Jag hade
Chilimobil mellan ca 2022-08-01 och 2024-03-01, och för mig var det rätt struligt under stor del av denna period.
Vet inte om det beror på externa faktorer, t.ex. vart jag bor (Sundsvall) eller vilken mobil jag har (Oneplus 10 Pro), men nu när jag bytt till Fello så är de upplevda problemen borta.
Jag försökte i perioder få hjälp med problemen via deras kundtjänst, och ibland verkade de hitta något som gick att fixa, åtminstone temporärt, men i slutändan var problemen tillbaka.
När jag bytte mobiloperatör så fick jag fylla i feedback till
Chilimobil via någon undersökning, nämnde dessa problem där.
Problemen för mig var:
-Jag skickar SMS som ibland aldrig kommer fram eller blir försenade i minuter eller upp till flertalet timmar.
-Samma sak fast tvärt om, folk som skickar SMS till mig blir ibland aldrig levererade eller kommer försenat i upp till flera timmar.
-När någon ringer mig och jag svarar så är det lite 50/50 att vi kommer höra varandra. Ofta hör varken jag eller den som ringer någonting, det var bara tyst. Det funkade oftast om den som ringde direkt ringer upp mig igen, men har hänt att det krävts 2-3 försök.
-De som ringer mig påpekar ofta att det tar lång tid innan signalerna började gå, och jag upplever nu med facit i hand att det även tog relativt lång tid för samtalet börjar kopplas när jag ringde något - går kanonsnabbt nu med Fello.
Jag tyckte annars om Chili, så det var synd att jag till slut tröttnade och behövde byta. Orkade till slut inte leva med stressen att missa samtal (t.ex. läkare som inte ringer upp efter ett misslyckat försök) eller viktig info via SMS.
Jag hoppas inte detta anses som smutskastning eller något, det är inte min avsikt, jag vill bara berätta om min upplevelse med denna operatör.
Click to expand...