Oj oj.. Här växer personangreppen fram! Dags att ta det lite piano nu och lugna ner sig lite..
Jag personligen försöker bara hjälpa till, men vill absolut inte dumförklara någon! Men eftersom ingen annan upplever samma problem så är det uppenbarligen inte telefonen det är fel på utan det har med användaren att göra.. Jag försökte hjälpa dig att leta alternativa lösningar och jag förstår att du testat det mesta, men ibland kan saker vara lätta att missa och det har vi sett ofta här på Swedroid. Men om du inte är beredd att göra en förändring så ska du heller inte fråga om hjälp för en förändring.. Jag gick in i tråden och såg att du ville byta telefon, men jag ville berätta min syn på det hela och förklara att du troligtvis inte blir nöjd med alternativet som du hade (Desire) och att du kanske skulle ångra ditt byte eftersom Nexus One trots allt är en riktigt trevlig telefon (nej, ingen fanboy-ism här inte, jag är ny på Android).. Jag skrev också att jag hade svårt att se problemet framför mig eftersom jag inte har det själv och jag, liksom Söder och säkert fler håller våra telefoner en bit ut på fingrarna och inte mitt i handflatan. Hur ska vi kunna veta hur du gör? Hur du ser ut? Hur du använder dina apparater? Hur tekniskt begåvad du är? whatever.. Det enda vi kan göra är att försöka anta ifrån vad du skriver och försöka hjälpa dig att göra någonting bra av det.. Men vad får man då? Att du blir sur, att vi inte accepterar din situation osv. Är det så schysst kan man undra? Nu är ju ditt inlägg inte enbart riktat till mig, men jag blir ändå lite förbannad när sånt här händer..
Anledningen till varför du "kanske skulle" kunna hålla dig ifrån större skärmar är för att tillverkarna lägger all teknik bakom skärmarna och att de därför når längre ut i kanterna. Men om man väljer en telefon med en mindre skärm så finns det på de flesta modeller en tjockare ram runt, vilket borde göra att du lägger handflatan på ramen och inte på skärmen.. Men har du inte stött på det på andra mobiler så är det en annan femma, som sagt, vi antar utifrån vad du skriver. Får vi inte alla detaljer så börjar vi naturligtvis gå åt fel håll innan du hinner svara. Men det finns ju många sätt att hålla i en Smartphone och det vet du säkert också, så därför är det kanske inte så konstigt att det blev som det blev..
Så lugna ner dig lite nu och se det inte som att vi försöker idiotförklara dig, för det försöker i alla fall inte jag.. Se det istället som att vi försöker hjälpa dig att hitta lösningar och att vi försöker bidra med det lilla vi kan för att även din upplevelse ska bli bra.
Jag kan bara beklaga din tolkning av vår "hjälp", men vill du tjura så fine.. Jag bryr mig inte.
Last edited: Mar 18, 2010