Cancer - behandling?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ascii, 3 aug 2014.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Dock bara i labbet än så länge...

http://m.cancer.gov/topics/CAM/cannabis/Patient

Sent from my HTC One using Tapatalk

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja problemet är bara att det inte är cannabis man röker utan en cannabisväxt helt utan halluciogena effekter och dessutom upptäcktes den ha dessa egenskapar för... 1-2-3 månader sedan nåt sånt. så man kan man väl gissa att om ungeför 30-40 år så kanske det används inom sjukvården.

det som menades med föregående inlägg var det som de flesta av oss tänker på när vi tänker på cannabis. röka för smärtan eller dricka oljan för läkning. smärta funkar.. läkning är bullshit

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Iofs. I förlängningen hjälper säkert cannabis till att läka även cancer ifall det ökar aptit och dräglighet hos sjuka patienter. Egen viljestyrka, som kan hjälpas med god kost och gott humör, skall fasen inte underskattas heller.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Till topic:
    Nog alldeles för svårt att föreställa sig det och tänka på vad man skulle göra. Skulle nog bara vilja självdö direkt de första veckorna. Sedan beror det väl på ens chanser till ett drägligt liv och potentiella utfall. Vet man om att man kommer att ha en lång och plågsam död så kanske det är lika bra att boka in en tid på en klinik i Belgien eller Schweiz.

5. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har alltid haft en dröm om att gå bärsärk i en lampaffär med slagträ. Det skulle jag göra om jag var dödligt sjuk. Finns det en chans till tillfrisknande skulle jag såklart ta den.

// mobilt

6. Xparn

Xparn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle nog tagit behandlingen ifall det fanns en chans att överleva ett längre tag.

7. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    delta-9-THC är det som har visat sig ha denna cancerdödande effekt och den är i allra högsta grad psykoaktiv så rent teoretiskt sett botar cannabisrökning cancer, i alla fall vissa former och i labbet. Men det gör det ju inte till mindre sanning för den sakens skull.

Vad som däremot är helt och fullt bevisat i "verkliga världen" så är det att cannabiskonsumtion hjälper mot i stort sett alla problem man får av framför allt kemoterapi.

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hjälper ja, men botar gör den ju inte. Det är ju en stor disclaimer när man säger att vissa saker fungerar i labb, då är man ju ändå galet långt ifrån från att ha något fungerande läkemedel. Och kan de fixa sådant i labb med speciella celler så kommer nog det komma ut läkemedel om det är skalbart och inte uppmanas att köpa en femma på stan för att bli kvitt cancer.

Totalt kommer vi inte bli kvitt cancer om vi inte löser människans problem med fortökning och cellernas delning. Langa kloning och vi är mycket närmre eftersom vi då kan bli av med att telemerasen blir kortare som till slut är det som "hjälper" till att cancern skapas i sitt första skede.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej det botar inte cancer

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

http://www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/cannabis/patient/page2

Have any preclinical (laboratory or animal) studies been conducted using Cannabis or cannabinoids?
    Preclinical studies of cannabinoids have investigated the following activities:

Antitumor activity

Studies in mice and rats have shown that cannabinoids may inhibit tumor growth by causing cell death, blocking cell growth, and blocking the development of blood vessels needed by tumors to grow. Laboratory and animal studies have shown that cannabinoids may be able to kill cancer cells while protecting normal cells.
    A study in mice showed that cannabinoids may protect against inflammation of the colon and may have potential in reducing the risk of colon cancer, and possibly in its treatment.
    A laboratory study of delta-9-THC in hepatocellular carcinoma (liver cancer) cells showed that it damaged or killed the cancer cells. The same study of delta-9-THC in mouse models of liver cancer showed that it had antitumor effects. Delta-9-THC has been shown to cause these effects by acting on molecules that may also be found in non-small cell lung cancer cells and breast cancer cells.
    A laboratory study of cannabidiol in estrogen receptor positive and estrogen receptor negative breast cancer cells showed that it caused cancer cell death while having little effect on normal breast cells.
    A laboratory study of cannabidiol in human glioma cells showed that when given along with chemotherapy, cannabidiol may make chemotherapy more effective and increase cancer cell death without harming normal cells.

Det låter ju rätt bra när man läser lite! Hoppas på fler framsteg av flera anledningar.