Byte Nexus One till Desire

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av emilakered, 18 mar 2010.

1. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

ja, jag sa väll aldrig att det inte var ett problem eller? dock så händer det VÄLDIGT sällan nu när man lärt sig hur själva touchskärmen funkar, var precis som med iphone i början. nu träffar jag touchknapparna på N1 varje gång och skriver lika bra på t-bordet som på iphonen.

2. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Oj oj.. Här växer personangreppen fram! Dags att ta det lite piano nu och lugna ner sig lite..

Jag personligen försöker bara hjälpa till, men vill absolut inte dumförklara någon! Men eftersom ingen annan upplever samma problem så är det uppenbarligen inte telefonen det är fel på utan det har med användaren att göra.. Jag försökte hjälpa dig att leta alternativa lösningar och jag förstår att du testat det mesta, men ibland kan saker vara lätta att missa och det har vi sett ofta här på Swedroid. Men om du inte är beredd att göra en förändring så ska du heller inte fråga om hjälp för en förändring.. Jag gick in i tråden och såg att du ville byta telefon, men jag ville berätta min syn på det hela och förklara att du troligtvis inte blir nöjd med alternativet som du hade (Desire) och att du kanske skulle ångra ditt byte eftersom Nexus One trots allt är en riktigt trevlig telefon (nej, ingen fanboy-ism här inte, jag är ny på Android).. Jag skrev också att jag hade svårt att se problemet framför mig eftersom jag inte har det själv och jag, liksom Söder och säkert fler håller våra telefoner en bit ut på fingrarna och inte mitt i handflatan. Hur ska vi kunna veta hur du gör? Hur du ser ut? Hur du använder dina apparater? Hur tekniskt begåvad du är? whatever.. Det enda vi kan göra är att försöka anta ifrån vad du skriver och försöka hjälpa dig att göra någonting bra av det.. Men vad får man då? Att du blir sur, att vi inte accepterar din situation osv. Är det så schysst kan man undra? Nu är ju ditt inlägg inte enbart riktat till mig, men jag blir ändå lite förbannad när sånt här händer..

Anledningen till varför du "kanske skulle" kunna hålla dig ifrån större skärmar är för att tillverkarna lägger all teknik bakom skärmarna och att de därför når längre ut i kanterna. Men om man väljer en telefon med en mindre skärm så finns det på de flesta modeller en tjockare ram runt, vilket borde göra att du lägger handflatan på ramen och inte på skärmen.. Men har du inte stött på det på andra mobiler så är det en annan femma, som sagt, vi antar utifrån vad du skriver. Får vi inte alla detaljer så börjar vi naturligtvis gå åt fel håll innan du hinner svara. Men det finns ju många sätt att hålla i en Smartphone och det vet du säkert också, så därför är det kanske inte så konstigt att det blev som det blev..

Så lugna ner dig lite nu och se det inte som att vi försöker idiotförklara dig, för det försöker i alla fall inte jag.. Se det istället som att vi försöker hjälpa dig att hitta lösningar och att vi försöker bidra med det lilla vi kan för att även din upplevelse ska bli bra.

Jag kan bara beklaga din tolkning av vår "hjälp", men vill du tjura så fine.. Jag bryr mig inte.

Last edited: 18 mar 2010
  3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Du skrev "..jag har inga problem.."

:)

/Söder

4. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Okej, peaceoffering! Jag överreagerade givetvis som man alltid gör, men huvudsaken i det jag skrev kvarstår: Det är för mycket fanbois här som inte läser ordentligt vad som skrivs och istället vill hävda sin förträfflighet. Inga personangrepp från min sida, det verkar vissa andra klara utmärkt.

Här är ett filmklipp av kvalitet apkass (~20 MB): http://www.onionen.se/pub/DSCF4246_x264.mp4

Det jag försöker förklara hela tiden och så även i filmen är att jag upplever det som ett problem, likosm oavsett vad ni tycker. ;)
    Det jag EGENTLIGEN ville med tråden var att få lite feedback på bytet i allmänhet, så att säga efter att man redan accepterat att jag har problem med touchknapparna. Är det värt det för en sådan sak? Kommer jag avrätta HTC för deras sega updates?

5. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ärligt talat, om jag håller den så "krampaktigt" som du vill i videon, så klarar min tumme inte av att göra nått alls. De kan kanske röra vid något längst ute till vänster, men jag kan absolute inte nå hela skärmen, och heller då inte ens nå de tre touch-knappar längst till höger.

Jag själv "behöver" hjälp av min handflata för att ens kunna styra tummen runt på hela telefonen.

Nog därför som jag nästan alltid håller telefonen i vänster hand och styr med höger tumme, och skriver oftast med höger pekfinger.

Vill jag som sagt hålla med bara högerhand på "ditt sätt", så skulle jag inte ens kunna nå hela skärmen.

Nu lämnar jag denna tråd tror jag. :)

EDIT: BTW, jag tyckte inte du hade "tjocka", "fula" fingrar. Således är du ingen gimp eller freak. :)

/Söder

6. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som tidigare talare sagt:

Förhoppningsvis löser sig updates genom communityt!
    Stör du dig på touch så ska du självklart byta, alla gillar olika saker det är därför det finns olika modeller!
    Att ta åt sig så hårt så att du måste lämna forumet känns mycket överdrivet, för att inte säga extremt. Att lägga så stor vikt på vad någon random person skriver på internet känns ganska menlöst!

Självklart kan det vara drygt att läsa massa fanboydynga men jag som hänger på fler forum än detta som är fulla av fanboys vet att det är bara att skippa att läsa inlägget om man inte klarar av det :)

*edit*

Kollade på din video och jag håller helt och hållet med dig, självklart vill man hålla den i handen. Det syns tydligt att du har för korta fingrar för det så en Desire känns som ett mycket bättre val för dig.

Last edited: 18 mar 2010
  7. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jag har kollat på videon och jag börjar förstå ditt problem. Men jag står fast vid att kapacitiva stora skärmar inte verkar vara något för dig eftersom det elektriska fältet som känner av fingrarnas position går långt ut i kanterna på telefonen. Jag sitter fortfarande o funderar på om inte en resistiv skärm skulle passa dig bättre. Jag säger återigen att jag inte gillar den typen av skärmar eftersom de bygger på tryck, men du lär inte få problem med att handflatan nuddar skärmen.. Men tror du att Desire kommer att kännas bättre så go for it! Vi ska inte hindra dig.

8. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Orkar inte ens läsa igenom tråden. Konstaterar bara att det är dags för att vidga vyerna lite. Se på nyheterna, ta ett bad, chilla.. Det är inte ett stort problem.

9. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

sjukt mkt text i tråden så någon kanske redan skrivit detta:

touchknapparna på min n1 funkar bäst om man klickar i överkant på ikonerna. fick tipset av en kompis och det var sjukt bra :)
    de gillar inte heller våta/feta fingrar...

10. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Det är ett problem för mig, vettu.. ;)

Nej, men vi konstaterar att vi inte är överrens och låter det bero! Jag ska testa Desire, går det bra är alla glada.

Ber om ursäkt för att jag brusade upp, tycker dock att vissa andra kanske ska tänka på hur och vad de skriver med. Alla är inte stöpta i samma form, vi har olika problem och erfarenheter!