Byta till iPhone från Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av opi, 8 aug 2010.

1. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 890
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Lunarstorm? Hur gamla är ni egentligen? ;)

2. Droid103

Droid103 Guest

Det roliga är att sånna här trådar får mest inlägg för att alla "krigar" mot varandra... det kommer kommentar efter kommentar att "hur mogna är ni?" "stör mig på sånna här trådar, det finns 2000 stycken redan". Det roliga i det här är att folk som tycker som jag skrev ovan bara fortsätter även fast de tycker själva att de är jätte mogna.

Jag gillar både android och iphone, har inte ett skit emot apple eller google.

3. Droid103

Droid103 Guest

jag är dock en av de lycklig som aldrig skrev www.lunarstorm.se i adressfältet.

4. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 890
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag var med på tiden det var stajlplejs och sedan övergick det ju till lunar. Jag träffade min fru via lunarstorm men det dog ju rätt snabbt och nu var det några år sen man besökte den hemsidan om man säger så. ;)

5. Droid103

Droid103 Guest

Ta inte illa upp nu men trodde lunar var ett ställe för p12, fjortisar och p*dofiler :P

6. NiklasO

Mottagna gillanden:
    1 890
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det var säkert 10 år sen. Vet inte hur fjortis jag var då men det är möjligt.

7. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Då är din lur antingen undantaget eller så är det något magiskt med den. ;) Jag vet inte hur i allsin dar jag får den att räcka i en dag med 3G å Internet på, men så fort jag stänger av det och förvandlar den till en telefon igen så håller den i betydligt fler dagar.

Enligt HTC spelar det liksom ingen roll om man laddar den ofta, batteriet i sig kommer aldrig att påverkas negativt utav detta (till exempel att den laddas ur hela tiden). För det kan inte överladdas eller gå sönder efter att ha laddat den ofta. Så har man förklarat detta för mig iaf.

Last edited: 25 aug 2010
  8. opi

opi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag var också på lunarstorm men då var jag liten minsann hehe, kommer ihåg "lajv" funktionen och alla som "letade partner" haha

oj vad offtopic vi kommer :) men någon som vet något bra tema till desire som liknar iPhone, helst nån där man inte behöver root

9. Droid103

Droid103 Guest

Man har haft sina dagar :)

10. xistan

xistan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Valde själv mellan att köpa iPhone 3GS, Desire eller vänta på iPhone 4. Köpte en Desire, har inte ångrat det en sekund. Har haft en underbar telefon i snart 4 månader.

Nu kommer jag nog snart skaffa en iPhone 4 och sälja min Desire. Har tröttnat på att saker bara nästan fungerar. De appar till Android som är bättre än sina iPhonemotsvarigheter är lätträknade. Att hävda att Android på Desire är mer olåst än iOS tycker jag är tveksamt. Med de begränsningar och modifieringar som HTC har gjort så har jag inte någon valfrihet (ex ta bort Sense, avinstallera förinstallerade apps mm).

Nej, som sagt, min Desire har varit underbar, det bästa köp jag gjort avseende mobil. Men nu finns det något bättre. Dags att uppgradera.

11. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Rent spontant så låter det ju som att det är något som sitter och drar ner data med jämna (och korta korta) mellanrum.

En snubbe på jobbet har också rätt begränsad batteritid. I min närmaste bekantskapskrets finns det 4 personer med Desire, inklusive mig själv. Alla utom en har batteritid som bör räknas i dagar, inte timmar. Och alla har på WLAN och 3G-mobildata konstant.

Det låter rimligt. Det är väl ett så kallat "minneslöst" batteri? De håller mer eller mindre samma kapacitet under hela sin livslängd, tills det tillslut en dag pajjar helt och hållet (om man nu har telefonen i bruk så länge)

12. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vanligtvis byter man en lur var tredje år, eller var annat år. Men som sagt, batteriets hållbarhet på en Desire i allmänhet (och dagens smartphones i synnerhet) är långt. Min gamla Nokia 3220 har fortfarande bra batteri! :D Men så är den från 2004 också.:P

13. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vanligtsvis enligt dig?? har du fakta som visar på när människor byter lur? eller?
    Jag och inte alla byter telefon varje år. Var bara tvungen att kommentera detta då det känns som du tar för givet att alla byter telefon som du

14. Norsehawk

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag orkar faktiskt inte nån nörddebatt om det här nu. Men för att du ska förstå vilka grupper det finns, kan jag samanfatta det så här:

Det finns människor som byter telefoner varje månad så fort det kommer en ny med "bättre" GPU, skärm etc. Så har vi hardcore-användare som mig och dig som kanske byter var annat eller var tredje år och försöker i alla fall hålla sig till EN telefon. Sen har vi "vi som köpt telefonen mot abonnemang och måste härda ut"-användarna och sist men inte minst har vi "vi som köpt helt nya och aldrig byter"-användarna som kan ha sina telefoner i ett decennium om så behövs eller tills telefonen dör en ärofylld död.

Finns nog säkert fler grupper, men du fattar poängen med det jag skrev eller?

15. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Li-Ion har ingen s.k minne.
    Det enda som kan hända är att mätaren i telefonen kan börja räkna fel, vilket htc tips om skulle fixa och skulle aldrig mer behövas igen.

16. swedem

swedem Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det börjar bli väldigt mycke Off Topic i denna tråd. Kan inte någon av admins vara snäll och låsa denna tråd??!!

17. Droid103

Droid103 Guest

Håller med, dock har jag varit med i off topic snacket.

Köp en iphone eller behåll din desire? Valet är ditt!

18. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har nu haft nöjet att få pilla en hel del på iPhone lurar i helgen.
    Till dem som funderar på att byta till iPhone i hopp om en bättre kamera - Jäklar vilken överraskning ni kommer att få. Bilderna är i klass med en webcam i ett halvmörkt rum. Brusiga och kontrastlösa. De såg inte ens OK ut i telefonens upplösning, så de går inte använda alls för att göra kopior. Med Desiren har jag skrivit ut bilder i storleken 70x50cm med jäkligt bra resultat.

Angående appar, de flesta apparna är mycket snyggare på iPhone, men det är också väldigt mycket utsmyckning och lite funktionalitet. Vissa appar såg ut att ligga i en tjock ram där själva funktionen var i mitten och allt runt om var bara ett snyggt skal - detta gjorde då appen ganska svår att använda då utrymmet var så begränsat.

Det som förvånade mig mest var att Google Maps hade bättre funktioner på iPhone. T.ex så letade vi upp samma adress genom att söka på kartan. Vi lade sedan till detta som kontakt och i iPhone kunde man välja att spara adressen på en befintlig kontakt. Detta kunde jag inte hitta i Desiren. Eller så har jag missat något.

Jämförelse mellan skärmarna:
    1. iPhone 4 (mindre skillnad än väntat men bäst av dem)
    2. Desire
    3. iPhone 3 (riktigt usel i dagsljus)

Jämförelse av högtalaren:
    iPhone (båda modellerna) klart bäst.

Upplevd snabbhet:
    Både Desire och iPhone 4 är riktigt snabba lurar, klart snabbare än 3:an.

Batteritid:
    Desire klarar sig bäst. iPhone 4 har inga problem att klara en dags användande, men 3:n gav upp vid 14-tiden och reder inte ut att användas ordentligt. Nu hade den dock ett batteri som var ca 8 månader äldre än Desirens och 12 månader äldre än 4:ans.

Vem av oss tre som var mest sugen på att byta efter dessa dagar. iPhone 4 ägaren :) han är en mer teknikintresserad snubbe och han gillade många av Desirens/Androids sköna lösningar. Tjejen som hade iPhone 3 var förstagångsägare av en iPhone och var fortfarande lika nöjd med sin som jag är med Desiren, så henne lär vi inte se här på ett bra tag.

19. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Angående google maps och kontakter,det närmsta jag hittade var leta upp en adress, och kolla vad/vem som fanns i närheten, dvs företag och personer, då kunde man välja att lägga till den personen/företaget som kontakt.

Finns kanske nått tillägg i labs, who knows :)

20. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste ha fått en bättre kamera i din Desire än vi andra. Mina bilder duger inte ens till bloggen!

Last edited: 31 aug 2010