Det var en trist nyhet! Jag har testat Brave browser en stund i eftermiddag och den är riktigt bra, tar bort reklam och har knapparna i nederkant. En tydlig nackdel är dock att man inte kan synka eller migrera sina bokmärken och lösenord från Chrome med automatik utan man får knappa allt manuellt. Testet fortgår.
Jag har testat Brave och de flesta andra men går alltid tillbaka till Chrome. Brave bygger på Chrome och det kommer nog försvinna i den också. Vill du slippa reklam kan jag tipsa om att gå till Settings - Wifi & Internet - Private DNS dns.adguard.com System wide annonsblockering (förutom i YouTube men där kan man köra Vanced).
Minns inte exakt då jag inte har en Huawei hos mig just nu. Men under inställningar wifi/mobildata har du ett alternativ längre ner av typen "Fler anslutningsinställningar" eller liknande, där bör du hitta DNS osv.
Gå tillbaka ett steg. På min Huawei M5 ligger det under Wireless and Network. Kanske prova att söka efter Private DNS I inställningar annars.
Vet inte om det är en ny flagga, men jag har inte stött på den förr i alla fall. Den ger en möjlighet att gruppera tabs, sjukt nyttigt för organisationen tycker jag.
Jag skrev om Tab Groups här... Det är lätt läst med långtryck på fliken som ska flyttas. Dessutom kan man döpa grupperna och flytta om dem som man önskar.
Jag stör mig på att Chrome när man ex.vis läser nyheter på svt.se och klickar på Fler artiklar så hamnar de nya nyheterna som visas ovanför knappen, det är ett jäkla scrollande fram och tillbaka för att läsa allt! Undrar om man kan slå av den funktionen? Detta gäller både på mobil (android) och Chrome i Windows!
Förbaskade Chrome, nu funkar inte tabbarna längre så nu får jag en lista med öppna appar, helt hopplöst eftersom jag ofta har minst 100 sidor uppe... Inte finns det något i inställningarna heller som gör det bättre (och i chrome://flags var alla inställningar jag gjort tillbaka på default, man börjar bara bli lite trött på Google...)