Byta till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av mille97, 6 aug 2010.

1. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    byt inte

skulle inte byta i dagsläget. Saknar min Desire och ångrar mitt byte. Trots att man flashat läckta firmwares och kört med lagfix så nej - det enda jag tycker är bättre på GS är skärmen. Den är iofs riktigt trevlig men det uppväger inte resten. Att använda som gps är den ju helt oduglig som - trots alla testade förslag på fixar hit och dit så duger den inte ens med Navigon eller Co-pilot. Hoppar vilt mellan gatorna. Och att logga springvändan i Runkeeper är inte att tänka på. Så behåll din Desire och vänta på något bättre

2. Mosdisgay

Mosdisgay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

allt de där stämmer inte! och även om den har vissa problem så är den fortfarande mycket bättre en sgs
    :money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money::money:

3. tysonayt

tysonayt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

DETTA! Det är fan det som gör SGS till min älsklingsmobil, den är GRYM att spela spel på, klarar ju vad fan som helst med sin monsterprestanda. Skärmen är helt wunderbar att spela upp film på och möjligheten att spela upp typ allt som slängs på den är också sjukt bra. Kollar mycket serier och går utan problem att dra in en 1gb MKV fil i 720p och kolla på utan att den ens försöker säga emot, försök göra det på en iPhone.

4. Mosdisgay

Mosdisgay Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WORD!

5. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    jag e mycket nöjd med min galaxy.. dock kör jag inofficiella roms..

skärmen e grym.. man kan peta in i stort sett vilken film som helst på minneskortet o sen spela upp den..

slö? nä inte min kör med lag-fixen

sen de som tycker htc e bättre? tänk om.. jag väntade fan ett halvår på 2.1 uppdateringen ..sen kom den just lagom när jag tröttnat o köpt galaxyn..

6. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Broder, du har så rätt! HTC har visat att det går att dröja 7 månader innan man släpper uppdateringar!

Nu gick det mycket snabbare till Desiren men 7 månader var för mycket för min del.

Hoppas verkligen vi får en uppdatering inom en snar framtid. Så lång tid det tog till heron var skandalöst.

Om jag vore trådskaparen skulle jag chilla lite med mobilbyte. Desire är ju grymt kompetent för dina ändamål. Till Jul kommer du kunna köpa något som är mindre "buggigt" än vår sgs eller i alla fall kommer det nog finnas en uppdatering till den då.

Får man fråga vad det är för deal? Kan ju vara värt att köpa för att sedan sälja om du inte tycker om den, eller?

7. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Smaken är som baken ;)

8. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, vad vet vi att Samsung Galaxy S har:

Features of the Samsung Galaxy S include:

* 5 megapixel camera with autofocus, face detection, smile shot and 4x digital zoom
    * HD video recording (Up to 720p)
    * Display: Super AMOLED, 16 million colours, 480 x 800 pixels (4 inches) touchscreen with auto-rotate
    * Music player
    * FM radio RDS
    * MP3 ringtones
    * Integrated handsfree speaker
    * Messaging: SMS, MMS, instant messaging, email
    * Personal organiser functions
    * Ddocument viewer
    * 10 embedded Java games
    * Memory: 8GB/16GB plus MicroSD memory card (up to 32GB)
    * Connectivity: Wi-Fi, Bluetooth 3.0, USB 2.0, 3.5mm audio jack, DLNA, TV-Out
    * Internet: Layar Reality Browser 2.0, Chrome-Lite web browser, GPRS, EDGE, 3G, HSPA (7.2 Mbps / 5.76 Mbps)
    * Quadband GSM (850/900/1800/1900), dual band 3G (900/2100)

Kan spela upp en massa media format
    Suverän spelmaskin
    Suverän MusikSpelare
    Suverän VideoSpelare
    Suverän Bildvisare
    och osv, osv.....

och ändå många dissar SGS helt å hållet som smarttelefon bara för att GPSn strular ? Använder ni SGS till inget annat än att navigera er från punkt A till Punkt B ?

Varför köpa då en smartmobil när ni använder bara EN funktion av dussintals andra funktioner som finns på SGS ?

Jag rekommenderar då att ni säljer era SGS och köper en dedikerat GPS från Navigon, TomTom, eller dylik och då får ni exakt det ni behöver ;)

9. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt vad jag suttit och tänkt i ett par dagar! Jag känner ingen som använder gpsen på telefonen mer än ett par gånger per år.
    Jag menar, är det många som helt plötsligt kör taxi i New York, eller mäter promenadsträckor flera gånger om dagen? Vad är det frågan om? :)

När det inte fanns GPS i telefonen, fanns verkligen detta enorma behov av GPS då..?

10. Tomas0113

Tomas0113 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha läst en hel del om SGS verkar den i mitt tycke vara en grym mobil och jag kommer nog slå till. Men vad säger ni/du om den framför Desire och iPhone4?

Är det en bra lur till typ Facebook?
    //Tomas

Last edited: 8 aug 2010
  11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag tycker nog att ni som inte orkar vänta på FW från Samsung kan köpa er en GPS, ni vet, en sån där med sugpropp. Sätt den i pannan vettja :P

Som någon sa, använder ni er SGS enbart till GPS eftersom det är värt att skapa sådan hysteri om det?

12. easycure1974

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    När gps fungerar bättre i vilken sketen smartphone som helst än i SGS så är det bara för illa. Min gamla Nokia N82 hade till och med bättre fungerande gps än min SGS. Men som tur har man en X10 mini med vars gps fungerar klockrent - lite fjuttig skärm bara när man jämför med SGS:en :) Och sen denna hemska lag som när den dyker upp vilket inte är lika ofta längre med nyare firmware, men när den dyker upp känns det som om man sitter med P166 MHz som man lyckats installera Windows Vista på. Så nej ett byte skulle jag verkligen inte göra - behåll som sagt Desire och vänta tills det kommer något som verkligen är bättre och inte bara har bättre specar på papper och fungerar sämre i verkliga livet

13. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Många klagar över GPS:en i SGS men jag har inte märkt något dåligt med den. Den låser satelliter snabbare än vad både min HTC tytn samt SE X1 gör och den är bra mycket mer exakt. Visseligen har jag en ganska ny inköpt SGS så jag vet inte om det är någon annan hårdvaru-GPS i den men den funkar klockrent iaf.

14. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hade du inte 3gs ? ^^

Men du kanske har alla smartphones.

15. easycure1974

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja hade, har gett den till frun och väntar på en 4:a istället. Annars har jag SGS:en, X10 Mini och en gammal E71 om du vill veta :)

16. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

"Nja, jag föredrar fortfarande min 3GS framför min Galaxy så jag tror jag avstår"
    Och nu har frun den ?

Inte för jag tänker fördjupa mig i ditt telefonval .

Lycka till med din iphone4 ^^

17. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

gillar min SGS grymmt mycket mer nu efter att jag la in jm5 tror jag den heter. verkar bättre med gps det lilla jag har provat.

18. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Är 2010 året då alla förlorar lokalsinnet? Men visst det hade varit trevligt med en fungerande GPS även om jag aldrig använder den ^^

19. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Är beredd på att hålla med dig här även om den ska funka på en lur för runt 5000 men jag är väldigt nöjd med min som ändå har original rom men rootad med autokiller på strict, inge lagg what so ever.

20. inact_0035

inact_0035 Guest

Varför har man GPS när det inte funkar?

Samsung är så jävla... fail. HTC borde köpa sina specs från Samsung och fortsätta med den snygga designen.