Exakt samma problem här, läste på lite och många nämnde att de hade samma problem med andra telefoner och det tycktes en lite okänd vara en bugg i Froyo. De nämnde att man var tvungen att avbryta startupguiden som körs när man startar telefonen för första gången. Vid det ställe där guiden att man ska regga eller skriva in uppgifter för nuvarande, och istället skulle det absolut första kontot man reggade vara sitt exchangekonto.
Men detta funkade bara ett tag tills men väl reggat andra e-postkonton (samma sak som att ta bort exchange och lägga dit det igen bara)
En bugg jag märkte med mailen när jag felsökte var också att jag försökte testa om mitt exchange konto uppdaterades genom att maila mig själv från min gmailadress till exchangeadressen, och då dyker mailet upp i min gmailadress inkorg i mobilen. Trots att jag skickade till exchange adressen... ? Och nej det är inte i "Combined inbox" jag tittar. I exchange dyker de aldrig upp om jag inte tar bort och lägger till kontot och då funkar det korrekt ett par timmar.
En annan sak som jag inte säker på om det är en bugg men om man skriver fel e-mailadress när man skapar ett exchange konto (råkade stava fel) så kommer ändå mailen fram till rätt adress när man provskickar till sig själv...?
Så om nån har lust att prova för att bekräfta dessa buggar jag hittat. 2.3 kan inte komma snabbt nog känns det som.
Angående batteritiden så blev jag lite shockad när jag på 5,5 timmar var tvungen att ladda luren min andra dag med den. Men det var på pga. att jag hade syncen igång under sync & accounts. Har jag inte den igång så räckte laddningen 20+ timmar trots allt pillande på den. Så mitt tips är att stänga av det och slå på det endast när ett program säger att det behöver slås på, tex. Market.
Förövrigt har jag rootat den och tagit bort music 2.2.2, music 1,0 (ville ha bort musikspelarkontrollerna när man slide:r ned (vet inte vad ni androidnuts kallar dem men där man ser senaste händelser) men det funkade inte.
Samt tog jag bort Car Home som alltid startades för mig av ngn anledning, och F-Secure.
Nu undrar jag bara om nån vet vad Facebook for LG, Twitter for LG och Myspace for LG kan heta i Titanium Backup listan.
Sorry kanske offtopic där i slutet, är en nybliven androidare hade en Nokia N900 tidigare och har inte fattat förrän nu vad jag missat
Last edited: 20 mars 2011