Byte av stereo på en Opel Astra -06

Discussion in 'Off Topic' started by djjokke, Jun 12, 2012.

1. CoccaBurra

CoccaBurra Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

@djjokke

Nej priset är bara för ramen och adapterkabeln, skulle kanske varit tydligare med det.

Sen dom inställningar jag tror att googleeye pratar om har du nog inte, jag såg att du bara hade vanlig AC. Då gör man dom inställningarna manuellt på vreden.

@googleeye

AUX-kabeln drog jag ner fram vid där passageraren har fötterna sen hade jag en förlängningskabel fram till handbromsen eftersom jag hade telefonen under handbromsen.

Vad beträffar färddatorn har jag ingen aning om eftersom jag inte har det i min bil, när det gäller inställningarna till klimatorn så är det inga problem, alla inställning du kan göra inne i den menyn görs med samma ratt som du går dit med (på astra tryck in samma vred som du använder för att bestämma var var luften ska komma).

Den enda inställningsmöjligheten som försvann som är värd att nämna är att du inte kan ställa in klockan, den försvinner inte men du kan inte få den till att gå rätt. Jag tog ut originalstereon och ställde in den när vi skiftar mellan sommar och vintertid, samt att vid varje service satte jag in originalstereon igen. Men eftersom du har färddator kanske du blir av med mer, kan tyvärr inte hjälpa dig där.

Angående gummit har jag inte en aning om, men det tror jag du får lösa själv om du vill ha.

Till sist kanske jag ska förklara varför jag har skrevet "dåtid" hela tiden. Jag tappade fronten från ca 1½ meter rakt ner i asfalten så displayen gick sönder, så nu sitter originalstereon i bilen igen.

Hoppas jag har rättat ut några frågetecken!

//Henrik

2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Känner mig dum nu för att jag köpte allt mitt på BRL :( gick loss på la 1500.. för det hade jag väl kunnat få allt kablage + rattstyrning och ram.. :/ fick ingen rattstyrning nämnligen :(

3. Opel

Opel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena! Reggade mig här endast för att få reda på var du har köpt ramen? Var nämligen inne på Opel och frågade om det fanns en stereoram att få tag i till min Opel Astra, men icke sa nicke. Det fanns inte vad dom kunde se.

Men är väldigt sugen på en sådan ram som du har till din eftermarkandsstereo.

4. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kolla tidigare i tråden så hittar du länkar till sidor, räcker det med en svart ram så har BRL sådana att beställa. (dyrt)

5. Opel

Opel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Såg att BRL hade något liggandes ja. Men den verkade inte riktigt följa designen som resten av panelen har. Men i vilket fall så fick jag ett artikelnummer på en äkta ram som GM har till Opel Astra H. Så visst finns det originalram att få hos Opel. Kostar runt 1000 för ram och kablage.