[Comviq] Mystery Box

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av makikaltio, 20 jan 2023.

1. galaxy81

galaxy81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 403

MINA ENHETER

Nu har jag annullerat min box, verken telefonen eller Comviq imponerar. Hoppas ni andra får eran box snabbare än den 12/9.

AxxT, vracer89 och Sajbermaku gillar detta.
  2. Davvelavve

Davvelavve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    158
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Daym, hade väl ändå varit värt att sälja alla grejer? Abonnemanget kan va jobbigt att bli av med dock om man nu inte behöver det.

3. galaxy81

Mottagna gillanden:
    1 403

MINA ENHETER

Abonnemanget kan man alltid säga upp och få en slutfaktura. Visst kan man sälja grejorna om man orkar det, ser inte att andrahandsvärdet är särskilt bra på verken telefon eller original tillbehör.

Edit, oavsett öppnad förpackning eller ej. Dessutom kommer det bli ett överflöd av både pixlar o tillbehör i Köp och sälj när väl boxarna levereras.

4. eddy

eddy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone 16 PM
    Skönt att slippa allt strul med att försöka sälja vidare, även om man kanske hade kunnat göra en deal.

Sen skickar det ju en bra signal till Comviq också, det vore ju "kul" om mystery box blev en total flopp i år. Givetvis hade ju det bästa varit att alla som beställt blir nöjda, därav "kul".

galaxy81 gillar detta.
  5. vracer89

vracer89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Är själv inne på samma spår finns inte mycket positivt på de som provkört Pixel 10 / Pro
    Dålig trådlös laddning, buggit system, laggande vid scroll, flimrande skärmar, m.m.
    enda positiva man läser är att kameran ska vara väldigt bra. :ehm:

galaxy81 och Sajbermaku gillar detta.
  6. galaxy81

Mottagna gillanden:
    1 403

MINA ENHETER

Det är helt klart inte så imponerande hårdvara och definitivt inte värd priset för XL varianten.

vracer89 gillar detta.
  7. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 761
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Tänk på att nio av tio Comviq-kunder är "vanliga Svensson" och inte tekniknördar. De beställer en telefon och tycker inte att det är något konstigt alls om det dröjer några veckor innan leverans. Jag försvarar inte Comviq men jag gissar att deras system är anpassade efter medelkunden och inte panikslagna tekniknördar som reloadar Postnord/Comviq en gång i minuten dygnet runt (jag är själv en panikslagen tekniknörd så inget illa menat mot någon!). Efttersom leveranstiden från början var 1-2 veckor och det infaller idag så ser väl Comviq inte detta som en försening överhuvudtaget än.

Ni som känner att luften gått ur er av den här ganska dåliga upplevelsen kanske ska ta en rejäl funderare på om ni vill behålla boxen eller inte. En stor del av nöjet är väl förväntningarna och de har väl fått sig en ganska hård törn nu.

När jag köpte min 10 Pro på Telia så snackade jag en del med butiksförsäljaren. Han berättade att Google har en mycket aggressiv kampanj just nu när de försöker vinna marknadsandelar från Apple och Samsung. Operatörerna kan i princip skänka bort telefonerna vid köp med bindningstid. Jag betalade 1680:- för en 10 Pro/128, dvs en rabatt på över 10000kr.

Som @galaxy81@galaxy81 är inne på är andrahandsvärdet på dessa telefoner riktigt dåligt. Jag fick 7500 för 10 Pro som har ett nypris på nästan 13k - ett tapp på nästan hälften av nypriset på några veckor. Detsamma kommer nog gälla för övriga innehållet i boxen. Det går nog tveklöst att göra en mindre förtjänst men inte utan mycket arbete.

Kanske vissa här skulle göra en bättre deal och slippa slita sitt hår genom att bara avboka boxen och gå in hos en operatör med bra erbjudanden och slå till. Kolla Halebop och Telia är mitt råd (och Telia ger bättre deals om ni går in i en butik på plats).

Lycka till.

8. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    319

MINA ENHETER

Jag skulle anullerat, men hon i chatten sa att det skulle skicka denna vecka och retur är gratis... Får se om jag kontaktar igen för avbokning. Velar just nu.

Abonnemang är värt 0 för mig, då jag redan har annat. Det går att sälja av men frågan är om det är värt besväret.

9. Coolman of course

Coolman of course Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
  10. galaxy81

Mottagna gillanden:
    1 403

MINA ENHETER

Alla får ju själva komma fram till om det är värt besväret att sälja av allt. Men efter att ha sett andrahandsvärdet redan nu är skandal så tycker jag personligen inte det är värt det.

11. AxxT

AxxT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Mobilen + abb kostar totalt ca 12500 om man väljer få slutfaktura.

