ROM: Clean Rom?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Teenzlayer, 29 nov 2013.

  1. Teenzlayer

    Teenzlayer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj,

    Ny här och ganska novis på Android. Har just blivit med Android i en Samsung S2 jag fått av en kompis. Olåst, 16Gb, inget minneskort.
    Nu stock 4.1.2 JB

    Orig. batteriet dödade telefonen på 3-4h trots allt avstängt och inga tunga processer igång enligt SystemPanel Lite. Köpte helt nytt batteri på Clas Ohlson för 299:- (2000mAh).
    Nu håller telefonen nästan en hel dag med samma förutsättningar...
    Ska det va så?
    Har bara enfarenhet från iPhone och där är batteritiden något annat...

    Min fråga är om det finns någon bra ROM som är clean (utan samsungapps å annan skit) samt på Svenska. Trevligt om allt funkar så klart, 3G, SMS, ringa, GPS, mm
    Eller ska jag lägga ner? S2 kanske är helt ur tiden?
    Gillar telefonen rent fysiskt och prestandamässigt, skönt med ett alternativ till Apple.

    Sen det här med Kies (2.6).... ska den versionen hitta min S2'a?
    Kör W7 x64 SP1 Swe.

    Tack för svar...
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Mitt tips för dig som novis är att köra på Samsung egna ROM men att installera Nova Launcher - då slipper du det mesta av "Samsungs dåliga grejer" som jag skulle uttrycka det!

    Om du vill ha en nyare telefon så köp en ny - vi kan inte besvara den frågan åt dig! ;) S2an lever uppenbarligen kvar, trots att det är en gammal maskin!

    Att ditt nya batteri funkar - grattis! Det gamla mådde uppenbarligen inte så bra!

    Vilken ROM man gillar är en smaksak! Här har du massa ROMar som folk gillar: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=90403

    Ingen aning vilken kies 2.6 är men troligtvis skall den hitta din telefon ja? Ladda bara ner senaste om du är fundersam?
     
    Teenzlayer gillar detta.