Får ej upp telefonens lagring i Mac:en
Från och med Honeycomb är tydligen stödet för USB Mass Storage-protokollet (UMS) fimpat i Android, och man är istället lämnad med alternativen MTP resp PTP. Fram tills vi blev välsignade med CM10 häromdagen har jag varit lyckligt ovetande om detta, lallandes runt i GB-land...
Mac OS stöder inte MTP och man är istället hänvisad till Googles ad hoc-lösning Android File Transfer, en MTP-klient för mac som inte funkade öht för mig. Har någon här fått den att fungera tillsammans med o2x och CM10?
Jag har också testat XNJB, som från början är en MTP-klient ämnad för Nomad-spelare och som faktiskt funkade knappt alls. Den interna lagringen förblir oåtkomlig. (EDIT: Den var faktiskt skitkass)
Det är knasigt av Google att göra den här förändringen utan att ha en vettigt fungerande lösning som ersättning. (Dit räknar jag inte Android File Transfer, även om den skulle fungera...). Många tillverkare har dessutom valt att i sina Android-versioner behålla UMS som alternativ. Kan inte CM göra det också...?
Last edited: 2 november 2012