Och som det sades tidigare, den är inte värt ens 12000:- ute på marknaden.
    Kanske kan man få 11K, samt klockan 3K.
    Inte direkt mycket man kan tjäna på detta, OM man får såld det för dessa priser.

Ska helt plötsligt hälften som fick mysterybox sälja, då sjunker andrahandsvärdet ännu mer.

Då kan man lika göra en retur och köpa en från tex blocket.
    Eller strunta helt och hållet och välja en annan mobil.

Black friday är ju runt hörnet också..

12. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Du har tekniskt sätt rätt, men samtidigt så är det nog inte "vanliga svensson" som envist sätter larm och har uppe 10 flikar och får tag i en mystery box. Och med tanke på att det är en så begränsad utgåva och alltid har marknadsförts som något väldigt speciellt och exklusivt så är det inte alls konstigt att folk är upprörda över att leveransen är försenad, speciellt när det inte ges någon information från comviq om det iöht.

Utlovas det något så har man alltid rätt att bli missnöjd om det inte kan hållas, speciellt från stora företag.

Sajbermaku gillar detta.
  13. galaxy81

Mottagna gillanden:
    1 403

MINA ENHETER

Här på Swedriods i Köp och sälj blir det mycket svårt att få 11K för en XL även vid obruten förpackning.
    Möjligen på Blocket.

AxxT gillar detta.
  14. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Han i min chatt sa att leveransen är försenad, och att dom inte fått någon detaljerad information om det alls. Han kunde inte säga om det var 1 vecka eller 6 veckor vi skulle behöva vänta.

Frågade även om när man skulle få information om förseningen och om hur mycket det är försenat, men det sa han bara att "Kan inte garantera att det kommer ut information om detta".

15. AxxT

AxxT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    296
    Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    HaleBop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro 256GB
    Dem kan ju inte anta att folk kommer vänta över sex veckor utan få någon information?

Dem borde ta kontakt med oss med mysterybox redan nu efter 2v.
    Eftersom det var så länge dem själva menade på det skulle ta att få boxen levererad.

Men som det låter just nu så kan vi få vänta tills nästa vecka..
    Och ska man gå på nummerflytt.. Då kanske jag får den levered den 12 Sept.

Emthe gillar detta.
  16. StorJohan66

StorJohan66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Ett problem för comviq är nog att så många är otåliga och inte direkt är kommunikationsvänliga.. Skulle comviq säga att dom räknar med att de saknade sakerna ska komma 12/9 och de dyker upp i morgon kommer garanterat någon eller några få brustna blodkärl i huvudkontoret för att comviq inte gör annat än ljuger, typ.. Därför är det bättre att inte säga något alls..

17. Emthe

Emthe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Absolut inget fel på att vara otålig. Beställer man en vara och har ett utlovat datum för leverans så är det så helt enkelt, speciellt när det kommer till stora företag som Comviq. Ett så pass stort företag borde inte sälja varor dom inte har, och speciellt inte sätta ett slutdatum på leveransen. Hade vart en helt annan grej om det var ett litet nystartat företag, då kan man ha överseende.

Hade även vart en helt annan grej om comviq gick ut med information, ett simpelt mail där dom "Ursäktar för förseningen" och faktisk berättar för folk att det är en försening, annars kommer varenda en behöva höra av sig till kundtjänst för att få den informationen. Då är det även fullt förståeligt om folk inte är speciellt "kommunikationsvänliga" då de inte har fått information utan själva måste söka efter informationen, när dom redan suttit och väntat och tillslut fått inse att det är något fel.

18. Sajbermaku

Sajbermaku Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Ställde frågan kring om information skulle skickas ut till kunderna och fick till svar "Nej, det kommer ej att ske" är ju inte helt optimalt, då vi vid beställningen fick informationen om att leveranstiden skulle vara 1 till 2 veckor, vi är strax vid exakt 2 veckor.

Något saknas ju i lådorna, om det "bara" är laddaren samt eventuellt klockan då, så skulle det nog ha varit bättre att iallafall få ut telefonerna, allt annat kan man ju faktiskt acceptera att vänta på kan jag tycka.

19. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 440
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nja, det är en positiv överraskning och det skulle nog de flesta uppskattat. Det går att formulera det "vi räknar med att boxarna skickas senast den 12/9". Samtidigt bör de inte gå ut med datum om de inte vet att de kan hålla det.

Men som alltid - information om att ingen mer information finns är bättre än ingen information alls. Tänk en försening på ett tåg, det är bättre att de berättar vad de vet samt varför tåget är försenat och att de inte vet när det kommer att gå - än att det inte kommer någon information alls.

jeppe1990, AxxT, Tjomparompa och 1 annan gillar detta.
  20. Sajbermaku

Sajbermaku Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Detta dök upp i mailen nu.

Bifogade filer:

bernard, uddevallare, AxxT och 1 annan gillar detta.