Byta ut Mini'n ?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av candyraver, 13 sept 2010.

  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    till X8:an ? Tjaa... kanske, den lite större skärmen lockar (verkar fortfarande som man kan köra one-finger) men den verkar lika tjock som X10 mini'n vilket jag gott tycker dom kunde gjort tunnare...

    Senaste videon https://swedroid.se/sony-ericsson-xperia-x8-unboxing/ visar heller ingen helsvart modell utan 70-tals jippy färger och "pimp my phone-skal"
     
  2. X3M

    X3M Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte köpa X8 förens man vet hur SE tänker angående uppdateringar av operativet.
     
  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Problemet med X10 mini är att den har lite för liten skärm för ett qwerty tangentbord. Då är det lockande med en X8, med den större skärmen borde det fungera bättre.

    Det enda ? jag har är angående kameran. Bildkvalitet till vanliga foton spelar inte så stor roll, det flesta bilder blir ändå bara mms eller postas som 320*240. Frågan är dock om det går att använda en fix-fokuskamera för att scanna QR-koder?

    Håller med om skalen - de är riktigt fula. Synd att det inte verkar finnas en svart till lanseringen.
     
  4. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Håller med om keyboardet, blir endel stavfel men man bli bättre o bättre på de :P Men om det bara är fjortis-färger vid release då avvaktar jag. Kameran för mig ska räcka till MMS och det gör 3.2 pixel också bra. Änsålänge kan ingen mobilkamera jämföra sig med min systemare ändå :P

    Njaa får bli X10 mini tills vidare, det är ju trotsallt en skön liten lur som är annorlunda, med en X8 då kommer man upp i storlek som wildfire och dom andra pojkarna och då det segmentet finns det ju fler andra alterantiv som t.ex inte har wireless-problem.
     
  5. lt-johan

    lt-johan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dom har sagt att update till 2.1 kommer i oktober-november, för alla deras Androidtelefoner inkl. X8. Sen efter det är det osäkert. Jag har svårt att tänka mig att dom kommer med något efter 2.1 faktiskt. Tror dom hellre satsar på att ta fram nya prylar än underhålla gamla.

    För 2000 kr har jag inga problem med att den bara kör 2.1. Man får vad man betalar för såklart.
     
  6. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    hm mja, jag har en legend och jag tycker inte direkt att prisnivån den ligger på är så mycket bättre. Får likförbannat inte en uppdatering till 2.2. Kommer dröja ett bra tag till. Så x8 med 2.1 duger gott.