ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

  1. ern

    ern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Aokp!

    Vill för övrigt bara tipsa om Aokp (Android open kang project) igen.
    Det har allt som CNA har + lite till och funkar ännu bättre tycker jag.
    Finns att tanka från och läsa om på www.aokp.co
     
  2. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    OK, trodde Back-Home-Recent skulle vara framme jämt när man har valet ikryssat under Systeminställningar. Inte bara i power menu.
     
  3. ern

    ern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Absolut, men jag var tvungen att sätta igång den via power menu för att få fram den första gången
     
  4. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Min APN ("åtkomstpunktsnamn") är tom från början. Jag kan skapa en, men då vill den att jag ska fylla i mycket mer än bara typen. Hur ska jag fylla i resten av fälten?

    [Edit] Svaret kan man tydligen finna på https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar

    Nu funkar det!
     
    Last edited: 12 mar 2012
  5. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Bara för att stämma av det här en gång för alla:
    Systeminställningar -> Interface -> Onscreen controls -> Menu visibility: Default behavior
    Systeminställningar -> Interface -> Onscreen controls -> Menu location: Right
    Systeminställningar -> Interface -> Onscreen controls -> Nav buttons config: Stock nav buttons
    Systeminställningar -> Interface -> Power menu: Show navigation bar tog.
    Långtryck på power-knapp -> × Navigation Bar: Navigation Bar shown

    Är det de tre små strecken i övre högra hörnet som är Nav buttons?
     

    Bifogade filer:

  6. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    1.5.5 ute. CNA

     
  7. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    1.5.5 fungerar bra tycker jag. Den är troligen lika snabb som 1.4.0, men jag ska utvärdera mer. Den var dock seg innan jag wipeat allt; var ingen bra idé att försöka hoppa över wipe denna gång. Data över 3G fungerar nu direkt utan att man själv måste ställa in. [Använder Semaphore 0.9.5b.]
     
    Last edited: 15 mar 2012
  8. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Är Semaphore 2.5bm verkligen för ICS? Jag trodde att Semaphore 0.9.1 är för ICS
     
  9. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Nej, jag skrev knasigt ovan, Rozeman. Jag har korrigerat nu.

    F ö har jag nu testat 1.5.5 under dagen och är inte nöjd. Lagg finns och så perioder där den helt tappar, så man bara står och väntar på t ex Facebook att starta i en minut. Jag tror jag lämnar CNA. Kanske var 1.4.0 snabb, jag tyckte det då i alla fall, jag var imponerad, men kan ha lurat mig själv. Hur som helst, det här känns inte bra. (Även om det helt klart finns perioder då allt är som det ska.)

    Jag har då wipeat allt och reninstallerat allt och kört på så väl original-kernel som Semaphore (och har även testat Devil med CNA 1.5.0 utan någon förbättring).

    [Edit] Igår skulle jag testa Teamhacksungs ROM, men "råkade" restorea min Nandroid från samma kväll och fick tillbaka kernel och CNA-ROM:en (1.5.5) (ska det funka så, undrar jag, som fortfarande är nybörjare på det här...). Nu flyter den på som 1.4.0 plötsligt. Jag vet inte vad som hänt. Jag ska utvärdera under dagen. [ Maybe, it got spoked. ;-) ] Den kanske segar ner sig igen; jag återkommer.
     
    Last edited: 16 mar 2012
  10. hallelulius

    hallelulius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har märkt att LMK inte verkar fungera som den ska. Någon mer som märkt av det?
    Har ca 15-20 mb ledigt RAM. Kör just nu på bigmem som ska se till att ha 64mb ledigt, har testat med superchargen också med samma resultat. En omstart löser det hela men har ju inte behövt göra det tidigare.

    Har väl kanske mer med Kernel och göra men kändes onödigt att starta ny tråd, men sitter på semaphore 0.8.1 och CNA 1.4.0 (DAX)
    Är det bara flasha om det hela som gäller eller?
    Eller är det någon cache man kan wipea?
     
  11. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Gick över från cna till aokp och enligt mig var den mycket skönare :)

    Nog med ot:)
     
  12. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Gick till denna från teamsgs 4.2 och numera fungerar det inte att gå online med spotify... fungrrade åtminstone någorlunda med 4.2. Det är det klassiska, online=FC
    Någon lösning annat än qtt gå tillbaka till föregående rom då denna är bätrre på alla andra vis.

    Sent from my GT-i9000 using Tapatalk
     
  13. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag vet inte. Men jag har inga pb att gå online med Spotify med CNA 1.5.5. Men ok, den beter sig lite konstigt när jag ska flytta mig i musiken inom en låt. Först händer inget, sen någon sorts ketchup. Inte lika långsam-ryckig hantering om man använder WiFi.
     
  14. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    HAr någon provat 1.5.5 ? Läste om några som hade problem med apn på xda, fungerar det för er?
     
  15. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Måste hålla med om detta. CNA var riktigt bra förutom att spotify inte fungerade alls. iom Aokp fungerar spotify för mig (om rätt kasst men det är appen) samt att allt flyter fint. Återser att se hur batteriet sköter sig.
     
  16. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    XDAs länk till senaste Gapps fungerar inte, ingen som har en annan länk till gapps?
     
  17. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

  18. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Last edited: 18 mar 2012
    ondjultomte gillar detta.
  19. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Ja, det är väl i stort sett den historien. Den kan vara snabb ibland direkt efter omstart och så och sedan efter lite körning eller när man pressar den så blir den oförutsägbar och kan bara dyka ner i en halv minuts inaktivitet eller mer. Eller fortfarande vara snabb. Man vet inte om det kommer ta en halv sekund eller 10 sekunder att göra en grej. Skiftar i perioder hela tiden.

    Den är väl ok kanske, men det är trist om ICS-utvecklingen till SGS stannar på den här nivån ungefär. Man kanske inte kommer så mycket längre; kanske 1 GHz och den arkitekturen inte räcker längre.

    [Jag testar nu med Devil istf Semaphore ser om det har med saken att göra. [Edit, dagen efter:) Nej nej nej, klart sämre med Devil. Segare och tappade data över 3G direkt. Det var andra och sista gången jag testar Devil. Semaphore ÄR bra.]
     
    Last edited: 19 mar 2012
  20. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Vad sjutto nu! Drog in senaste CNN och nu går det inte att ringa med mobilen! Några tips på vad som har gått fel?

    Fick dra in DK 3 istället, CNN ville inte alls bli kompis med denna telefon.
     
    Last edited: 18 mar 2012