Buggar och förbättringar vi vill att Samsung fixar!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 23 jun 2010.

1. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

hmmm....
    vad sägs om, fixa 2.2 till S NU! :P

2. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Inte jag heller men tycker det är olustigt att skriva för negativt på https://swedroid.se/forum/ så därför är jag nöjd att inte kunna hålla telefonen normalt.

Var runt och åkte lite idag och det verkar som om telefonen trivs bäst på ställen där det bara är 0,3 Mb 3G. Då slipper den välja och flyter på bra med att rendera sidorna. Så fort man kommer åt "High Speed Downlink Packet Access" HSDPA (stavade äntligen rätt på HSDPA) - och om man har stöd för det på sitt abonnemang - tycker jag inte att det flyter lika bra, men har provat för lite efter fabriksåterställningen för att kunna bekräfta detta. Bättre nu än innan "FÅ" vågar jag påstå.

3. idgforum

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har nu testat att använda telefonen som trådlös accesspunkt, tethering. Jag har gjort några försök med Vista 64 bit och en gång var jag uppkopplad med datorn i hela 4 minuter innan det dog. Denna funktion fungerar inte tillfredsställande. Jag ska nu testa med en annan dator med Linux.

Glad midsommar på er!

Nej, tethering stängs ner efter några minuter med Ubuntu Netbook Remix också. Provade denna gång utan strömmen i.

Värdelös funktion, bugg eller jag som missat någon inställning? Kan också vara att den inte klarar hålla täckningen konstant där min gamla N5800 gjorde det. Med den flöt "walking hotspot" på tills batteriet dog, liggande på exakt samma ställe som nu.

Last edited: 25 jun 2010
  4. sniff

sniff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

håller med om att huvudskärmen bör vara i mitten, eller att man i alla fall skulle få möjlighet att välja vilken skärm man vill ha som förstaskärm. känns som att någon in riktigt tänkte efter hur android och bakgrundsbilder fungerar vilket är ett ganska fett IG.

skulle också vara trevligt om de kunde göra om kontakterna så att alla som är samma kontakt inte är länkade med varandra utan är samma kontakt och att man också hade kunnat länka facebook-konton till kontakterna så som htc har det så att man inte behöver välja en bild utan att den hämtas automatiskt.

sedan måste jag bara nämna att de flesta (läs alla) av samsungs egna widgets är totalt värdelösa i min mening, plus att de kräver mer plats än vad de tar upp så man får en massa tom yta som inte kan användas.

5. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag visste inte ens att det fanns rätt och fel ställe att hålla en telefon på. Jag har idag inte ens tänkt på hur jag hållit telefonen men har haft bra kvalitet på samtalen så ja, jag är nöjd. Är du inte nöjd så är det väl bara att försöka utnyttja rätten att lämna tillbaka telefonen. Det finns ju ingen anledning att ha kvar en produkt man inte är nöjd med.

6. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nog för jag tycker att det vore bättre att mittenpanelen skulle vara standard men eftersom denna telefon är den enda som man kan byta till valfri panel med ett enda tryck håller jag inte med om att det är IG. På andra versioner måste det till minst två operationer för att komma till valfri skärm så isf skulle jag ge IG till alla versioner.

Vet inte riktigt vad du menar om att bilder inte skulle hämtas automatiskt från Facebook för det gjorde de för mig.

Dock håller jag med om att Samsungs widgets inte var så mycket att hänga i granen, där hade Sense många fler intressanta val. Använder nästan bara widgets från standard Android samt Market.

7. idgforum

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag tror Galaxy S är nöjd med sin telefon, som mig själv, och inte vill byta ner sig till en enklare med bättre mottagning men tog för givet att marknadens troligen bästa telefon för konsumenter ska ha bra mottagning.

Man får ju paranoia av om SGS har usel, medel eller bättre än medel i mottagning än snittet av telefonerna på marknaden. Det verkar som att ett fåtal nya Iphone 4GS-ägare har samma problem.

Jag tror att det ligger i FW och är en inte allt för optimerad energifunktion men såg att någon här hade fått samma råd som mig av Samsung när jag ville skicka in min telefon:
    - Att byta simkort, underligt men kanske finns det olika sorters simkort.

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du känner dig vilseledd och besviken varför då behåller du mobilen du är missnöjd med ? Köp en iFone 4 istället som har marknadens bästa mottagning, bevisligen...............;)

Byt simkort, flytta närmare till mobilmasten och om inte det hjälper då byt mobil !

Är du tekniker och förståsigpåare på hur en mobils mjukvara fungerar ? Kanske du skulle söka jobb hos Samsung ( eller varför inte hos Apple )

Last edited: 26 jun 2010
  9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag är ju nöjd i övrigt..

10. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag missuppfattade dig nog. Jag är som sagt inte emot något som skulle förbättra täckningen ytterligare, även om jag inte själv har några problem längre. Jag trodde du var missnöjd överlag.

11. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Om det finns nåt sätt att tvinga telefonen att byta till 3G-nätet klarar jag mig. Som det är nu måste jag gå in i inställningar och söka nät för att byta. Går det på annat vis?

