Buggar/Störningsmoment

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Cim-Inc, 18 mar 2011.

1. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Batteriet so far enligt mig, telefon i sig funkar fint ;)

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

2. donor

donor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft en drös problem sen jag fick hem mobilen igår. Det började med att F-Secure började trilskas när den sökte igenom det externa SD kortet vilket en factory reset löste (mobilen startade om så fort F-Secure skannade SD kortet). Under perioden innan den första reset:en så fungerade Wifi perfekt. Efter reset:en så gick det inte längre att starta Wifi och koppla upp till hemnätverket då alla anslutningsförsök resulterade med en omstart.

Men när mobilen inte känner sig för att starta om så är den drömlik, prestandan i mobilen överträffade verkligen mina förväntningar, men stabilitetsproblemen har gjort det svårt att njuta av mobilen tyvärr.

((Problemen är lösta och det visade sig vara Wifi uppkopplingen till routern som var boven i dramat. Jag har skrivit en lösning på sida 5))

Last edited: 21 mar 2011
  3. RoggA

RoggA Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det enda jag haft problem med är att jag inte lyckas skriva tecknet " med LGs tangentbord.

Och idag när jag skulle föra över filer jag monterade minnes kortet så fick jag FC på LGs launcher, fast jag använder Launcher pro

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Batteri och åter batteri.
    20 min spelande drog från 60% till 15%, lär ju vara något fel.

5. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Vilket spel?

6. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Angry Birds :S

7. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Jag har spelet 2 timmar i rad och drog kanske 22% totalt.

8. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Många som klagar på batteritiden och det är förståligt. Tänk dock på att det brukar ta ca: 10 laddningscykler för batteriet att nå sin rätta nivå.

Att ladda en gång varje dygn (t.ex. varje natt) är nog något man får räkna med om man använder telefonen mycket, framförallt nu i början när man inte kan sluta pilla på den :P

Några tips är:
    - Stäng av WiFi, Bluetooth, Datatrafik när de inte används.
    - Använd auto brightness eller sätt brightness ännu lägre
    - Roota och installera SetCPU, då kan man ställa in profiler för klockfrekvenserna i telefonen när den laddas/har skärmen släckt o.s.v. (har inte testat detta ännu så det kanske inte fungerar förrän vi får lite Custom ROM's)
    - Se över syncinställningar i alla appar som hämtar e-post, facebook, twitter o.s.v. Det tar på batteriet och kolla Facebook och Mail var 5e minut, kanske räcker det med var 3e timme eller t.o.m. helt manuell check?
    - Använd inte task killers, de dödar oftast program som systemet behöver och det tär på batteriet att starta om alla dessa processer hela tiden.

Sen går det naturligtvis inte utesluta att det är fel i LG's mjukvara som gör att telefonen drar extra mycket kräm.

Här är en länk till Anandtech där de skriver lite om batteritiden:
    http://www.anandtech.com/show/4144/...ra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/15

Last edited: 20 mar 2011
  9. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Om det vore varje natt, har redan laddat den 5ggr (köpte den i fredags) vilket jag tycker är väldigt mycket.
    Då jag vill ha min original för att behålla garanti etc. så undviker jag root på telefonen.

Har stängt av onödigt såsom BT och GPS, dödar lite apps med Task Killer, ställt in det jag kan ang. autoupdate osv, men inget verkar fungera.
    Att den ska dra 20-25% på en natt i standby är ju inte acceptabelt enligt mig.

10. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Näe, det låter inte helt rätt. Du skulle kunna ta tillbaka den och byta, klaga på att du får ladda 5 ggr per dag. Du får säkert en ny utan problem.

En sak du skulle kunna göra är att sluta använda task killer, de är ökända för att göra så att telefonen drar mer batteri. Du kan även installera Spare Parts från market, där kan man kolla batterianvändning under "Partial wake", då får man en liten överblick över vad som drar batteri.

11. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Ska prova det.
    Nu stänger den även av sig när jag laddar den...

12. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Låter som du har någonting tokigt med din lur, du kan ju alltid testat en fabriksåterställning och se om det gör någon skillnad. Annars tycker jag att du tar tillbaka den och ber om en ny.

13. TommyTS

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jaopp, annars så lämnar jag in den och tar pengarna tillbaka och väntar på något annat :P

14. D-Droid

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

15. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Spelade worms i 12 minuter och gick från 81% till 71% :S. Hur ofta laddar ni? Jag kan ladda min mobil 2-3 ggr per dag och har haft den i 3 dagar. Jag väntar inte tills den går från 100-0 och sedan laddar. Laddar typ från 70-100 och 60-100 osv. Kanske ska jag vänta tills hela batteriet är slut och sedan ladda?

Tacksam om någon kunde hjälpa mig.

16. ergoen

ergoen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Ang. batteri:

Det finns en del dåliga appar där ute som drar mycket kräm, installerade OSMonitor för att se vilka saker som drog cpu och upptäckte att Wifi analyzer låg på 50% konstant (dvs. maxade ena cpukärnan!), även skype körde på mellan 10%-20% ofta. Efter avinstallation av dessa appar (och reboot! processerna verkade inte stängts helt av att bara avinstallera) ökade batteritiden markant.
    Jag hade den på i ljudlöst läge (med wifi PÅ och push för gmail) 9 timmar i natt och tappade 2% av batteriet.
    Skärmen äter dock MYCKET. ca 40 min av spelande (dungeon defenders) drog batteriet från 100% till 75%. Enligt battery usage appen drog skärmen mer än hälften av detta.

tldr: tredjepartsappar är inte optimerade för tegra och kan bugga på konstiga sätt.

17. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 295
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Ett tips till alla som har batteriproblem, detta är iofs hämtat från windows telefoner men kan säker funka även här.

Formatera SD korten med telefonens egen format tool (det finns väl en sådan?) eller använd panasonic SD Formatter http://panasonic.jp/support/global/cs/sd/download/index.html

SD kort som tidigare är använda i annan telefon/ROM kan vara orsak till hög batteri konsumtion.

18. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Precis vad jag har gjort idag. Lur + abb krediterat... Ständiga omstarter + frysningar samt 1st död pixel var droppen. Den första wow känslan avtog redan efter någon timmes användning.

Medans jag väntade så pillade jag på HTC Desire HD. Där kunde jag tex stänga av shuttersound även på videokameran och använda autofocus, vilket inte gick på min optimus 2X. Vi får väl se vad väljer istället...

Last edited: 20 mar 2011
  19. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tråkigt att du fick en buggig och trasig telefon! Hoppas du blir nöjd med ditt nästa val. Jag hoppas och tror att LG kommer att lösa många buggar med framtida uppdateringar. Min fungerar iaf sedan i torsdags helt felfritt, inga omstarter eller frysningar.

20. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Tack, jo för er som stannar med LG:n hoppas jag att det löser sig! Telefonen har potential!