ROM: Cognition S2

Discussion in 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' started by goa200, Jun 15, 2011.

1. makke

makke Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som har lägre volym på notify ljuden är på ringsignaler? Har provat med de som kommer med romen och egen inlaggda, har jag notify volymen på max, så stämmer de bra överens med rigsignalerna om jag har dem på ca 1/4 volym. Så min fråga är om någon hittat ett sätt för att höja notifications mer än max för romen, kanske finns något program som kan jämna ut volymerna?

2. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Älskar Cognition som är min absoluta favorit bland alla de rommar jag testat hittils. Snabbt, batterisparande och utan buggar ....

3. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag testade cognition men valde lite'ning framför den. Har du testat båda? Fördelar med cog? Jag vet fortfarande inte vilket som är bäst :)

Tyckte lite'ning var snabbare när man tagit bort alla skitappar som låg kvar från samsung. Kör även med ninphetamine 2.1.3 och touchwiz "4.5". Känns snabbt och relativt slimmat.

4. dobber81

dobber81 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det var ju det jag menade, guiden är riktad till n00bs. Går knappt att misslyckas om man följer instruktionerna :)

5. MangeS2

MangeS2 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nåt som händer med telefonen ibland, men pga okunskap, så vet jag inte hur jag skall felsöka, dock är det inget superfarligt fel.

Men har telefonen legat länge så är den avslagen, och jag får inte igång den utan att först ta ur batteriet.

Jag har Green Power battery saver utöver cognition, kanske nån inställning där som slår ut telefonen?

6. Lumberjack

Lumberjack Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa att flasha om Cog, det är ju no-wipe så du förlorar ingenting förutom ditt tema. Om det funkar då så kan du ju testa att lägga in temat igen, och om det kommer tillbaks är det inte så svårt att lista ut....

MangeS2 likes this.
  7. ENDOSKELLETONT800

ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle tro att det är Green Power som ställer till det med telefonen när det går i viloläge. Jag använder varken Green Power eller något annat program för att spara batteri då jag tycker att batteriet räcker gott och väl ändå.
    Använder Cognition 1.5.1 och Ninphetamine 2.1.3 och synkar epost, facebook, twitter manuellt. Använder CPUSPY för att se om telefonen går ner i sk Deep Sleep läge ... Vid idle då jag ej använder telefonen så drar den ca 1-1,5% batteri per timma

Lycka till !

8. CeltaniC

CeltaniC Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

smekte in 1.51 igår kväll och riktigt nöjd so far.
    har dom ändrat modemdrivisarna? mitt 3G är iaf mkt snabbare och buggar inte eller fryser till som det gjorde innan. under dagen idag (första testdagen idag) så har den fungerat helt grymt bra.

//Cel

9. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört 1.5.1 nu ett par dagar och är sjukt nöjd. Jag kör ninphetamine 2.1.3 och setcpu nerklockat och undervoltat. Riktigt stabilt måste jag säga.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

10. Wildegil

Wildegil Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag Flashade in denna rom igår. Men jag tror inte det vart som det ska. Det enda jag märker av är notifikations baren och tv-effekten då man släcker skärmen. Den gick heller inte att ota-uppdatera genom rom manager. Nån som vet vad som är fel?

11. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Rom manager fungerar inte med Cog.

Man märker ingen större skillnad när det gäller utseende

12. Wildegil

MINA ENHETER

Aha, så då kanske det blev rätt ändå då? :-P gick från cm7 och där finns ju massa inställningar just för den romen så det var mest det jag trodde det skulle finnas. :-P

13. Wildegil

MINA ENHETER

Står ju i första inlägget att det går att ota genom rom manager :s

14. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Från första inlägget i Cog tråden

Reboot into ClockworkMod Recovery (don't do this from rom manager, it won't work)

15. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Återkommer hela tiden till denna ROM, som är så sjukt överlägsen allt annat... men jag är inte trångsynt och testar alltid när ny eller uppdaterade ROMs kommer ut..

Vet inte vad jag vill med detta inlägg, kändes bara som en "kall" att skriva det.. ;)

Skickat från min SGSII

16. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte göra annat än hålla med... Har provat flertal roms sedan jag fick min telefon, men har nog kört Cog 90% av tiden min telefon har varit påslagen.. Gillar den starkt!

17. brollann

brollann Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här jag har gjort en backup på 1.51 som jag återkommer till efter jag testat andra(vilket är de flesta på XDA :P, nu känns det inte som att det finns en rom som jag är mer nöjd med över huvudtaget.
    Bra batteritid och inget strul vad jag märkt som med vissa andra, svenskt språk och alla saker som ska vara med är det.

18. lacariuz

lacariuz Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått upp den programvauru uppdatering på min telefon nu undrar jag om jag ska installera den eller inte?

Kör Cognation s2 1.51 ska det komma OTA uppdateringar till den är romen eller?

19. Zitzo

Zitzo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör 1.31 och har gjort det ett bra tag. E sjukt nöjd. Men om jag nu vill lägga in 1.51, måste jag då wipa allt eller funkar det fint att uppdatera typ? Har ju mycket program mm som jag inte känner för att installera om.

20. luttman

luttman Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Titanium backup? :) sparar alla program/data så den blir som du lämnade den ;)