Buggar och förbättringar vi vill att Samsung fixar!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av CaptainC, 23 jun 2010.

  1. gimcor

    gimcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon annan som märkt att kompassen är helt värdelöst? Den har enorma problem med att ställa in sig och pekar på att öster är norrut för mig =/
     
  2. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kompassen har aldrig fungerat bra för mig heller.

    Ett fel i mjukvaran är då man signar upp hos samsung för mobile tracker. När man ställer in födelsedatum säger den "invalid date" fastän datumet sätts och registreras korrekt (slutade med att jag är född på mycket lustigt årtal efter att ha provat olika datum).
     
  3. gimcor

    gimcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ajdå, verkar som om Samsung har klantat till det rejält på navigationsfronten. Jag kan nästan acceptera att de släpper en mobil där GPS:en inte är den bästa, men att släppa mobilen med en kompass som inte fungerar alls känns som ett stor produktionsfel man inte borde kunna missa. Chanserna för att detta löser sig ser inte heller så ljusa ut om man tittar på tidigare Samsung-mobiler :(
     
  4. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har bara använt kompassen i Google Maps och liknande men då har den pekat ut korrekt riktning varenda gång.
     
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Kan ju påpeka att alla kompasser är mer eller mindre värdelösa i stadsmiljö. Det är på tok för mycket magnetisk interferens i dagens samhälle.
     
  6. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inte sett någon nämna detta i tråden... Mitt Wifi går igång utan anledning och ibland går den inte att stänga av, fastnar i "Turning off"...

    Vore det inte vettigt om vi punkta upp de vanligaste felen i första posten eller så?
    Blir lättare att se om problemet att vanligt och även lättare att vidarebefordra till Samsung.

    /S
     
  7. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    När jag lyssnar på musik genom den medföljande musikspelaren och har ställt in en egen profil i equalizern som jag använder och sedan byter till en annan förinställd och sedan tillbaka till min egna så kraschar musikspelaren...och fortsätter att forceclosea fast man slutat använda spelaren. Omstart krävs. Någon som stött på samma problem? det är den ända buggen som jag hör stött på iaf.
     
  8. LBP

    LBP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag drar ner status raden kan man till vänster se en tunn grön linje (den går längs skärmkanten) som inte finns på den högra. Den syns även i andra applikationer . Jämförde min sgs med elgigantens testex och den hade samma fel.
     
  9. davidt

    davidt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En bugg som är störig (vet ej om det är en android eller galaxy s specifik bugg):
    Om man är i ett telefonsamtal, sen använder man "home" knappen för att t.ex. läsa ett sms, så kan man inte komma tillbaka till telefon dialogen där man lägger på, utan trycker man på telefonikonen så kommer man till läget då man ringer (dvs man kan inte lägga på samtalet). Någon som vet om detta går att lösa?
     
  10. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måste fixas så dumt. Undrar om det är android eller TW dock.
    iallafall du kan dra ner rullgardinen och där får man info om samtal.
     
  11. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja nu när du säger det så syns det lite på vänsterkanten. Men det är verkligen inget jag stört mig på.. Är du lite känslig kanske? ;)

    Problemet med 3G överskuggar allt sånt för min del.
     
  12. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    någon annan som har samma problem? för jag funderar på en galaxy s och jag brukar anteckna saker samtidigt jag pratar i telefon och det skulle vara väldigt osmidigt att inte kunna lägga på samtal bara för att jag antecknat något :S
     
  13. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat det själv (känns troligt att det är lika på den punkten) men som arono skrev är det bara att dra ner rullgardinsmenyn for notifikationer och lägga på där. Det är ju snyggare om man kan komma tillbaka via telefonknappen men det jag just beskrev går åtminstone lika snabbt så man tappar ingen tid.
     
  14. davidt

    davidt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack, jag har inte sett att rullgardinsmenyn innehåller lägg på osv., där kan man lägga på samtalet. Det räcker fint!
     
  15. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Borde också kunna växla tillbaka till telefonskärmen med ett långt tryck på home och välja rätt ikon där. Har inte provat så jag kan mycket väl ha fel. :)
     
  16. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre

    Ahh, soft, läste lite slarvigt + att jag aldirg kört en android mobil.

    Det ända som gör mig osäker på att köpa den är att flera har dålig mottagning på GPSen, tycker den borde vara hyfsad på en produkt för 5 lax :/
     
  17. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nope. Då kommer man till knappsatsen.

    Vet nån om detta är android i allmänhet eller samsung?
     
  18. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bytt från HTC Hero, och upptäcker några försämringar som jag inte begriper.
    E-posten kan av någon outgrundlig anledning bara innehålla meddelanden upp till en månad tillbaka i tiden, märklig finess?
    Och när jag ska ringa upp en kontakt, så kan jag inte gå via knappsatsen på telefonen, om kontakten innehåller åäö, det finns inget stöd för detta, samt att man måste börja med att skriva förnamnet.
    Så om man har en "Jörgen" får man nöja sig med att skriva "J" och sedan scrolla.
    Alternativet är att gå via "Kontaker" och sedan "Sök", lite krångligt bara när man sitter i bilen.
    Kanske jag som har missat någonting, men jag antar att detta var någonting som HTC hade i sitt Sense-gränssnitt, och som Samsung inte har i sitt TW ?.
     
  19. Sir Anselm

    Sir Anselm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kanske får testa en annan dialer? Finns några att välja på...
     
  20. Hannuse

    Hannuse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det kanske är så att jag får testa en annan dialer, har du något bra tips ?