Buggar och förbättringar vi vill att Samsung fixar!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 23 jun 2010.

  1. Mike

    Mike Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig fungerar det hur bra som helst att skicka mail från programmet Gmail.
     
  2. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Samma här!
     
  3. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det går väll att ladda ner och installera en annan launcher om man inte är nöjd med orginalet? Tex LauncherPro eller Helix.
     
  4. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänk också på att telefonen är alldeles ny, det finns jäkligt många olika användningsområden och att vissa saker fungerar mindre bra i början är ju tyvärr standard hos alla tillverkare. Vänta och se, officiellt eller inofficiellt kommer det komma uppdateringar som fixar allt vi är missnöjda med. Finns en stor community kring denna telefon redan så oavsett vad Samsung gör eller inte gör kommer det att lösa sig.

    För att återgå till ämnet, TouchWiz med fördröjning när jag vill till hemskärmen, inte alltid men ibland. Inte så jättekul. En sån sak som man blir mer och mer förbannad på. Märkte de inte detta under testningen..?

    Skulle vilja ha möjligheten att stänga av TouchWiz också.
     
  5. tidelipop

    tidelipop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt, det står "skickar" när jag försöker skicka ett mail från GMail, men det kommer inte fram något, inte till min jobbadress heller.
     
  6. stefanb2

    stefanb2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu använt telefonen nästan en vecka och gillar den verkligen, men det finns en del saker som Samsung verkligen måste fixa:

    * Laggen när man startar och stänger program, och även inom menyerna. Ibland upp till 5 sekunder. Detta blir mer och mer irriterande ju mer man lär sig använda telefonen och vill att det ska gå snabbt.

    * Wifi-mottagningen är inte så bra. Den tappar Wifi ibland där mina andra telefoner aldrig har problem. Körde Wifi Manager på Galaxyn och jämförde med min Vivaz och Galaxyn var konstant ca 20% sämre i mottagningen än Vivazen.

    * Även GPS mottagninen är inte bra och den har tex svårt att få fix i stadsmiljöer och hoppar omkring nåt alldeles enormt.

    Den första punkten är ju säkert ett SW problem och borde gå att fixa med FW uppdatering, men hoppas verkligen att de andra punkterna inte beror på hårdvaran.
     
  7. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Hade problem med att luren tappade wifi även när mottagningen var bra. wifi fixer löste det problemet. Inte en enda nerkoppling ens när jag går på muggen (där jag har usel mottagning för allt vad wifi heter :P)
     
  8. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Detta är inget problem samsung kan fixa då det är en desingn miss men det lägger sig damm mellan glaset och metall listen :-(
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det är ytterst konstigt hur saker varierar mellan individer för en stor del av de rapporterade "buggarna" har jag inte lyckats återskapa, ens när jag försöker. Fått bra lock med GPS:en, aldrig haft lagg när jag ska till hemskärmen osv. Inte ens den dåliga täckningen, som jag själv rapporterade, har jag haft fortsatt problem med då jag hade täckning i princip överallt på ett ställe där jag vet att det är usel täckning överlag på alla operatörer.
     
  10. pewpew

    pewpew Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sms notifikationen kvar i statusraden fastän jag varit inne och studerat sms:et.
     
  11. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tills de ändrat något får du bort den genom att trycka 'bakåt' istället för på 'home' när du läser SMS:et.
     
