Fråga: Byta från 5.5" till t.e x 4.7 el mindre?!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av okey, 4 jun 2013.

  1. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 544
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Finns ingen mobil jag gillat så mycket som note2, idag kör jag s4 i inväntan på note3, det jag saknar är batteritiden samt som trådskaparen frågar, storleken på skärmen trots att det "bara skiljer" 0,5"
     
  2. Louba

    Louba Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    198
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone X
    Jag bytte till HTC one. Kan säga att jag saknar skärmen då jag surfar men min jeansficka saknar inte Note 2 utan är numera överlycklig över att ha en 4.7 tums där istället.

    Sen saknar jag en sak till, batteritiden!

    MEN, jag ångrar definitivt inte mitt val. Dels för att jag ville testa något nytt och dels för att 5.5 var alldeles för otympligt vid för många tillfällen.
     
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag gick från Note I till nexus 4 och nu till Note II. Skärmen var så liten att jag kom på mig själv sitta och anstränga ögonen och ett väldans zoomande på varje sida. Att slö lira lite spel var inte heller kul, iPaden fick letas fram så länge.

    Smaken är som baken. 6" mobil kändes för stort, så valde Note II. Lätt att bli skärmberoende.

    Btw, inte många som klår batteritiden på Note lurarna. Körde min Note 1:a 2-3 dagar mellan laddningarna utan större problem.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag har gått från Note 2 till BlackBerry Z10 (4,2") och nu en iPhone 5 som är ännu mindre. Frågar du mig så tycker jag det mest är skönt. Visst kan man sakna den stora skärmen ibland men för det mesta så känns det bara jävligt skönt att vara av med monstret. Den var fan inte ergonomisk för 5 öre!

    Så jäkla skönt att kunna använda luren bekvämt med en hand utan att bryta fingrar av sig. Samt att slippa ha nåt i fickan som gör så att man bryter nästan lårben av sig ibland när man böjde sig. Nä... i det stora hela saknar jag inte alls den större skärmen och det känns mestadels bra att ha gått ner i storlek successivt.
     
  5. seven01

    seven01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har kört både note 1 och 2 men sedan två veckor tillbaka kör jag tillfälligt på en s3 pga att jag va tvungen å lämna in note 2an på garantiärende. Lite kluven så här efter två veckor måste jag säga... Känns som att skärmen är tillräckligt stor och storleken på telefonen är betydligt bättre när man ska ha den i fickan. Jag skulle nog behålla s3an OM batteritiden va lika bra som på note 2an. Så nu känns det som man inte är säker hur man ska göra när man får tillbaka note 2an.. smidigare telefon eller bättre batteritid?! . Dessa världsproblem alltså :-D
     
  6. okey

    okey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    ROM:
    Stock.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s21
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Ipad 9th gen.
    ROM:
    Stock

    Låter precis som min historia. Kag valde att köra s3 lte. Pga att hårdvaran motsvarade note2 mera. Inte ångrat mig ännu ca 1.5 månad. Dock är det som du säger batteritiden som är den svaga länken.. Trots det smakar det mer än det kostar töer jag :)

    - keep it real -
     
  7. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Inte riktigt bara det som skiljer, varför note II är rappare, håller inte alls med om din observation om att de är jämbördiga:
    note II - Quad core, 1600 MHz vs 1400 MHz S3
    note II - 2048 MB RAM vs 1024 MB RAM S3
    note II - batteri 3100 mAh vs 2100 mAh S3

    En hel del som skiljer som du kanske ser. Känns också vid användning enligt mig. S3 känns som lillebrodern i snabbhet och det mesta andra för att inte tala om batteritid där note II utklassar S3 fullständigt.

    http://versus.com/en/samsung-galaxy-note-2-lte-vs-samsung-galaxy-s3-lte

    http://www.phonearena.com/phones/co...Note-II,Samsung-Galaxy-S-III/phones/7254,6330
     
    Last edited: 5 jul 2013
  8. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    För mig är det skärmen som är den stora grejen med noten..både storleken och bildkvaliteten. Ja,ja bra att inte alla tycker lika antar jag. :cool: S3/S4 känns som en liten förkrympt sämre kusin för mig..
     
  9. okey

    okey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    ROM:
    Stock.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s21
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Ipad 9th gen.
    ROM:
    Stock
    S3lte har även den 2GB ram. Skillnaden på processorerna har jag endast observerat på produktspecifikationen, då jag tycker att telefonerna arbetar identiskt lika snabbt, är det någon som kan påstå sig märka skillnad på dessa och vara ärlig? utan att förespråka sin telefon. Självklart vill man måla guld på modellen man själv äger, det förstår väl jag också, men ingen här får väl betalt av Samsung för att hylla en speciellt modell? Nackdelen är som nämnt batteriet, och det är synd! ALT köpa ett större batteri men det är inget alternativ för min del, då vitsen med en "smidigare" telefon delvis försvinner :s

    Däremot så märks en väsentlig skillnad på Sgs3 3g & lte varianten - förmodligen pga minnet.
     
    retro123 gillar detta.
  10. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Inte medveten om att S3 lte även den har 2gb RAM..ursäkta mig. 1400MHz vs 1600 Mhz kanske inte märks så uppenbart men batteritiden är uppenbart till notens fördel och om man som mig tycker det viktigaste är batteritid och bildkvalitet så är det inget snack. Vill inte heller vara utan stylus pennan. Självklart förstår jag att andra prioriterar andra saker som smidighet men jag har stora fickor..aldrig varit något problem för mig;)
     
    Last edited: 5 jul 2013
  11. okey

    okey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2012
    Inlägg:
    267
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    ROM:
    Stock.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy s21
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Ipad 9th gen.
    ROM:
    Stock
    Du har helt rätt där! Jag är inte ute efter att starta nån mobil-patriotisk nonsens diskusion :) kan bara säga att båda telefonerna är awesome, och ett bra alternativ till varandra om man går i bytar tankarna och andas samsung, men ej vill lägga glitter i mellanskillnad : )

    - keep it real -