Låt gå, men då får jag istället för fyra, två eller
tre (2,5?) CCWGTV till priset av en Shield - Prisvärt? Det är ändå fortfarande samma hårdvara som också sitter i Pro-versionerna. Det är väl dessutom en CPU från 2015 i Shield?
Du ska nog inte använda AI-upscaling som något positivt för bildkvalitet - ruggigt dåligt, men kanske är en vattendelare! Missade säga att jag kör Samsung QLED = inget stöd för Dolby Vision, däremot för HDR10+. HDMI 2.1 betyder nog inget nämnvärt idag, men morgondagen har förhoppningsvis mycket att erbjuda, Google Stadia t.ex. Att du inte har några MKV filer med HDR10+ är ju för att du inte tankat ner någon sån film - jag väljer aktivt filmer med HDR10+.
Men fungerar MKV/ISO med Dolby Vision i Kodi, eller i annan spelare på Android TV? Var helt hundra på att man, ännu, inte lyckats på rätt på det? Sen via streamingtjänsterna får man väl "bara" singel layer Dolby Vision? Dvs du kan väl i praktiken inte märka någon skillnad?
Slutligen, HDR10+ är royalty-free, Dolby Vision är det inte. Därför är min uppfattning att det bara är en tidsfråga innan HDR10+ blir mainstrean.
Click to expand...