Byte.. [till Xperia Arc från Xperia X10?]

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Kenjie79, 6 jan 2011.

?

Kommer du att byta till Xperia Arc från Xperia X10?

  1. Ja

    27 röst(er)
    26,2%
  2. Nej

    49 röst(er)
    47,6%
  3. Kanske

    27 röst(er)
    26,2%
  1. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Men om det inte går då!? :)
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Är du kapabel att förstå skillnad på att "ska få" och "kunna få"?

    Om du utger att de andra bryr sig och sen det du säger är tomma ord kan du inte bara skifta till din önskan och drömma företagshandlingar efter det.
     
  3. Hyddan

    Hyddan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nog bör man behålla mobilen ett par år. Den duger då gott åt mig.
     
  4. jorgeng

    jorgeng Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kommer inte att köpa arc när den släpps i april, däremot kanske i mitten december när priset sjunkit och alla vet att det kommer en ny bättre experia.

    Se vad som hände med x10:an, när den kom kostade den 6000 kr, nu 3600 kr på det billigaste stället.

    Bättre att vänta och då få värstingmobilen arc när den är i slutet på sin cykel, då får man mycket mobil för pengarna....

    :cool:
     
  5. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Du tror inte det är nån ny värstingmobil på väg ut då som får den att framstå som mindre.. värsting, och gör att du flyttar focus till den nya kommande? :)
    Att köpa en mobil är ju inte som att investera i fastigheter eller konst som behåller eller har ett stigande värde, det jag vill säga är ju att det inte är något unikt för X10an att telefonens nypris sjunkit med nästan 50% på ett år. Att priset sjunker är ju positivt, men frågan är väl om inte nypriset är väl tilltaget...men de tar väl ut så pass mycket det går med tanke på nyhetens behag osv.

    Jag vill inte säga att ena eller andra är rätt. :)
     
  6. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    ibland så kommer de upp så fula och omogna inlägg...

    jag har en x10'a, min syrra har en Galaxy S, jag har 2.1 och hon har 2.2 MEN när man väl sitter och leker med mobilerna så märker man inte så stor skillnad (om man är en som kollar på varje detalj så märker man nog saker)

    Självklart så vill man ju ha det nyaste, men, om man är nöjd med det som man har (2.1) så räcker det helt. SE x10 ligger även på topp när de gäller designen. Den är mer seriös medan andra SP's liknar mer "lek"-mobiler (inget som man är emot, men det finns olika branscher i livet, och i en stor del av livets branscher så passar mer seriösa med snygg design in)

    jag är nöjd med min x10'a, troligtvis så kommer jag byta ut till ARC, men de är bara för att jag är en SE snubbe,
     
  7. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Nepp!! Tyckte faktiskt att Arc var lite ful....:P

    Sen har jag ju nyss rootat min X10 och installerat en annan ROM...först nu som jag börjar ha riktigt kul med min telefon.:D Behåller den tills bindningstiden på mitt abbonemang går ut om ett år ca...sen får vi se vad som finns på marknaden då. :)

    (abonnemang...abbonemang...abbonnemang ähhhh hur man än skriver ser det ut som man har stavat fel...hehehe )
     
  8. Dantax

    Dantax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha klämt på flertalet andra androidnallar så ser jag svaret som självklart. Enda jag kan vara nöjd med är att jag fick ut den på en försäkring, så jag slapp lappa upp 5500 kr för den som den kosta vid tillfället och istället enbart 295 kr i drulle. Hur som helst, en mobil för den prislappen bör hålla betydligt högre kvalité. Sen finns de ju som bekant även de som är jättenöjda med sin mobil. Kul för er, verkligen. Men enligt MIN mening så är den inget vidare. Sen vad ni tycker lägger jag mig inte i.

    Jag anser att telefonen har följande brister:
    -Plastig (ingen gedigen konstruktion)
    -Kameran (Oerhört jobbig och varenda bild blir suddig om de lite dunkelt ljus. Samt att sätta på blixten är osmidigt.)
    -Skärmen (MT saknas, och enbart 65k)
    -Mjukvaran (2.1 när resten får 2.2?, visst inte lovad något annat men ändå. Känns typ lika kul som när man köpt gammal mjölk på ica. Sen är ju inte mjukvaran optimal för snapdragon processorn heller vilket gör en smärre bitter.)

    Så vänligen tala om för mig varför jag ska vara ruskigt nöjd med min mobil för 5500 kr som som har följande brister när man kan få en mobil för halva detta pris som inte har dessa brister?

    Som följdfråga vill jag höra vad som gör denna mobil så mycket bättre jämfört med andra androidmobiler släppta vid samma tidpunkt? Kan du ge en enda unik
    sak med x10an så ska du få en Semla av mig.

    Detta i sin tur har gett en avsmak för SE hos mig och därför lär de dröja innan jag vågar lite på dem igen.
     
  9. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Ingen lur har lika hög upplösning på displayen som x10.
    Är inte det unikt?

