Bytte skärmglas själv: Vit hinna över skärmen.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Brödrost, 12 apr 2015.

1. Brödrost

Brödrost Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Köpte ett skärmglaskit på ebay till min Note 2. Alltså endast själva glaset.

Instruktionsvideon i annonsen fungerar inte. Jag kikade på några andra videos och skred till verket. Allt gick bra, ända tills jag skulle sätta dit det nya glaset. Trodde att det skulle finnas skyddsfilm på undersidan av det nya glaset, och därmed klister som fäster mot skärmen. Så var inte fallet. Det ska kanske värmas dit precis som när man tar bort det gamla glaset tänkte jag. Hade inte tid att efterforska mer eftersom jag spenderat 15 minuter letandes efter hemknappen som jag lyckats försnilla på arbetsbänken.

Glaset var inte 100% genomskinligt utan hade en vitaktig hinna. Jag brassade på med värmepistolen och hinnan verkade försvinna och glaset fästa. Strax efteråt kom den vitaktiga färgen tillbaka.

Skärmen fungerar och glaset verkar sitta fast, men den vita hinnan syns väldigt väl om skärmen är avstängd eller om man är i solljus.

Ska jag värma lite mer med värmepistolen? Har jag gjort helt fel? Aldrig bytt glas på en telefon förut.

2. waco2006

waco2006 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    165
    Telefon:
    P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 Pro
    Har du tittat på youtube filmerna hur man gör?