Tack för svaret, men jag är nog inte tillräckligt teknisk för att förstå vad jag behöver göra
Vad jag gjort hittils med telefonen är att roota (tror jag) följde denna guide, och det gick utan problem
https://swedroid.se/forum/43744-guide-roota-din-sgs2.html
Har även lagt in Launcher pro från market och den gick det ju att fixa lite med genvägar osv, annan bakgrund mm, och Green Power för att fixa lite saker som drar ström.
Men vad jag vill göra är att få in KE8 om den finns och är stabil?
Och om det är nödvändigt? tänker mest på att nyast är bäst, men så kanske inte fallet är? Det är Ke7 i telefonen orginal.
Sedan vill jag ha in nyare Android än 2.3.3 ifall det finns nån som funkar bra?
och den bästa Cognition versionen, varför en okunnig som jag vill ha lite sjyssta saker är dels för att jag vill lära mig, och fixa bort massa fula stock saker som finns på telefonen.
Och för att komma åt roliga nya saker osv.
Jag tycker jag har läst alla sidor här men är inte så haj på vad jag skall ha för saker för att utföra allt, det enda jag har nu är Odin och superuser.
Cwm är det nåt som finns att ladda hem eller köpa på market osv?
Säg till om jag blir för jobbig med frågorna, vill bara lära mig rätt direkt

Och vill helst läsa det på svenska

.
Sammanställning, vill byta till
Nyare Android än 2.3.3
Ev byta basbandsversion från I9100XXXKE7 till KE8 eller nåt helt annat som ni rekomenderar.
Och till Cognito, en bra stabil version.
Vad behöver jag för program i min dator och telefon för att utföra dessa saker?
Tackar hjärtligt för er som har överseende med min okunskap.
PS Bara med Green Power och en ny bakgrund som följde med Launcher pro så har jag tjänat batteri tid som bara tusan.
Click to expand...