Buggar/Störningsmoment

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Cim-Inc, 18 mars 2011.

1. Drakenhielm

Drakenhielm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Auto-brightness fungerar inte med kameran, kameran får det ljus som är på manual brightness.

2. flipser

flipser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt jobbigt när min täckning försvinner ganska ofta! Angry Birds hackar även lite för mig.

3. Gerra

Gerra Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Utöver det som nämnts:

• OTA-uppdatering funkar inte, telefonen poppar upp "Anslutningen misslyckades".

• Browsern klarar inte att visa txt-filer ordentligt, och markeringsfunktionen är helt värdelös.

•Telefonen hänger sig ibland helt i samband med laddning.

Men inget av det som har upplevts som segt av andra har segat hos mig (förutom LG:s launcher). Angry Birds flyter t.ex. perfekt.

4. Lydia

Lydia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej!
    Är det nån annan som haft problem med Exhange-mejlfunktionen? Jag har två mejlkonton, en "vanlig" imap och så en Exchange. När jag har konfigurerat Exchangekontot fungerar det bra, men när jag återvänder efter ett tag står den bara och tuggar och fungerar inte. Alla inställningar är sparade som de ska. Jag får ta bort kontot och göra om inställningarna, varefter det fungerar igen för att efter ett tag sluta fungera. Nån med samma erfarenhet, eller nåt tips på åtgärd?

5. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Någon som lyckats stänga av "shutter sound" när man ska videofilma. Lite väl hög klang!

+

Autofokus vid inspelning? Min gör det inte...

Last edited: 19 mars 2011
  6. koobs

koobs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ninja fruit hackar lite, flyter inte lika som på en iphone :(

7. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är de någon mer än jag som måste ladda telen 2 gånger på 1 dag?
    Blir ju galen på skiten! gick ner 7% på 15 min typ..

Ska man behöva roota telen för att få bort onödigt skit eller något annat tips?

8. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Oj, jag orkar inte ens uppdatera listan mer...

Kan rapportera att min bror fick nog efter c:a 2 dygn med LG O2x och har nu lämnat tillbaks den på Elgiganten där han köpte den.

Han upplevde väldigt många av de buggar jag listade första gången samt att han, som någon annan sa, fick ladda den 2 gånger under andra dygnet ändå använde han den inte speciellt mycket.

9. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Tråkigt att han kände så. Men går att fixa.
    Roota och ta bort all blotware. Ersätta buggiga launcher med Launcher Pro elr något annat.
    Sen även vänta några dagar för att batteriet bli bäst efter några laddningar.
    Men som sagt han övergav den efter 2 dagar var en kort period.

10. Betelgueze

Betelgueze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag upplever att ljudet är lite dovt och burkigt i telefonen när man ringer. Finns det något sätt att få in mer diskant? Har kollat i inställningar, men jag hittar ingen inställning för det.

11. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Så upplevde jag med, tills jag kom på att man ska ha högtalaren (telefonens topp) längre ned närmare örat. Grymt bra då, innan som om det vore en kudde emellan. :P

12. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

3:e plötsliga ofrivilliga ombooten idag... sista gången med laddkabel i.

13. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag vet inte om det är någon bugg men jag måste ju fan ladda telefonen 2-3 ggr per dag annars dör den. Sjukt jobbigt..

14. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Batteriet behöver ett tag innan det når sin fulla kapacitet. de första dagarna kan batteritiden vara as dålig

Edit
    Accelerome har varit konstig på denna telefon, och Kompassen också men nu funkar dom helt plötsligt perfekt! Dom kanske bara behöver vänja sig lite? Hur funkar era?

Last edited: 20 mars 2011
  15. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag känner inte igen några av era buggar, tycker den flyter på hur bra som helst, blixtsnabb! Visst, batteritiden kunde varit bättre, men som ovanstående skrev, det tar några ur- och uppladdningar innan man vet hur den egentliga batteritiden är.

