Säljes: /Bytes Vit iPhone 4s - Olåst 16GB

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Playstation, 16 jul 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Har du betalat i förskott?

Teleported from my N4

2. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

först betalade jag. Sen ringde han och sa att telefonen var död. så då betalade han tillbaka. Sen smsa han och skrev att den fungerade igen (bootloop). så betalade ja igen. och han skulle skicka den dagen efter. Men ikke, och nu efter ett par dagar har jag som tur var fått tillbaka pengarna. eller 100kr saknas.

Jag vet inte vad han sysslar med. om han håller på å tvättar pengar på nå konstigt vis eller va de är. hahaha...

3. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ja han är en intressant person tydligen om man kollar igenom hans tidigare köp och sälj trådar. Hoppas att allt löser sig för dig.

Teleported from my N4

4. Sleepwalk

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jo han verkar lite mystisk, det såg jag före och visste ju om det. Men jag tänkte , jag ger honom en chans att visa att han är reko. Men det visades visst vara som det alltid hade varit.

Men har ju fått tillbaka allt utom 100kr nu. Så de är inte hela världen. Jag orkar inte bry mig mer. Och lägga ner mer energi på det.

5. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Haha! Ser fram emot en iphone i brevlådan under nästa vecka.

6. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Lite roligt då jag fattar det som att du hatar Playstation. Då du själv säger han blåser folk. Hoppas dock du får den.

Skickat från min LG-E975 via Tapatalk 2

7. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Optimist ;)

8. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag håller tummarna på att jag blir positivt överraskad.:)

Sleepwalk gillar detta.
  9. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Nåja. Nu var det ju så att telefonen var tvärdöd och inte reagerade ens på när man stoppade i laddaren, så då ville jag inte sälja den till den.

Du behövde inte ens betala de 1200 i förskott - vi sa 50/50 men utan min vetskap Swishade du hela beloppet.
    När den sedan totalhavererade hade du dem tillbaka direkt, utan någon fördröjning. Dagen efter så att säga.

Sen fick jag (en vän) igång den, då hörde jag av mig till dig igen och undrade om du ville ha den till reducerat pris. Vilket du var sugen på. Jag sa även att om en skulle totalhaverera så kan du behålla den, kasta den men såklart få tillbaka pengarna för jag var osäker på hur den fungerade.

Sen åkte jag bort ett par dagar, som du också vet och det sa jag innan. Så då låg du aldrig ute med några pengar. Sen havererade den nästan helt igen och jag gav dig pengarna. Du sa dock att "behålla en hundring för frakten tills du är hemma" för du ville få den att pilla på och skulle du fixa den så kunde du bara betala igen sen, senare.

Du målar upp det om att jag gjort någe fel här, när allt jag gjort har varit att se till att du slipper betala för en telefon om troligtvis inte alls går att rädda.
    Självklart får du de sista 100;- med, jag fattade dock som att du ville ha telefonen när jag kom hem när du skrev det. Säg det då bara till mig istället för här.

Och aeom skulle betalat för telefonen innan helgen, men jag bad honom vänta tills jag kom hem eftersom de är osäkert om jag hinner skicka den innan Måndag......

Last edited: 20 jul 2013
  10. Sleepwalk

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Hade du rekat luren direkt som du sa när du fick pengarna så hade vi sluppit allt strul. Och pengarna har jag väl legat ute med. fick ju tillbaka det sista igår.

Men skicka telefonen du för den där sista 100kr , så tar jag tillbaka allt jag skrivit och ser du är reko.

11. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Det är lite sent att ta tillbaka det, eller hur?
    Vi pratade om allt möjligt etc. Det var aldrig några problem.
    Jag blir tyvärr lite grinig, då jag gjort precis allting så snabbt det bara går och allt för din skull, men du väljer att tolka det på något snedvridet sätt och skriva ut det här, när du inte ens nämnt något för mig? Aja, whatever. Du får dina 100 pix så slipper jag göra dig några tjänster framöver, jag ville vara snäll och tänket att du kunde få labba med telefonen för att jag gillade dig, kanske kunde du fixat det. Jag ville vara ärlig med att den inte fungerade etc och förklarade läget, du valde själv att få pengarna och det fick du som sagt direkt....... Fattar inte ens hur du kan insinuera att jag skulle gjort något fel?

Skippar att sälja 4s till aeom med, den får fungera som fjärrkontroll och stream sak till min ATV, det kommer ändå bara bli en massa bekymmer. Orkar ärligt talat inte med det här, Hänglås och Galax bör kanske skaffa sig en hobby istället för att stalka mina trådar.

Last edited: 20 jul 2013
  12. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Varför skulle det bli bekymmer sålänge telefonen dyker upp som den ska. Jag har inga intentioner på att skapa bekymmer eller komplikationer från min sida, så länge telefonen dyker upp och funkar med tele2 är jag nöjd.

13. Sleepwalk

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Haha... De var ju lika med tvn jag skulle köpa förra året också.

Det ska inte ta 2veckor att skicka en telefon. I så fall skriver man det i annonsen. Men de är bra, sätt över den sista 100kr du. Så håller jag mig från dina anonnser sen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

14. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Hahaha slutar alltid likadant, ingenting säljs någonsin av playstation. :D

För att inte vara off topic, bjuder 100 kr för iphonen, betalar självfallet i efterskott.

DaeR gillar detta.
  15. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

För att någon nämnde en sak till mig och maglänslan känns lite skumm. Det känns som att nått inte stämmer men du får gärn bevisa mig fel.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

16. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Det är inte jag som ska sälja något, jag har bara pengarna i handen. Pengar ser ut som dom alltid gör. Det enda jag förväntar mig är en självklar sak som att det man betalat för dyker upp och det ska inte behöva vara så komplicerat?

Hör av dig tills måndag hur det blir, nu ska jag ut i solen. :cool:

17. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Nu tog det inte två veckor, och jag ville inte skicka en helt trasig telefon.

Gällande tvn så betalade du aldrig något för den och jag avbröt affären då det blev för omständligt att skicka den.

Sluta ljug och sluta skriv i mina trådar varenda gång jag lägger upp en, tack.

Skickat från min U20i via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.