12. idgforum

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skit i Androido Galaxy S. Jo jag varnade dig innan att skriva negativt och visste att Androido inte skulle gilla det. Jag har då inte lust att ändra alla mina inlägg igen till : Galaxy S är jättefin och har bra ljud.

Om jag förstår det rätt tycker inte Androido att vi ska skriva om våra problem i forumet utan istället försöka byta ut våra telefoner mot annat märke eller byta ut en operatör mot en annan fast denna operatör fungerar bäst där man bor om man jämför med sina gamla telefoner och sitt mobila bredband.

Har man en teori mår han illa, våran kära Androido. Han frågar om man är tekniker. Jag undrar vad han bor, för det vore kul att höra honom när hans kompis säger:
    - Det blåser upp, jag tror det blir regn till kvällen.
    - Är du utbildad på SMHI? Varför söker du inte arbete där istället så tjänar du mer än som lagerbiträde på ICA!

Reta inte upp dig på andra, det är inte bra för varken hjärtat eller blodtrycket (- Har han gått och blivit läkare nu, kommer nog Androido tänka).

Och snälla Gud (- Har han bivit präst nu???) smält Androidos tangentbord så man slipper bli förklarad som mindre tänkande idiot igen efter nedansående inlägg.

Måste till slut säga att otrevligare forum har jag aldrig besökt.

Tillbaka till Samsung Galaxy S

Ja just det, jag har inga andra förslag om förbättringar till Samsung än de jag redan skrivit. Är annars mycket nöjd med telefonen och ber en bön om att Androido börjar tycka om människor lika mycket som han uppenbart gör med mobiltelefoner.

Tack för mig och ha en god fortsättning på sommaren

Last edited: 26 jun 2010
  13. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Grejen med mottagning är att strecken kan visas hur olika som helst enbart på grund av vilken chip som räknar ut signalsyrkan. Jag hänger inte upp mig på streck utan bedömer efter huruvida jag har koppling eller inte. Hittills har jag inte varit någonstans där jag helt saknat täckning och det är bättre än min k660i.

14. Evil Peter

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, man ska inte gå för mycket på strecken på mätaren då jag fått telefonen att fungera utmärkt vid samtal även när det var noll streck när jag ringde (fast fortfarande symbol för 3G).

Jag har dock ingen möjlighet att veta hur struligt det är med hopp till 2G eftersom jag har Tre som operatör och därav "slipper" (känns så enligt vissa diskussioner) GSM.

15. ReQuaker

ReQuaker Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det går ju att ändra så "hem" är i mitten, det ändrade jag redan under de första timmarna.

Tryck bara på meny-knappen (den vänstra) vid hemskärmen och välj "redigera". Dra sen hur ni vill.

16. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Uhm inte riktigt så de menar requaker. om man trycker på homeknappen när man redan är på hemskärmen kommer den alltid gå till skärm 1 (om man inte redan är där såklart).

17. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För att klargöra det här "röran" du skapar: mitt inlägg var svaret på ditt inlägg och bara ditt ! Blanda inte in andra.

Resten av ditt långdragna fabulering har ingen relevans med ämnet eller med själva mobilen utan nån självömkande utlägg om irrelevanta saker och en hel del rappakalja om vädret, SMHI, ICA, Gud osv. osv.

Om du skulle ha haft lite insikt då skulle du kunnat P.M.a mig och sagt ditt problem ( som rör tydligen mig ) istället för att sula ned forumet med irrelevanta inlägg om ditt känsloliv som mina svar väcker hos dig.

Som de flesta har jag bidragit till detta forum och tänker fortsätta så länge intresset finns men du har o andra sidan bidragit med gnäll, kritik, frustration och irrelevanta utlägg om mobilen utan nån konstruktivt bidrag till ämnet, inlägg efter inlägg.

Som jag har påpekat tidigare: om du inte får relevanta svar på dina uppenbara problem med din Samsung Galaxy S då vänd dig för hjälp till Samsung eller det stället du köpte mobilen från.

Till sist : forumet här är inte alls otrevligt trots att du kanske måhända upplevt mina svar som otrevliga ( försök trolla om iPhones oduglighet i MacWorlds forum så får du se hur otrevliga de är ) men om man hela tiden spyr galla över mobilen som ämnet i detta forum handlar om kan man räkna med med mothugg för eller senare från användare som är kanske faktisk nöjda med mobilen.

Liv long and prosper V

18. ReQuaker

ReQuaker Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aye aye, tänkte fel, använder knappt den knappen om jag ska vara ärlig.

19. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak som jag definitivt vill att Samsung fixar så är det att man ska kunna synka mot enskilda grupper i sin gmail kontaktlista. Som det är nu så bryr den sig inte alls om att jag har skapat flera olika grupper till mina kontakter i gmail, allt hamnar i en och samma grupp, dvs Google.

20. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Om man ät ute och surfar med samsungs egna webbläsare och tittar på tyngre bilder , har det hänt att android har stängt ner webbläsaren... kan ju vara minnesbrist också.. vad vet jag