[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

1. Davvelavve

Davvelavve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    147
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Går det verkligen att säga upp abonnemanget och behålla boxen?

2. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 369

MINA ENHETER

Yes. Du säger upp abonnemanget och betalar ut hårdvaran = totala kostanden på 12 456kr

3. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 632
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Bra pris, förutsatt att man:

- Vill ha telefonen direkt
    - Ej vill handla begagnat
    - Har användning av tillbehören

Jag bettar att man kommer kunna köpa begagnade Pixel 10 Pro XL i perfekt skick här i forumet för runt 7-8k om några månader.

Det kommer säkert inbyteserbjudanden på Elgiganten (som förra året) där man får typ 4k extra inbytesvärde om man lämnar in en trasig iPhone 8 vid köp av Pixel.

Så om innehållet i lådan kostar 12456kr och man avser sälja tillbehören (som tyvärr brukar ha ganska dåligt andrahandsvärde när begagnatmarknaden svämmar över av boxköpare som säljer) så går det absolut att göra en bättre deal om man har lite is i magen.

Ni som fick boxen har absolut inte gjort en dålig affär men ni som inte fick den behöver inte gråta över det tror jag.

galaxy81 gillar detta.
  4. jiggidijens

jiggidijens Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Galaxy s23

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy s23
    Telefon 2:
    iPhone 14 (jobb)
    Summan 12456kr är hårdvaran + abonnemanget.

Hårdvaran går loss på 270kr /mån över 24månader vilket blir 6480kr alltså saftig rabatt

Abonnemanget går loss på 249kr/mån med 30kr rabatt/mån då.

Man kan be om slutfaktura på hårdvaran och får då pröjsa 6480kr direkt. Man kunde även välja mellan att betala direkt, 24 mån eller 36 mån. Så bra deal oavsett.

Last edited: 21 aug 2025 kl 10:48
    bluppblupp och jeppe1990 gillar detta.
  5. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Bättre nyttja abbet som eSIM i klockan istället :)

Började fundera på vilken kombo av prylar som kommer i boxen för att nå upp till värdet.. gjorde en liten översikt.

Last edited: 21 aug 2025 kl 11:20
  6. Tjomparompa

Tjomparompa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Men du räknar inte med rabatten de ger på abonnemanget? Har för mig att någon i ett tidigare inlägg sagt att i förra boxen så räknades denna rabatten in.
    Gillar din kalkyl, hoppas verkligen det är 45mm klockan, gärna med LTE också men inget måste. Och framför allt med Buds PRO 2

7. Emthe

Emthe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Alla verkar vara inne på att det är klocka och buds som är tillbehören, men det finns väl ändå en risk att det är något helt annat otippat?

Med s24 boxen fick man med en projektor, vilket är nått helt udda. Google har ju även en surfplatta (?) med dockningsstation osv, för 7k+. Finns ingen risk att det är en sån med istället för något annat?

Personligen så hoppas jag på nått annat istället för hörlurar, har knappt använt mina hörlurar som jag fick med i s24 boxen alls, har bättre och bekvämare hörlurar sedan innan och kommer antagligen inte byta ut mina vanliga.

8. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 073
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Surfplattan är 2 år gammal, den kommer inte vara med i någon mystery box. Utöver hörlurar och klocka så har inte något nytt släppts.

9. Emthe

Mottagna gillanden:
    0
    Fick 2024as mysterybox med s24 ultra, där i var det buds 2 pro som släpptes 2022, en Backbone kontroller som släpptes 2022 och en projektor som släpptes 2023 så det är inte alls ologiskt att comviq har produkter som är två år gamla i en mystery box.

Personligen så hoppas jag att det INTE är deras surfplatta, verkar inte vara en speciellt bra platta om man kollar vad folk säger, men skulle inte utesluta det pga två år gammal.

Hörlurar och klocka har väl inte släppts ännu? Ska släppas i oktober så antingen får dom skicka med de "äldre" produkterna eller så kommer lådan vara hyfsat tom när man väl får den och så får man vänta tills oktober för att få resten av innehållet.

10. Aiswedr

Aiswedr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Tittar man på mystery box bilden ser det ut som att det potentiellt kan vara en större mobil och två mindre tillbehör. Vill minnas att förra årets bild gav ganska mkt hintar.

Sajbermaku gillar detta.
  11. Emthe

Mottagna gillanden:
    0
    Helt ärligt tänkte jag inte ens så långt, tänkte mest att det var en generell bild på något som bara var övertäckt för att visa att det är "mystery" men att den inte gav någon riktig information :P

Ja åren innan har man ju fått riktiga ledtrådar, och ibland produkter som har avslöjats i förväg. Men inget sånt i år alls, om det inte är så då att bilden med det övertäckta faktiskt gav riktig information. Kanske är lite pessimistiskt tänk av mig, men undra om hela grejen med inga ledtrådar eller avslöjade av produkter är för att det är ganska tråkiga grejer denna gången?

12. Aiswedr

Aiswedr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Förståeligt, kan va långsökt från mitt håll också. Hade ändå varit coolt med något helt otippat haha efter alla spekulationer.

13. karlkaka

karlkaka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Visst, men jag hoppas innerligt att det inte blir en resväska som i elgigantens erbjudande :D

Aiswedr, AxxT, galaxy81 och 1 annan gillar detta.
  14. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    279

MINA ENHETER

Lite misstänksamt att Betala direkt-priset för det här 10 Pro-erbjudandet är exakt samma som för boxpriset. Eller slump?

15. Emthe

Mottagna gillanden:
    0
    Ja, den jag fick tag i 2024 som var en Samsung mystery box innehöll ju faktiskt inte bara saker från samsung, den innehöll även en kontroll som man kan använda till Android telefoner som var ett helt annat märke. Så det är ju inte heller helt otippat att det skulle kunna vara saker som inte är google men som "matchar" resten av innehållet bra ändå.

16. Sajbermaku

Sajbermaku Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Håller med dig, kan ana en klocka till vänster, formationen utav en Pixel 10 Pro XL i mitten och lite oklart vad som finns till höger.

17. Lasse58

Lasse58 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    721
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    S24 Ultra
    Ja, du kan säga upp det. Men iom att det är bindningstid så behöver du betala 249×24=5976:- för att lösa det.

18. emmaemma

emmaemma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Vet ni om boxen skickas den 28:e eller om man får hem den då?

19. Sajbermaku

Sajbermaku Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Kikar man på Google Store så står det leverans 28-29:e augusti, så vi får allt hoppas på att Comviq skickar det så att man har det i slutet av nästa vecka.

20. Kapitcho

Kapitcho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jäklar vad det spekuleras hejvilt här inne :D
    Jag själv hoppas på en fold modell, fick äntligen tag på en mystery box deal.
    Annars kommer jag nog begära slutfaktura och behålla produkterna