Tips: CF-Root för NEE KI8 finns ute nu

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Slipurson, 8 okt 2011.

1. umedroid

umedroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tar en wipe bort precis allting, eller är det mer "systemgrejer" som försvinner? Lite drygt att pula in alla epostkonton och liknande sen.. speciellt om man inte gillar den ROM som man flashat in.. :P

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Tar du en wipe/factory reset tar det bort alla inställningar du har gjort.

Med Titanium Backup kan du ta backup på inställningar du gjort, wifi-hotspots du lagt till, sms osv. Finns det mesta. Programmet kräver root. Dock har jag aldrig lyckats backa upp mejlen, dvs inställningarna man gjort där med domän osv. Borde gå dock.

Tar du en backup via cwm kan du lätt gå tillbaka till den gamla rommen du hade med alla inställningar du hade då. Det blir en exakt kopia på rommen så som du hade den när du gjorde backup.

umedroid gillar detta.
  3. umedroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt kopia med apps och allt? Isåfall kan man väl bara köra med CWM ? Tack för alla tips, det är ovärderligt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Japp, det skapar en exakt kopia av hur din rom såg ut vid tillfället du gjorde backupen med inställningar, appar, konton...allt.

Vad menar du med att man i så fall bara kan köra med cwm? Du gör backupen med cwm, och det är bara att testa och flasha på med massa olika roms via cwm. Skulle den inte passa, kör du bara restore i cwm och återgår till den rommen du hade från början så att säga. Otroligt smidigt.

5. umedroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade fått för mig att man sparade appar med titanium och själva systemet med CWM. Det låter ju onekligen enkelt detta. Ska nog ge mig på att flasha någon rom. Något nybörjartips?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Du kan spara både appar, data och system med Titanium Backup och återställa dessa med densamma. Dock ska du inte återställa system när du flashat in en ny rom då det kan ställa till problem och bli krock så att säga. Jag brukar välja "BK alla anv appar" när jag tar backup och "Återställ alla appar med data" när jag ska återställa.

I CWM gör du en backup på hela din rom så som du hade den så att säga.

Nybörjartips är nog att göra en sådan backup i CWM ifall något skulle gå snett så kan du alltid gå tillbaka till den.

Ett annat tips är att prova dig fram och läsa på. Man lär sig mycket av att läsa här på forumet och även Elofs Guide i Wikin är rätt bra måste jag säga.

Go flashin´ now:)

umedroid gillar detta.