Angry Birds flyter på helt utan minsta lagg på min! Konstigt att vissa har problem med lagg...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

16. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

jag får i vilket fall inga som helst "ryckigheter" i Angry birds, snarare så att det renderar i lätt 50-60fps...
    Sen går fps ned något när man kör på tv:n men det är en annan sak, då körde jag i 720fps.

17. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

LG o2x är min första lur med android och jag är tok nöjd visst ladda 2 ggr per dag är jobbigt men just nu sitter man ju med den i handen 24/7 och leker ju .har inga större problem förutom att ibland vill inte spel eller program starta när jag trycker på ikonen tex stupid Zombies där ser jag att spelat börja laddas men sen hoppar den tillbaka till start skärmen igen testar launcherPro nu det hjälpte såg jag nu :D hehe

tipps om bra program vore ju bra oxå då jag är ny med detta .
    speciellt kamera program såg test på 3 på swedroid.se för någon vecka sen någon som testat dessa ??

18. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    364
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Jag upplever inte heller några av de problem och irritationselement som många av er har. Tycker också batteriet är över förväntan då jag lekt med mobilen princip
    konstant sen i fredags.
    Kommer fr en Desire om nån undrar.

19. Gambit2K

Gambit2K Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Exakt samma problem här, läste på lite och många nämnde att de hade samma problem med andra telefoner och det tycktes en lite okänd vara en bugg i Froyo. De nämnde att man var tvungen att avbryta startupguiden som körs när man startar telefonen för första gången. Vid det ställe där guiden att man ska regga eller skriva in uppgifter för nuvarande, och istället skulle det absolut första kontot man reggade vara sitt exchangekonto.

Men detta funkade bara ett tag tills men väl reggat andra e-postkonton (samma sak som att ta bort exchange och lägga dit det igen bara)

En bugg jag märkte med mailen när jag felsökte var också att jag försökte testa om mitt exchange konto uppdaterades genom att maila mig själv från min gmailadress till exchangeadressen, och då dyker mailet upp i min gmailadress inkorg i mobilen. Trots att jag skickade till exchange adressen... ? Och nej det är inte i "Combined inbox" jag tittar. I exchange dyker de aldrig upp om jag inte tar bort och lägger till kontot och då funkar det korrekt ett par timmar.

En annan sak som jag inte säker på om det är en bugg men om man skriver fel e-mailadress när man skapar ett exchange konto (råkade stava fel) så kommer ändå mailen fram till rätt adress när man provskickar till sig själv...?

Så om nån har lust att prova för att bekräfta dessa buggar jag hittat. 2.3 kan inte komma snabbt nog känns det som.

Angående batteritiden så blev jag lite shockad när jag på 5,5 timmar var tvungen att ladda luren min andra dag med den. Men det var på pga. att jag hade syncen igång under sync & accounts. Har jag inte den igång så räckte laddningen 20+ timmar trots allt pillande på den. Så mitt tips är att stänga av det och slå på det endast när ett program säger att det behöver slås på, tex. Market.

Förövrigt har jag rootat den och tagit bort music 2.2.2, music 1,0 (ville ha bort musikspelarkontrollerna när man slide:r ned (vet inte vad ni androidnuts kallar dem men där man ser senaste händelser) men det funkade inte.

Samt tog jag bort Car Home som alltid startades för mig av ngn anledning, och F-Secure.

Nu undrar jag bara om nån vet vad Facebook for LG, Twitter for LG och Myspace for LG kan heta i Titanium Backup listan.

Sorry kanske offtopic där i slutet, är en nybliven androidare hade en Nokia N900 tidigare och har inte fattat förrän nu vad jag missat :D

Last edited: 20 mars 2011
  20. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

samma, jag hade en Desire innan och jag upplever batteritiden som bättre på O2X. Problemet är att den är så grym så man vill göra massa saker med den haha. Förresten, Samurai 2 Vengeance är utan tvekan det bästa spelet på marknaden!