt.
    Skit dålig enligt mig, jag har en SGS och använder bara "Task Manager"n som finns om jag håller ned home knappen.
    har aldrig använt Task killer för att det är bara skräp rent utsagt.