Fråga: Byta upp sig från SGS2?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Magic, 5 maj 2012.

  1. bullemina

    bullemina Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag antar i online butik men det vet jag inte.
     
  2. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    När S2 kom så fick du hem mobilen på releasedagen och den kom i butik samma dag. Jag köpte min i butik på releasedagen för att mobilerna tog slut pga alla förhandsbokningar så jag fick avboka min förhandsbeställning. Denna gång så skiter jag i förhandsbeställning så det blir till att åka till butiker (ledig den dagen :-) ) och känna på en och köpa en på plats när den släpps.
     
    egget01 gillar detta.
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  4. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    JAg sålde nyss min S2a och använder S1an. S1an är verkligen skönare i handen, mycket bättre ergonomi.

    Hur skall det då gå med S3an som är ännu större?? Hm ...
    Tycker inte ni att den är för stor?
     
  5. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Eftersom den har rund baksida så ligger den nog bättre i handen än en S2.
    Man kommer troligen uppleva den tunnare också.

    Sedan så är det svårt med storlekar på mobiler eftersom vi alla är olika.
    Vissa har stora händer andra har små. Vissa använder båda händerna, vissa använder en hand.
    För mig så fungerar den säkert för jag är 196cm lång och har stora händer.
     
  6. Copmuter

    Copmuter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ambivalent...

    Är så jävla ambivalent... jag har suttit och tjuvhållit på min Google Nexus One i väntan på S3an... och nu när den är här så tycker jag inte att den erbjuder mer än marginella uppgraderingar från S2an...

    Då blir frågan om det är värt typ 1800:- mer för att köpa en S3a istället för en S2a...

    Eller ska jag bara skita i det och köpa en S2a, det kommer ändå bli en grym uppgradering från min gamla...

    Jag har råd, det är inte problemet, men köper jag en S3a så kommer jag inte uppgradera till en S4 nästa år... är det då bättre att köpa en S2a och vänta på en förhoppningsvis häftigare S4a...

    Tror jag måste vänta till den 29´de och faktiskt känna på S3an innan jag bestämmer mig...

    Någon som tror att S4an kommer sjunka i pris nu mär S3an är ute?
     
  7. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tycker det beror på hur man håller den, med en större mobil får den ligga på fingrarna som precis kan klämma åt på andra sidan (med fingertopparna) medan jag knappar med tummen. Med en liten mobil som S1 klarar jag fortfarande av att knipa åt med fingrarna ordentligt om telefonen. Tycker egentligen inget av det känns bättre än det andra förutom att SGS ligger lite säkrare i handen.

    Jag jämför SGS och SII LTE.

    För min del gör det inte jättemycket hur jag håller luren, är aldrig beroende av att den ska fungera med ett enhandsgrepp förutom kanske vid en snabbuppringning och det har jag enkla snabbkommandon för.

    Det jag verkligen saknar nu när min SII LTE är på service är den stora skärmen som är underbar att surfa på!

    ...mycket text men det jag vill säga är att jag har aldrig upplevt en stor skärm som ett problem tills den når Notes storlek där den inte riktigt funkade i fickan. Men jag tror att även den går med lite tillvänjning.
     
  8. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ja , det är en fördel med S3an att den har runda hörn. Saknade det på S2an.

    Stor skärm är riktigt trevligt för surf, tjejen har en HOX, jag sålde min . Tycker inte alls om storleken på HOXEN och S3an är lite större.

    Sedan är jag tveksam till pentile också. Dilemma detta.

    Ska man kanske vänta till nästa Nexus?
     
  9. marw77

    marw77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    989
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Och vad får dig att tro att nästa nexus kommer att vara mindre?
    Trenden går ju uppåt så den får säkert 5" display.
     
  10. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag hoppas det , men trenden säger annat som sagt, vilket är synd.
     
  11. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Bara bra,kan ju inte finnas många idag som vill ha dvärgskärmar på under 4 tum.

    Isåfall är de ju bara köpa en skittelefon för då bryr man sig ju ändå inte om bra upplevelse i surfning/filmer/spel
     
  12. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag ska byta upp mig till en S3 från en S2 bara för att jag till hösten ska börja studera på högskola och nu när jag jobbar finns det pengar till en uppgradering.

    Ssom student kommer jag aldrig kunna byta upp mig, ska ha mobilen i tre år och då vill jag ha det bästa just nu ;)
     
  13. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Ehm, varför inte lägga pengarna i spargrisen och byta om ett år så behöver du bara klara dig två år efter bytet...

    Som student blir det lite mer prioriteringar men visst går det att byta mobil varje år om man vill det, eller oftare för den delen.

    //Student med två av fem år kvar.
     
  14. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Ska nog beställa mig en vit, S2:an början bli gammal nu :)
     
  15. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Själv sitter jag på en S1 och känner visst tvivel till om man ska köpa en S3 eller inte.
    Innan jag kollade in denna tråd och jämförelsen mellan S2 och S3 som länkades tidigare, hade jag egentligen som enda anledning till byte; större skärm. Ja, och lite snabbare överlag såklart.
    Jag sitter med S1 ICS som rullar på väldigt snabbt för att vara S1 nämligen.

    Men efter att jag såg jämförelsen mellan S2 och S3 (och är medveten om en del av skillnaderna mellan S1 och S2) fick jag en hel del (36 då skärm och processor redan var med) anledningar till att lägga på plussidan till ett köp till sommaren.

    Det som tilltalade mest var kameran om jag ska vara ärlig. Jag vet inte hur många gånger jag retat mig på kvaliteten eller hastigheten att ta ett foto med S1...
    Sen var det en hel del detaljer jag såg som riktigt användbara såsom Direct Call och Advanced Notification.

    Men skatteåterbäringen var likt Robin Hood i år, så det talar helt klart för en ny leksak till sommaren :)
     
  16. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    SGS1 är ingen dålig telefon och jag är inte ett dugg förvånad att den fortfarande rullar på bra. Men sgsII var faktist en helt annan telefon när de kommer till ja typ allt utom muik lyssning med hörlurar där sgs1 var överlägset bra.

    tror inte att steget mellan 2an och 3an är lika stort men nu får vi tillbaka wolfson dac och ny häftiga features vi aldrig kommer ha användning för haha .
    För mej är sgsIII ett givet köp hoppas att DrT har lite mer tid över och kan ge oss fin fina rom´s körde med hans kök i sgs1 men hittade inget från honom till sgsII
     
    wuqqs gillar detta.
  17. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    +1 på DrT Roms. Det var det bästa för SGS1.
    Wuqqs: Tycker att en uppgradering till SGS3 är given. Som man sitter nu, med en SGS2, är det inte lika självklart (även om jag personligen redan lagt en beställning).
     
    wuqqs gillar detta.
  18. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo så kan man också göra såklart! dock är jag en väldigt otålig person som har svårt att vänta, lite som ett barn ;)

    Möjligtvis att det uppdateras nästa år också, säljer ju trots allt min S2 för 2k nu så får ju egentligen S3 för "bara" 3600 ;)
     
  19. Lennux

    Lennux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    64GB

    Sitter med en SII nu och ska byta till SIII men väntar tills de släppt den som kommer senare med 64 GB internminne mest för att jag gillar mycket plats!
     
  20. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 618
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    64GB lär nog inte komma till Sverige, att de inte har något datum om det säger de mesta, men ifall det kommer så blir det nog slutet av året.