Diskussion: Comviq mystery box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

  1. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 634
    Mottagna gillanden:
    1 188

    MINA ENHETER

    om man behöver pengar snabbt? Kan finnas ett otal orsaker.
     
  2. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vet någon av er hur det funkar med garanti på produkterna vi fick med i boxen?
    Vi har ju inget kvitto på dem. Jag tänkte att det skulle vara tillräckligt att uppge den unika produktkoden på förpackningarna vid en eventuell felanmälan. Men jag hör annat också och blev tveksam.
     
  3. ZaxxeN

    ZaxxeN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick problem med Googles Mystery Box, var bara att logga in på Comviq så fanns all info där! Allt gick väldigt smidigt.
     
    Wiczor gillar detta.
  4. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Åh ok, då ska jag leta där. Tack :)

    Uppdatering: Jag gick in och kollade men jag ser bara ett IMEI nummer för hela boxen. Ingen info om de enskilda produkterna.
    Men det kanske uppdateras så småningom. I annat fall får jag kolla med kundtjänst.
     
    Last edited: 29 jan 2025
    ZaxxeN gillar detta.
  5. Kimba

    Kimba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    39

    Enligt Comviq ska man få separat mail med kvitto på varje produkt efter man hämtat upp paketet.

    har dock inte fått min hittills.. vad är det för något du hört?
     
  6. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, ja det kanske man kan få be om.
    Det jag utgick från var att man kunde använda sig av produktens individuella kod, den som finns på förpackningen, vid ett eventuellt garantianspråk. Men det kan man inte, man måste ha ett kvitto sa någon till mig. Det låter konstigt. Hur gör alla som får en produkt i present, om inte den unika koden är nog? Det är ju det enda de har (och vi också just nu).
     

    Bifogade filer:

  7. Mufasa

    Mufasa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Står fortfarande i Postnord appen att mitt paket är redo för upphämtning trots att jag hämtat upp det. Så i Comviqs system står det också "Pågående beställning".. så eventuellt om det ändras så bör jag få mailen.

    Men samma sak gäller ju egentligen för försäkringsärende. Skulle surfplattans skärm spricka så vill jag ta det på hemförsäkringen och kvitto där det står "Mysterybox" hjälper inte, så Comviq måste ju lösa något för varje individuell produkt tänker jag.

    Men ja, har man fått det i present så får man väl hoppas att den som köpte presenten sparar kvittot till dagen man behöver den :)
     
  8. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Min box är uppdaterad till status "levererad" men jag har inga detaljer om innehållet varken på hemsidan eller mejlledes.
    Jag hoppades på att någon här hade info om det redan eftersom det här är 3:e året boxen säljs. Om inte får jag väl kontakta supporten. Men hinner någon annan, innan jag uppdaterar frågan här, får ni gärna dela med er av svaret också. :)
     
  9. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Så där! Nu har jag en uppdatering gällande min fråga om kvitto vänner.
    Du hade helt rätt @Kimba@Kimba Jag chattade med kundtjänst och det här är vad som sades:

    Jag: Hej, Jag är en av de lyckliga som lyckades att få en Mystery box i förra veckan.
    Nu undrar jag bara hur vi gör med kvitto/garanti bevis för produkterna i den, för försäkrings- och eventuella garantifrågor. Hur har ni gjort tidigare år?


    Comviq: Behöver du kvitto så kontaktar du oss så skickar vi det till dig.
    Vi har i alla år, oavsett hårdvara, gjort så att man kontaktar oss och så skickar vi kvitto till en.

    Comviq: Tack för du väntat! Jag ber om ursäkt men det hade ändrats med denna Mysterybox.
    Det kommer skickas kvitto automatiskt till dig efter att du hämtat ut paketet. Dock vet jag inte hur snabbt det skickas till dig eller på vilket sätt men avvakta så ska det komma till dig.
     
  10. Mufasa

    Mufasa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Är det någon som fått kvitton på mailen för de olika produkterna ännu?
    Gick till PostNord igår och bad dom att manuellt leverera ut paketet som jag hämtade ut förra veckan så att PostNord appen åtminstone är synkad.. men på Comviq under beställningar är "Order upphämtad" fortfarande inte markerad.
     
  11. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    745
    Mottagna gillanden:
    1 072
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Inget ännu.
     
  12. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Visst har ni andra också börjat få kvitto på levererade produkter med serienummer med brev? Jag fick iaf i förrgår.
     
  13. Kimba

    Kimba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    39
    Nop.. väntar fortfarande.
    Kan du checka under Beställningar på Comviq om vad status är för ordern?

    Har den ändrats till upphämtad? När hämtade du upp paketet & hur långt tid tog det tills den synkade i Comviqs app?
     
  14. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    692
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Jag fick kvitto på posten häromdagen, men utan priser, konstigt. Men idag kom till slut ett riktigt kvitto på epost, med alla priser på de separata produkterna.
     
    ef98dpa gillar detta.
  15. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Den står som upphämtad 24/1. Osäker på om det stämmer men hämtade samtidigt som alla andra. Fick kvittot, utan styckepriser, i måndags.
     
  16. Özgen

    Özgen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2025
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick inget kvitto på posten, däremot ett detaljerat med priser, på mejl idag.
     
  17. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag fick också ett sånt idag