CM6 till Liquid?

Discussion in 'Liquid/Liquid E' started by Pain, Aug 5, 2010.

1. koudelka

koudelka Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! haha jag har själv aldrig förstått vad det var för bugg folk pratade om, då jag alltid stänger ner wifi själv då jag inte använder det längre (drar ju så mycket batteri att ha en anslutning i idle :P)

Senaste versionen jag har lagt upp nu skulle jag vilja säga är i par med phh's FRF91 rom :)

2. koudelka

MINA ENHETER

Varning! data roaming är på i CM6, gå till settings, wirless and network, mobile network om ni vill stänga utav det

3. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Sådär ja, nu kör jag XianKoud 0.5, och första intrycket är att det går jävligt snabbt allting. xD

Förutom det uppenbara (ingen kamera och sensorer) så är GPSen jävligt seg på att fixera, jag ställde den i fönstret och tillslut kom den igång. Och datatrafiksymbolen byter inte till H när man kör turbo-3g, även om hastigheterna är snabba och bra.

Batteritiden har jag inte någon uppfattning om än.

4. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vågar tyvärr påstå att batteritiden är ganska dålig.. förstår inte riktigt varför men min liquid käkar gärna en 3-4% per timme i vilande läge.. har använt ROMen sen igår och den är ju sick!
    Synd det här med att alla Froyo ROMs ska dra så mycket batteri av någon orsak.. även om jag tror att just min drar extra mycket pga någon dum inställning jag gjort(måste bara hitta den).

Keep it up Koud!

5. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Hur är det med blåtand? Ser i tråden på modaco att det inte fungerar eller fungerar dåligt?
    Är det något som är fixat nu?

6. koudelka

MINA ENHETER

Det har inte varit några större tester utav blåtand än, Jag använder ett mw600 headset för att lyssna på musik och det fungerar bra även om det kan vara lite svårt att få den parad först. Har inte testat att ringa samtal med den

7. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    tack, får bli till o testa din rom då :)

8. xintron

xintron Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft detta problem sen jag började köra Froyo. Min drar runt 4% / h då jag enbart svarar på ett - två sms under denna tid. Detta är dessutom med datatrafik avstängt vilket gör att batteriet håller mkt bättre men långtifrån bra.

9. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Liquid drar under procenten i idle med phhussons FRF91 @ 998Mhz. Har Ultimadejuicedefender samt autokiller på Moderate.

10. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också ett MW600 men kör 2.1 Undrar hur det funkar med 2.2. Visas låt titel? Går det att använda röst uppringning?