Relaterad fråga: Vad bör man ha för skydd till nätverket? Finns ju både WPA, WEP och WPA2 osv, men på mitt nätverk har jag bara WPA (vad det nu innebär...). Räcker det att bara ha WPA? Jag menar, jag har väl inte ett öppet nätverk...? :-s
Du bör minsta ha WPA-PSK eller WPA2-PSK, det är dom säkraste för hemanvändare / Y Skickat från min Galaxy Nexus
Det gör du på inställningar i routen, oftast med adress 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 då kommer användarnamn och lösenord upp. Standard användarnamn/lösenord brukar vara admin/admin eller admin/password om du inte redan har ändrat det vill säga
Bytte namnstandard på mina grejer när jag flyttade för ett par veckor sedan. Blir Star Trek-tema på allt framöver. Det trådlösa heter numera "Unimatrix 01". Har inte kommit så långt att datorerna fått nya namn än, tar det efter hand som jag kommer på något fyndigt.
Jag tror säkert att det skrämmer skitten (skiten?) ur EPA-killarna när polisen spannar på dem. Teleported from my N4
Var ute på promenad igår och hade glömt stänga av WiFi på mobilen. När jag skulle stänga av det kollade jag först om det fanns några nätverk i närheten, och såg då ett nätverk som hette "Svarttaxi" :/