Com Hem TV Hub - digitalboxen med Android TV

Diskussion i 'Android TV' startad av bernard, 9 jun 2017.

  1. egon31

    egon31 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Hur går det med boxarna? Har det skett fler uppdateringar t ex?

    Är rätt sugen på en men det verkar vara en del att lösa för comhem med den fortfarande.
     
    bernard gillar detta.
  2. jaqman

    jaqman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en box sen 30 april och tycker den fungerar bra. Chromecast funkar. Ser fram emot att Google förstår svenska dock. Ett problem är att den bland byter kanal av sig själv. Det kanske händer 1-3 gånger under en kväll. Då byter den till den kanal som boxen var på när man startade för kvällen. Har meddelat detta till ComHem. Hoppas nästa uppdatering av mjukvaran fixar detta. När denna uppdatering kommer det vet dom inte.
     
  3. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Laggar ljudet för dig med när du kör via chromecast? Meddelat comhem detta med och de bekräftade att det var känt men efter det har de inte återkopplat. Har inte heller lyckats få vanlig mus att fungera.
     
  4. jaqman

    jaqman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nej. Ljudet laggar inte. Jag har bara testat det 2 gånger dock. Testade streama Sportify och Plex via Chromecasten. Vanlig mus har jag inte testat...
     
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 165
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Har varit smått intresserad i och med att jag är en ComHem kund. Men skippar man Tivo förlorar jag inspelningsfunktionen.
    Har dessutom en Apple TV Box så jag förstår inte vad man skulle vinna med att byta.;)
     
  6. Ripleyonline

    Ripleyonline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Hade ju varit för att få allt i ett... men nä de lyckades dom ju inte få till.
     
  7. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Att spela in program är som att skriva ut sina mail :P
     
    jaqman gillar detta.
  8. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 638
    Mottagna gillanden:
    1 095
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    För egen del håller jag med @Johnh3@Johnh3 och det handlar faktiskt om att strukturera mitt film/tv tittande, dels har jag dåligt minne över tid vad jag sett och så finns det så mycket jag är nyfiken på att se så någon struktur behövs för mig, den strukturen får jag men förprogrammerad inspelning av många program, tex Vetenskapens värld, Uppdrag Granskning, Veckans Brott, Babel osv, jag ser inte varje avsnitt men jag får dom som i en Att-göra lista och kan se eller ta bort det jag inte vill se.
    Om jag skall hålla koll på alla program/filmer jag vill se i huvudet....kaos :)

    Ett annat exempel, jag bestämde mig för att se The Walking dead, såg säsong 1-4 på tv om jag minns rätt sedan hade jag ett uppehåll, förra våren började jag igen och såg fram till säsong 6 via HBO nordic och det är allt dom har...
    Upptäcker för sent att säsong 7 sändes på tv så jag missade halva säsongen (var inte förprogrammerad) och när jag lägger in den för inspelning från säsong 7 får jag bara med dom sista avsnitten på säsong 7 och hela säsong 8.

    Vänta och väntar och väntar på att säsong 7 skall sändas igen.....för 3 vecka sedan gav jag upp när den på BR såldes för 99kr fastän jag slutat köpa film, när jag får filmen så ser jag att säsong 7 sänds och Tivo spelat in 2 första avsnitten...DOH o_O

    Utöver det använder jag lysande Download TV Time - TV Show Tracker for TV Fans som jag fick tips om här!

    Så jo jag gillar absolut inspelningsfunktionen men bara som ett komplement till streaming.
     
  9. egon31

    egon31 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Håller med om att det kan vara en ren mardröm idag att hålla ordning på alla olika tjänster som dessutom har appar som bara fokuserar på egna serier/filmer. De flesta har även ett extremt dåligt upplägg för att ens se vad som är nytt eller på gång in/ut ur tjänsten. Jag har slutat spela in men inser också att man missar en del för att man inte "hinner" se saker innan de försvinner. Är rätt frustrerande ibland.
     
    Salvion och bernard gillar detta.
  10. Darthan

    Darthan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, jag har läst igenom forum men inte hittat samma problem som jag har.

    Dels kan jag inte Casta Netflix, verkar bara söka men inte hitta tv hub.
    Sen får jag inte igång HDR. Enligt comhems hemsida så skall det funka, detta skall ju ha en Chromecast ultra inbyggt. Och jag har aktiverat HDR på tv med mera.
    Nån annan som har dessa problem?
     
  11. SweTrojan

    SweTrojan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    HDR funkar inte än sa dom på t ex Netflix ska ordnas i slutet av månade kanske sa dom men visste ej själv kör jag Apple TV 4K och denna pga Plex går slowmotion på comhem boxen men med infuse utan problem och lagg okomprimerat 4K
     
  12. Darthan

    Darthan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur fick du denna info? YoutYou HDR funkar inte heller för mig. Är det samma sak där?
     
  13. Darthan

    Darthan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har någon annan fått igång HDR på Youtube?
     
  14. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Är det någon som testat sideloada APK-filen för ComHems app på en annan Android TV-enhet? Har inte ComHem som tjänst men blev mest nyfiken. Kanske finns någon begränsning eller liknande man kan roa sig med att patcha bort. :P
     
    antonholmstedt gillar detta.
  15. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag har en Tivo samt en Nvidia Shield Pro. Så en Comhem AndroidTV box kanske inte är till någon större vinning för mig?
     
  16. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Uppdaterade just min och denna versionen har reducerat lagningen till nästan noll. Kan rekommendera!
     
  17. Fubar79

    Fubar79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Sitter med en tv hub som fungerat fram till idag.
    Den var aldrig inkopplad via antennuttaget utan bara via wifi.,
    Det fungerade att byta kanaler med fjärren och jag kunde se mitt tv-utbud. Idag slutade den fungera och när jag ringer Comhem så säger de att den skulle aldrig fungera så som den gjorde från början. Man måste tydligen ha den inkopplad till ett antennuttag. De blev mycket förvånade när den fungerade ändå utan att ha den inkopplad. Min felkod hade de inte ens i sitt system :)

    Då jag bara har ett uttag i min lgh så fyller denna hub ingen funktion. Finns ingen anledning att bara ha den till att casta med. Jag betalade kontant för denna (1695), då kan jag lika bra köpa en chromecast ist.

    Någon som vet en bra streambox man kan köpa som man kan ladda ner comhem play på och då byta kanaler via fjärrkontrollen till boxen? Vill inte hålla på att casta via telefonen/ paddan.
     
  18. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Last edited: 18 jul 2018
  19. Fubar79

    Fubar79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Den är tyvärr bara lånad.
    Men den går inte att bara köra med wifi alt. kabel. Den kräver antenn för att se ditt kanalutbud. Dock ser jag i din manual något om mediaomvandlare? Vad är det ocj varför informerae inte Comhem mig om det?

    Ser nu att det är om Fiber.
    Det har tyvärr inte jag..
     
  20. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 165
    Mottagna gillanden:
    4 848
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    Jag har min Tivo box inkopplad i "Tre hål i väggen" uttaget högst upp som är placerat i vardagsrummet. Via en FiberKoaxkabel.
    Som jag förstår funkar inte det att ha den till den nya ComHem boxen om man läser installationsguiden.
    Mitt bredbandsuttag är i sovrummet och där har jag den trådlösa routern.

    Så för min del skulle det nog inte funka om man inte vill ha en massa kabeldragning kors och tvärs i lägenheten. Så det blir nog att behålla Tivo trots allt.
    DSC_0003.JPG FiberKoax.PNG