    // A
     
  10. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det är väl ingen som sagt åt dig att du ska vara nöjd med din??
    Frågan var vad DU tycker är dåligt med den. :)
    Och ingen har väl heller sagt att den är bättre än andra Androidlurar släppta första halvåret 2010?

    PS. Trodde du den skulle få MT efter att du köpt den? :innocent:
     
  11. Dantax

    Dantax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sant, lite unikt. Men jag ser inte poängen med det dock.

    Nej, de är ingen som sagt åt mig att vara nöjd med min telefon, tur är väl de.
    Nu har du ju iaf fått svar på din fråga:) Sen försökte jag bara att poängtera att man inte direkt har fått valuta för pengarna med denna telefon, då många andra telefoner till nästan halva pengen har funktioner som x10 aldrig kommer få. Förstår du min tankegång? Så därmed tycker inte jag att den håller måttet för den pengen.

    Jag hade faktiskt mina förhoppningar att den skulle få mt med första 2.1, men de kommer ju en ny uppdatering nu Q1 som ska innehålla MT. Men i och med att de enbart är för vissa applikationer så ser jag knappt de som MT. För de har du väl inte missat ? :innocent:

    Men men, jag är inte nöjd med x10an. Kanske att de kommer skapa nya bättre mobiler i framtiden (eller de hoppas jag för företagets överlevnad), men just nu känns de som om att de har en lång bit kvar innan de är "bästa på android" som de så stolta säger att de ska bli.

    Nu släpper jag det här och lämnar det vid vad det är.

    Natti natti! No hard feelings? :innocent::-*
     
  12. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Kom igen nu, en semla får du bju på till Holcken! :P
     
  13. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag kommer troligtvis att byta till Arc när den kommer, ska kolla först hur den ser ut i verkligheten innan jag bestämmer mig. Tycker att den där SE loggan näst längst upp ser ut att ta oförskämt mycket plats. Ser dumt ut på bild, får se hur den ser ut i verkligheten
     
  14. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Samma här, vill klämma först. Är lite orolig att den är för stor. Tycker tex en HD 2'a är för otymplig.

    Och upplösningen är ju densamma.
     
  15. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Om du inte ser poängen med hög upplösning tycker jag du ska pröva en mobil med låg upplösning på skärmen, tror du kommer se poängen då.

    Lite lustigt däremot att färgerna är så viktiga för dig om upplösningen var skitsamma.
     
  16. Dantax

    Dantax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag ska stå vid mitt ord. :)


    Detta är inte min första androidnalle och jag har haft andra med lägre upplösning. Men jag tycker till exempel att en nexus one som har lägre upplösning funkar precis lika bra, och jag tycker inte att de gör så mycket skillnad, men smaken är som röven, klöven. 65 k klagar jag över mest bara för att nallen är så satans dyr och den har inte ens 256k färger.

    Förstå att jag är bitter över att JAG inte tycker att man får mycket till telefon för det priset som faktiskt var. Därav är jag missnöjd. Så ligger de till och de kan finnas många invändningar mot mitt uttalande men i slutändan så är jag ändå missnöjd. End of discussion! :)
     
    Last edited: 8 jan 2011
  17. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Du klagar om ett mätbart resultat. Ser du, sen 2.1 patchen skillnad på 16M och 65k färger?
    Tidigare kunde man se lite skalat men de var ytterst lite. Ser fan inget nu.

    Angånde Arc vs. HD så är HD inte 16:9.
    Desire är inte 16:9.

    Det är däremot x10 och Arc.
    De blir lite längre och samtidigt inte speciellt breda. Skillnaderna i mått mellan x10 och arc var marginella.


    För övrigt, för dem som pratade om MT tidigare. Du kommer kunna köra MT överallt.
    Det enda han påpekar är att du inte kommer kunna uppleva MT/DT på sådant sätt som
    t.ex iPhone erbjuder då eftersom x/y-axlarna inte kan korsas.

    Kan du köra MT i Angry Birds, Maps, osv så är de för resten av appsen som rä gjorda för det.

    Däremot tror jag hans uttalande begrundades en del i Mediascape då Mediascape troligtvis
    inte är gjort för att tolka pinch-zooming etc.

    // A
     
  18. Dantax

    Dantax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kunde se i 1.6an, 2.1an är väl bättre.

    Kul att man kommer kunna köra MT överallt, korsningen med X/Y axlarna kan jag köpa. Något annat känns de som att man inte är beredd att räkna med. Jag hade fått för mig att det dock bara skulle vara låst till vissa applikationer på något vänster.

    Hur funkar Nexus S, supernöjd med den? En lur som jag nämligen är lite sugen på.:)
     
  19. taz

    taz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Att endast knappa 3 personer av 10 kan tänka sig att inhandla kommande modeller av SEMC säger en hel del tycker jag.

    Om jag nu var en som var nöjd så skulle jag ändå ta mig en funderare då mera än varannan X10 ägare skulle avstå, vad kan det bereo på månne :P
     
  20. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Varför tycker du man ska fundera på det?
    Förklara gärna.
    <3