[Chilimobil] Tråden om Chilimobil (Tres nät)

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av night77, 27 apr 2020.

1. HenningSpenning

HenningSpenning Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för all hjälp! Ja, har felanmält till Chili, men är på väg hem till Sverige igen idag (efter en musikfestivalhelg på landsbygden). Det dröjer nog till nästa år innan det är dags igen, så svårt att följa upp. Men tack för stöd och felsökning! Jag har förhoppningsvis kunnat ge Chili all info som behövs.

stelex gillar detta.
  2. bjorkenbaum

bjorkenbaum Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vill "värva en vän" ? pm gärna.

Nudeln och whateverforever gillar detta.
  3. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    PM :)

4. Nudeln

Nudeln Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag vill svara på mina tidigare inlägg här. Vår telefon som vi använder Chilimobil med hade "throttlat" ner från 5G till LTE. Efter ha fixat det är våra problem med bland annat SVT Play lösta. Oklart dock varför telefonen från första början tappat, och inte kopplat tillbaka över till, 5G-nätet.

5. HenningSpenning

HenningSpenning Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har haft årsabonnemang hos Chili i några år. Först med 10Mbit/s och sedan ett år tillbaka bytte jag till 100Mbit/s. Förra året när jag skulle byta så lyckades de med konststycket att BÅDE debitera mig för nytt årsabonnemang OCH för löpande abonnemang. Det lyckades de kompensera.

I år när jag skulle förlänga så kollade jag på förra årets faktura där det stod att abonnemanget går ut 31 januari i år och bad då att få förlänga med nytt årsabonnemang (med 100Mbit/s) från 1 februari eftersom mitt föregående går ut dagen innan.

Dock stod det sedan inga abonnemangsdatum på den nya fakturan jag fick (det gjorde det förra året) och påpekade det, även om jag också skrev att jag klarar mig utan datum men undrade över att det försvunnit. Till svar fick jag att det nya abonnemanget gällde till 28 februari 2027, vilket enligt min kalender är en månad för långt. Jag undrade då över den "försvunna" månaden men fick bara till svar att det nya abonnemanget gäller från 1 mars (en månad för sent enligt mig). Jag påpekar då att jag vill att det ska gå "sömlöst" mellan årsabonnemangen (eftersom jag inte vill betala för "löpande pris" en månad däremellan). Och får då till svar att det går bra de kan lägga det den första februari istället, och att det annars var en gratismånad jag hade fått...

Hur märkligt som helst att de inte påpekade det från början, när jag dels skrev att jag ville att nytt abonnemang skulle gälla från när det andra tog slut och för tydlighetens skull angav datum.
    Med tanke på deras inkompetens vid förra "förlängningen" så hyste jag viss misstro även denna gång. Och deras kommunikationsförmåga verkar rätt begränsad.

Nu vet jag inte om jag blir av med gratismånaden, eftersom deras senaste svar var att jag det gick alldeles utmärkt att starta det nya årsabonnemanget 1 februari...

Tjänsten funkar dock bra (här i Sverige) så hänger med ett tag till.

Nudeln gillar detta.