Byte av Lock screen i DHD

Diskussion i 'Desire HD' startad av atomix, 29 dec 2010.

1. Acharai

Acharai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kolla in den här tråden om du inte redan gjort det. Jag vet inte om du fixade en egen apk fil, eller om du laddade ner någon annans. Det verkar ju som att det enda man egentligen behöver för att göra en egen lockscreen är två png-bilder och lite kunskaper i APKManager eller ADB. Så kan du din Gimp, eller PS, borde det inte vara något problem att bara slänga ihop den lockscreen som du vill ha. Om det är någon som har mer erfarenhet i ämnet får de gärna rätta mig om jag har fel.

2. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det är för att du inte har någon lockscreen när det ringer utan då används HTCs phone.apk som inte går att ändra

3. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är det kommer det kräva root? Eftersom min Desire HD ligger på 1.75 så kan jag ju inte roota. Läste root explorer i tråden men vet inte om det är något som kräver root, är fortfarande så ny till detta. Hur är det med att koda egna "applikationer" som man vill lägga på lockscreenen för att hämta t.ex. dagens rätt på favorit restaurangerna eller kanske vädret/vilka tv-serier som kommer idag. Kanske hämta content ifrån någon rss också, ja du fattar vad jag menar. Finns det någon guide på hur man kommer igång med att koda detta (jobbar som programmerare så när jag väll vet vilket språk och hur man kommer igång så är det nog inga problem att fixa resten).

4. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

5. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Föredrar nog att koda i rå kod, gillar inte sådana UIn där man ska drag n droppa och ha sig, har programmerat lite iPhones apps (inget i app-store dock för jag vill inte betala apples avgift utan bara för att testa) och jag är inget stort fan av interface builder heller.

6. bananove

bananove Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Med Widgetlocket kan du ha vilken widget du vill på "låsskärmen". Du får inte 2 låsskärmar (iaf på DHD). Grym app som sagt!

7. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Lätt det bästa lockscreen är LockInfo,Tyvärr till iPhone... Nån borde göra det till Android.

8. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lockinfo är najs men jag föredrar ändå cydget/html-lockscreen(winterboard).

9. Acharai

Acharai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att lägga in en egen lockscreen i Widgetlocker kräver inte root, min telefon är orootat och jag har gjort det, med hjälp av den tråden. Det blev lite struligt. men jag fick det att funka. Jag använde APKManager och ADB på min ubuntulaptop. Det krävde en del fipplande i terminalen, men inget kodande.

Det går ju att lägga in widgets på Widgetlocker, så finns det redan en widget är det inga problem. Typ RSS-läsare. När det gäller att koda egna appar har jag ingen aning, just kodande av applikationer är ingenting jag har sysslat med än, det närmaste jag har kommit kodning är Conky. Men sök på XDA, de borde ju ha något.

10. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Köpte WidgetLocker från Market för typ 13kr och helvete va bra det blev. Har slide för att låsa upp, för att komma in i mina sms, för att komma in på telefonen och en för ljud/ljudlös/vibration (man kan lägga in swipe-metoden på vilket program som helst, spel, bokmärke eller whatever). Har även beutifulwidgets väder+klocka och originalspelaren på min lockscreen och tro mig, det ser helt jävla underbart bra ut. Kan även väcka telefonen via ljudknapparna vilket är grymt skönt.

Allt jag använder finns på min lockscreen vilket är grymt slött och underbart skönt :D

11. Mubaslat

Mubaslat Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har ett litet problem med widgetlocker faktiskt, och det är när det ringer.. Har jag telefonen i fickan kopplar till 99.9% telefonen ifrån dom.. Vet inte riktigt varför faktiskt, nån som har en lösning?

Ni får gärna lägga upp lite screenshots ni som använder programmet och kommit fram till nån fin lösning, jag vet inte riktigt hur jag ska ha det.. :)

/ Anders

12. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Widgetlocker var en klar positiv överraskning. Riktigt trevlig med många bra inställningsmöjligheter! Helt klart värt 13 kr!

13. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Åhfan :S Inte märkt något än, fått ex antal samtal hittills och svarat normalt på alla.

Ja precis! :D Underbara inställningar imo