Buggar och andra störningsmoment

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mrNoodles, 31 mar 2011.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

rootat och tagit bort något du inte borde? använder du någon taskiller som dödar processer den inte borde?

låter iaf. som något av ovanstående saker tycker jag.

2. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Händer för alla om du öppnar en app och stänger den nog fort
    Tror SE redan är medvetna om detta

3. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har inte rotat den.
    Är enormt ny på smartphones men är Watchdog en Taskiller? har den appen iaf men den ger bara alarm när nått tuggar förhårt.
    Har widgetlocker installerat för att komma åt kameran och koppla ihop BT HS fortare men den kan väll inte störa nått?

4. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

testa att ta bort watchdog och se om det blir någon skillnad, you'll never know until you try!

5. Erskines

Erskines Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Börjar bli riktigt trött på denna telefon!
    Vissa dagar går den i 3 dagar + lite till å andra mindre bra dagar gör den av med 30% av batteriet på 4a timmar fast jag har behandlat telefonen på exakt samma sätt för att testa den.
    Kul när man vet att den normalt ska hålla laddningen under natten med ca 40% kvar och vaknar med en avslagen telefon å man behöver larmet för att ta sej upp till jobbet.
    Bedrövligt!
    Nääee.Jag tycker inte man ska behöva acceptera att tex.
    -Ett batteri som tömmer sej hipp som happ.
    -CPUn hänger sej i tid å otid.
    -Kameran som man inte vågar starta för man vet aldrig när skiten suger ur det man har kvar i batteriet.
    -Videoinspelningar som laggar var 10-15 sekund.
    -Startar om sej när den har lust.
    -Fiskar upp en luren ur fickan och den är död och inte går att starta utan att pilla ur batteriet.
    -Kvaliten på samtalen är "skrapiga".
    -Display som har parkinson så det blir svårläst om man lämnar fingret kvar stilla på displayen.
    -Bakstycket som knarrar och knakar.

Jag var mycket glad när jag fick hem min första Arc för jag gillar verkligen färger och kontrasten displayen har,kvaliten på bilderna från kameran är skapliga och formatet på luren.Den är riktigt snygg!
    Redan dag 3 var det dags att DOA den första och sedan har det bara rullat på med problem.
    Ångrar lite i efterhand att jag sålde min LG-O2x för där visste jag iaf hur snabbt batteriet laddades ur även om den åxå hade flera typer av problem(någon i hade kallat O2xen för "buggarnas konung" någonstans i Arc-trådarna men Arcen är absolut inge bättre).
    Den O2x jag hade var dock felfri förutom törsten av batteri men på SE sidan så har jag inte hitentills fått en lur som går som den ska.
    Jag kanske låter mycket negativ men jag har strulat klart med SE.
    Jag önskar er andra lycka till med era SE Arc för nu ger jag upp.
    Nu ska skiten ut på Blocket!

6. Vidur

Vidur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Tror batteri problemet ej beror på SE eller arc, jag tror med på att det ligger i android 2.3.2. Bara hoppas att SE får ut 2.3.4 asap.

7. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tror som du, får hoppas att det kommer en uppdatering snart. Helst 2.3.4 men gärna en som fixar felen i kameramjukvaran också

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk

8. Steniz

Steniz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bakåt knappen har slutat fungera för mig :( ingen aning hur det har gått till...bara mittiallt funkkar den ej mer.

9. elf98

elf98 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Updatering ett par veckor senare. Jag fick mess från TPH att servicen var klar och gick dit och var lite smått sur.

Personalen på TPH var mycket förstående och tyckte inte heller att knappen var ok. De ringde SE men fick beskedet att om Anovo säger att telefonen är hel så är den det. TPH skulle ringa SE "lite högre upp" och jag lämnade telefonen i butiken. Det verkar ha tagit skruv, telefonen skickades på service en gång till och de böt knappsatsen. Och nu fungerar telefonen som den ska.

- Till Anovo som verkar vara riktigt inkompetenta.
    + Till TPH som ansträngde sig ordentligt för att lösa problemet!

10. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Roligt att höra att någon är nöjd med TPH. Inget man hör varje dag direkt. Hoppas den fungerar som den skall för dig framöver.

Sent from my awesome Xperia Arc using Tapatalk

11. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag lyssnar på spotify via mitt MW600 och tar emot ett samtal så måste jag:

Trycka framåt för att ljudet ska börja spela igen. Vill jag ha samma låt som jag lyssnade på innan så får jag byta tillbaka men då börjar låtfan om igen från början. Hade inga problem med det på min Desire. Någon som har liknande problem?

12. Sparfen

Sparfen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Motorola One

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Motorola One
    Jag har inte haft de problemen med wimp eller vanliga spelaren tillsammans med mitt MW100... Kan det vara spotify? :ehm:

13. Droid141

Droid141 Guest

När man haft ett samtal och tar luren från örat tänds skärmen och man kan trycka på "Lägg på". Men om du ska ringa någon och de tutar upptaget är skärmen låst när du tar den från örat. Bugg? Känns som om de borde vara olåst då med kan jag tycka.

Annars är jag mycket nöjd med min Arc, inte haft några batteriproblem eller så. :)

14. barbusd

barbusd Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska testa med musikspelaren!

15. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Händer inte för mig iaf

16. wångö

wångö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om jag inte missminner mig så är det senaste versionen av spotify som gör så. Min har gjort så sedan jag uppdaterade också. Men jag kör oftast i bilens aux ingång o jag tycker det är bra att den pausar vid de tillfällena då jag får dra ur sladden när det ringer, o så slipper jag att musiken börjar med högsta volym i örat.. i ditt fall kanske inte lika bra dock

17. PJGBG

PJGBG Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag missade helt det här med +2h När jag kom på det och ändrade till +2 så styrs alla inlägg som görs på facebook. Alla hamnar som att de är inlagda för "ca en minut sedan". Både med timescape och FB. Inte funnit något sätt att få allt att stämma.

18. Sulan_73

Sulan_73 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har exakt samma problem som du har ..Några fler som har tips eller har råkat ut för samma ?

19. fmaansson

fmaansson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Yepp, exakt samma problem. Fungerade bra på min HTC Hero

20. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Märkligt att du upplever så mycket problem.
    Hade även en O2X i början men sålde den fort då jag ogillade den på många punkter.
    Har dock en näst intill felfri Arc, det är väl det med videos som laggar till ibland men annars funkar allt, batteritiden är schysst och inge problem avstängningar eller CPU-lås.

Tråkigt att höra, du kan ju försöka skicka den på service eller nåt.