Buggar/Störningsmoment

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Cim-Inc, 18 mar 2011.

1. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Bara vänta på en Custom Rom. Så ska denna piska allt annat på marknaden.

dyrken gillar detta.
  2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Yep!

3. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8 timmar med massor av surf, nedladdningar, installationer, avinstallationer och spel, då var jag nere på 15% kvar av batteriet. 5:e gången den var laddad, blir bättre hela tiden!
    100% nöjd än!
    Mvh

4. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur gör ni när ni laddar batteriet? Låter ni den gå ner från 100-0 och sedan laddar eller spelar det ingen roll om man laddar som jag gör när den går till 50,60,70%?

5. Över

Över Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag laddar då jag kan och känner för det, batteritypen i dagens telefoner har inget "minne",
    har alltid funkar för mig.
    Nu efter sista laddningen märkte jag att den inte blev lika varm som tidigare.
    Mvh

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag bytte nu från LG:s epostklient då den var helt värdelös jämfört med googles egna, sist sa den till och med att det inte fanns några mail trots att jag vet att hela veckan var full av mail (jobbmail).

Även testat nu att byta från push till hämtning varje 1h för att se om batteriet blir bättre.

7. Tjompan

Tjompan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!

Hade också problem som många andra här, laddade mobilen på kvällen och ställde alarmet för jobbet, men vaknade för sent och kollade på mobilen som då var död...Då hade den legat i sovläge i knappt 7 timmar och ändå tagit slut.
    Hade inge program som skulle kunna ligga och dra massa ström installerat och wifi samt allt annat var ej på.

Läste en annan tråd här om en hel-återställning som någon hade fått som svar från LG och gjorde den igår. Laddade sedan mobilen genom datorn och idag har jag lyssnat på musik 8 timmar på jobbet, surfat, tagit massa kort och pratat i telefonen och nu vill den att jag ska ladda.

Så alla som har problem testa att göra en återställning och kolla, det kanske även kan hjälpa er!

Ps: innan fick jag också ladda mobilen flera gånger/dag.

8. Tjompan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kom på att jag även hade en fråga att ställa :)

Någon annan som inte får ingång hotmailen på mobilen?
    För mig står den bara och snurrar, tills det kommer upp att det ej går just nu utan försök senare.

Har ändrat till inställningarna jag hade på min iphone men utan resultat, kan inte förstå varför den inte gillar hotmail ska det inte funka?

Tompa

9. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Samma här, får inte hotmail att fungera.

10. Olli

Olli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hotmail funkade inte för mig heller först när jag följde den här guiden, sen bytte jag port från 25 till 587 på outgoing så funkade det.
    Kanske är samma problem för er :)

11. zabros

zabros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ursäkta för en noobig fråga men för mig står det 3g där uppe i en vit ram. Vad är det för något? Jag har inte aktiverat något så att det ska stå 3g? Är det därför mitt batteri är så kasst? Tacksam för svar :)

12. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag måste säga att jag är förvånad över alla som har problem med batteriet, att behöva ladda flera gånger om dagen vid normalt användande är bara löjligt.

En av de stora fördelarna med dubbelkärning var ju att mobilen inte skulle behöva köra på 100% för att göra enkel multitasking (som tex surfa och spotifya) utan det skulle räcka med typ 50% vs enkelkärnig och då skulle mobilens batteri hålla längre...

Att sen läsa inlägg där folk skriver att batterier kräver att man måste ladda det minst 10 gånger för att det ens ska bli möjligt att starta mobilen, att man ska se till att wifi, gps, autosynk osv är av, brightness inställd på minsta osv osv tycker jag bara är deprimernade.

13. exnm

exnm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har upptäckt ett jävligt irriterande problem. Ibland vägrar min lur ta emot samtal och sms, och jag märker det först när jag försöker ringa och det inte funkar! Inte OK!

14. Tjompan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

YES!!

Fan så fint stort tack! :P

15. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Mjo, i den mycket förenklade teorin så är det så. Tyvärr så har telefontillverkarna varit pigga på att vilseleda konsumenterna genom att prata om att man har en telefon med 2GHz beräkningshastighet och att som diagrammet visar bara skulle gå hälften med energi för att utföra samma arbete.

Tyvärr så är det så att det är omöjligt för processorn att utnyttja detta förhållande till max även om en applikation är optimerad för dubbla kärnor. I och med att man har två kärnor så måste dessa två kärnor också kommunicera mellan varandra för att hålla reda på vad den andra gör och den andra kärnan behöver också emellanåt vänta på ett resultat som den första kärnan håller på att räkna ut.

För appar som inte är optimerade för två kärnor så blir den egentliga förbättringen inte mer än max 20-30% eftersom att processorn själv måste dela upp beräkningarna på sina två kärnor.

Därför så är 50% belastning av två kärnor istället för 100% på en kärna ett rent önsketänkade och en mycket grov förenkling.

För mer läsning om Tegra 2 chippet rekommenderar jag Anandtech's Tegra 2 analys SoC jämförelse här:
    http://www.anandtech.com/show/4144/...gra-2-review-the-first-dual-core-smartphone/3

Kan inte mer än hålla med dig till 100%. Det är galet att det ska vara så svårt att leverera en telefon där batteriet klarar åtminstone 1 dygn under normal användning med alla de funktioner som telefonen klarar av. Tyvärr så har batteritekniken hamnat så långt efter vad våra system kräver i dagsläget så man får nog bara gilla läget tills vidare.

Edit: Kan ha tagit mig vatten över huvudet med det jag påstår i detta inlägg, om så är fallet påpeka gärna detta.

Last edited: 20 mar 2011
  16. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Nu när ändå telefonerna blivit så pass tunna tycker jag att de kan offra några mm och trycka in större batteri

17. dyrken

dyrken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag ska spela Guerilla bob så låser sig bilden i början men jag hör ljud, men om jag trycker på Home knappen och går in i spelet igen funkar det :s bara jag som har så?

Sent from my Uber Lg ox2

18. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har exakt samma "problem". Kan inte heller spela fifa då hela planen är vit för någon anledning

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

19. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Tror inte detta har med telefonen att göra. Är nog att apparna inte stödjer telefonen fullt ut ännu.
    Men med Guerilla bob har jag inga problem med. Bara att det tar lång tid att starta spelet.

dyrken gillar detta.
  20. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

På min gamla Desire så fattade telefonen när den var utom räckvidd för mitt WLAN och gick över till mobildata, t.ex. när jag åkte till jobbet, men det gör inte min O2X än så länge eller så gör jag något fel. Någon som får det att fungera som det ska?