  12. i9000

    i9000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom borde fixa så att videoinspelningar sparas i .mp4 format istället för .3gp
     
  13. tidelipop

    tidelipop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som om det är GPS-problem med Galaxy S, fler som har problem: http://androidforums.com/samsung-galaxy-s/104872-gps-issues.html

    ..och jag gjorde ett litet test med bilen och Navigon när jag körde hem från jobbet. Lyckades inte få den att fungera överhuvudtaget! Sen körde jag GPS Test nyss här hemma och den kan hitta som bäst 5 - 6 satelliter som den använder, men den tappar dem väldigt lätt igen. Det pendlar oftast mellan 0 och 4, inte undra på att det inte fungerar. Jag har iofs ingen erfarenhet av hur det brukar se ut med andra mobiler, men detta känner jag är ett stort problem som jag inte räknat med. Hade ju tänkt att använda mobilen både som navigator i bilen och när jag är ute och springer för att kolla rutten och kunna jämföra med tidigare gånger jag varit ute och sprungit. Kan de inte fixa detta så är det läge att returnera den! Fan! Allt annat har varit kanonbra, ja så när som på att jag tycker kompassen också rör sig lite flipprigt och som många andra sagt att den ibland laggar när jag startar eller stänger ett program. (flera sekunder)
     
  14. tidelipop

    tidelipop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjorde precis ett praktiskt test med CardioTrainer och nu fungerade det ganska bra, se vad jag skrev om det i tråden "Ska hämta ut ny telefon snart - Galaxy S eller inte, det är frågan..."
     
  15. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    vad har du för alternativ? Tycker inte det finns något att välja på förutom denna. Slå till:D
     
  16. tidelipop

    tidelipop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, jag vet inte vad problemet med GPS'en var tidigare, men nu får jag ta tillbaka det jag sagt om den. Gjorde ett nytt test med Navigon nu och till en början hade jag samma problem, den hittade ingen satellitkontakt... men sen startade jag om mobilen och sen fungerade det klockrent!

    Provade att sätta etappmål på lite olika ställen och det fungerade bra så när som på en gång när jag valde en bankomat som etappmål. Jag visste var den fanns, men GPS'en lurade in mig på baksidan av byggnaden där den fanns (En stor Maxibutik). Detta problem har ju inget med själva mobilen att göra utan är snarare Navigons fel. Blev ändå sugen på att köpa Navigon, men vad finns det för alternativ, nåt bättre?
     
  17. idgforum

    idgforum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack Ewr för tipset om SR play som fungerar bättre men även här stoppar det istället för att pausa när man kommer ur täckning en liten stund eller byter mast. http://mobil.sr.se/audio.aspx är också aktuellare än SR Play och deras podradio. Åker till arbetet 6.25 och kan lyssna på 6 nyheterna tills det bryts. I SR Play får man vid den tiden lyssna på gårdagens sändning. Det vore bättre med Nokias lösning att skapa en tempfil på SD. Fungerar i 8 fall av 10.

    Jag undrar om det finns fler här i Sverige som hade stora problem med telefonen men löste det med en fabriksåterställning? Min fungerar bra nu både med WiFi och har fått normal mobilt bredbandstäclning sedan jag gjorde detta efter tips på minhembio forum-tråden och i detta forum om hur man håller telefonen i handen dvs landscape läge. Att snacka är fortfarande sunkigt med mottagninen då man håller telefonens inbygggda antenn mot backen?

    Alla jag ringer, klagar på att det hackar och undrar om jag bytt mobil :)
    Själv tycker jag det hörs alldeles utmärkt. Räknas det som bugg i programvaran eller ligger felet hos bara mig?
     
  18. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag, som talade om hur man skulle hålla i telefonen, har inte haft någon som klagat på att jag inte hörs när jag ringer. Om det sedan beror på att det är fel på din telefon eller skillnader i operatör eller täckning där vi befinner oss kan jag inte svara på. Använder för övrigt nästan aldrig telefonen i landskapsläge utan har den i porträttläge och håller bara lite högre upp på den.
     
  19. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Skrev i en annan tråd just, men jag upplever att det är fördröjning när jag pratar i telefonen. När jag pratat klart så dröjer det ett tag innan personen i andra änden börjar prata vilket jag inte upplevt förut. Händer rätt ofta att jag börjar prata i munnen med den andra personen pga detta oxå. Någon mer som upplevt detta?
     
  20. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du är nöjd med att hålla på fel ställe eller? Det är fan inte jag..