[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

  1. karlkaka

    karlkaka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2025
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22
    Enligt ett sms från Comviq så har jag tydligen valt att skjuta upp nummerflytten till den 12e.

    Så känns osannolikt att vi kommer se någon låda denna vecka heller.

    Märkligt att dom inte kan ta och skicka ut ett litet mail som ursäktar eller tom. förklarar förseningen...
     
    Last edited: 2 sept 2025 kl 08:17
  2. AxxT

    AxxT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Samma här..

    Tråkigt.
     
  3. jiggidijens

    jiggidijens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2014
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Galaxy s23 (rip)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy s23 (rip)
    Mina kalla fötter börjar bli riktigt isiga känner jag. Inte så imponerande recensioner heller. Inte för att jag behöver ha crème de la créme hårdvara men vete tusan.
     
    Sajbermaku och vracer89 gillar detta.
  4. Emthe

    Emthe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2025
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Vi som inte valt nummerflytt utan tagit ett nytt nummer har inte fått någon information om att något ska skjutas fram alls. Hade jag inte läst här inne (om det nu blir så att leveransdatumet blir detsamma som folks nummerflytter sker) så hade jag inte haft en susning om den informationen.
     
    Sajbermaku gillar detta.
  5. Sajbermaku

    Sajbermaku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2025
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    51
    Last edited: 2 sept 2025 kl 09:11
    vracer89 gillar detta.
  6. Sajbermaku

    Sajbermaku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2025
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    51
    Jag har mitt framskjutet till 8/9 just nu.
     
  7. karlkaka

    karlkaka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2025
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22
    Intressant att det är olika datum. Undra om det betyder att dom kommer skicka ut ett antal lådor tidigare och fler när dom fått in vad som nu saknas för lådorna.
     
    Sajbermaku gillar detta.
  8. AxxT

    AxxT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Jag tog kontakt med kundtjänst nu för första gången. Efter som det gått 2v idag, och inga uppdateringar i appen eller någon information alls.

    Den flyttat fram datumet för dem kan inte aktivera abb tills dem har skickat paketet.

    Fråg om när, 1-2v.. att jag skulle avvakta bara..
     
    Sajbermaku och StorJohan66 gillar detta.
  9. Lily87

    Lily87 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2025
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Ja nu fick jag också att jag valt att ändra nummerflytten till 12/9. Så dålig med info. De hypar upp mysterboxen länge sen levererar de inte som sagts. Hade de bara skickat ut ett mejl och förklarat så hade jag accepterar det mer.
     
  10. Sajbermaku

    Sajbermaku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2025
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    51
    Tack för att du delar med dig, känns som att det är läge för Comviq att maila ut till alla Mystery box beställande kunder kring status.
     
    Davvelavve och AxxT gillar detta.
  11. Sajbermaku

    Sajbermaku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2025
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    51
    upload_2025-9-2_9-34-38.png
    Fick detta till info, tog kontakt för att flytta fram porteringen då jag är utomlands.

    upload_2025-9-2_9-37-25.png
    Finns heller ingen uppdatering kring vad, varför och när.
     
    Anagram gillar detta.
  12. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 774
    Mottagna gillanden:
    2 023
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Värdelöst. Klart de måste meddela sina kunder. De skulle börja skicka den 28 och idag har de där 1-2v leverans gått också. Dåligt.
     
  13. karlkaka

    karlkaka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2025
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22
    Det mesta verkar finnas i lager hos Google Store förutom laddställ
     
    Sajbermaku gillar detta.
  14. AxxT

    AxxT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Instämmer.

    Det enda som kan förlåta dem, är om dem skickar en annan batch. Där av väntetiden.

    För läser att fler och fler har problem med både mjukvaran och hårdvaran.
     
    Sajbermaku gillar detta.
  15. Sajbermaku

    Sajbermaku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2025
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    51
    Känns som att det är den som de väntar på, alternativt en ny batch med telefoner.
     
  16. kvamas

    kvamas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    måndag
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kontaktade Comviq nyss och fick svar att de skulle påbörja leverans av min order om ca 2 veckor.

    Om den i kundtjänst bara kollade på det ursprungliga leveransbeskedet, 1-2 veckor vet jag inte.

    Ska iväg på resa nästa vecka, så kan ändå inte hämta ut nåt förrän jag kommer hem.
    Svagt av Comviq att inte annonsera detta tidigare och tråkigt för er andra som väntat så länge!
     
    Sajbermaku gillar detta.
  17. Davvelavve

    Davvelavve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2018
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    158
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Borde inte vara jättesvårt att ta fram mailadresser till alla som köpt mystery box och meddela att det är försenat och att man kommer med mer info när man vet mer.

    Men detta lutar väl ändå lite åt pro XL? Har själv köpt skal till vanliga pro men kanske bäst att låta den gå i retur.
     
    Sajbermaku gillar detta.
  18. karlkaka

    karlkaka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2025
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    22
    Eller hur, känns ju ändå rätt standard att meddela kunder om leveransförseningar.

    Och skulle verkligen inte köpa skal eller tillbehör innan vi vet vilken telefon det är
     
    Sajbermaku gillar detta.
  19. NiklasO

    NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 774
    Mottagna gillanden:
    2 023
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Till mig sa de att de skulle meddela avdelningen som sköter det där så info kan komma ut snabbare. Får väl se om det var snack. Riktigt tråkigt.

    Nu tycker jag att fler kan chatta och kräva information (var trevlig!) så att de märker att folk vill ha info. Logga in på mina sidor. Skriv människa till chattbotten.
     
    Sajbermaku och AxxT gillar detta.
  20. AxxT

    AxxT Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2016
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Dem kunda lagt till ett autosvar i chatten för mysterybox.
    Så slipper vi som väntar stå i kö för få ett "svar"
     
    Sajbermaku gillar detta.